Huishoudtopic #1

Action! Nog geen euro en werkt super

3 likes

Dit was een goeie tip! Heb hem daar gekocht, was iets van 52 cent en werkte perfect!

2 likes

Langere levensduur, minder lawaai. Met die andere machines hadden we veel gezeik met deze Miele geen last van. Daarnaast schijnt Whirlpool ook snel te gaan roesten en onze weigerde van de een op de andere dag om nog te centrifugeren waardoor het een soort roulette was of ik weer zeiknatte was had. M’n vriend weet alle details van witgoed, ik gebruik het alleen :joy:. Als ik het zelf moest kopen zou ik ook voor goedkoper gaan, maar ik heb er dan ook geen verstand van verder. Merk alleen dat onze Miele wel veel degelijker is dan de vorige machines.

1 like

Een tijdje terug postte ik over een hulp via Helpling. Nu hebben we er eentje, ze is nu 4 keer geweest waarvan een keer 4 uur achter elkaar. Normaal is ze er 2 uur en doet dan alles stofzuigen/dweilen en de wc en de badkamer. Toen ze 4 uur kwam heb ik haar gevraagd of ze bepaalde dingen grondig wilde doen en wilde stoffen in de woonkamer. Op zich doet ze dit allemaal wel maar volgens mij maakt ze haar tijd niet vol altijd Ă©n ze haalt geen dingen aan de kant. Dus bijv de wasmand zet ze niet aan de kant met stofzuigen of de stoelen. Ze is niet goedkoop maar ik verwacht dat je in 2 uur echt wel meer kan doen dan alles zuigen, dweilen en wc en badkamer poetsen. Ons huis is maar 65m2

We gaan dus wellicht zoeken naar een andere

2 likes

Ik ben ook niet zo tevreden over Helpling. Ik heb indertijd 2 keer een persoon gehad en ik vond ze nogal sloom. Maar het moest toen. Ik was ziek en kon niets, en mijn vaste hulp kon niet, omdat haar zoon stervende was.

Sinds september heb ik een hele fijne hulp gevonden via werksters.nl. Op die site kun je op zoek naar een vaste hulp. Je moet wel zelf selecteren, en het kost je 10 euro (1 maand is voldoende om keuze te maken). Laatst heeft mijn tante, in een hele andere stad, ook via deze site een fijne hulp gevonden. Misschien iets voor je?

3 likes

Goede tip, ga eens kijken! We hebben nu nog een lijntje uitstaan bij iemand die we kennen die een goede hulp heeft. Hopelijk kan en wil ze er nog een adresje bij doen

2 likes

Da’s altijd het beste!

1 like

Heeft iemand ervaring met het uitwassen van lage Converse schoenen? Ze zijn zwart en ik ben door de hondenpoep gelopen. :sob:
Ik heb ze schoongemaakt met water en allesreiniger maar ik zou ze ook graag even wassen in de wasmachine.

1 like

Ik deed ze meestal in een oude kussensloop die dichtgeknoopt is op kort programma in de wasmachine. Dat gaat eigenlijk best prima. Behalve met de allstars van de Kruidvat om de een of andere reden, daarvan laat nu die rand van rubber om de zool steeds van los :frowning:

2 likes

Gaat prima! Zijn er weer als nieuw uitgekomen. En inderdaad schoenen in een kussensloop. Wel de veters eruithalen! Ik deed vaak de veters in een was zakje of in een afgeknipte panty erbij.

2 likes

@Panda @Melacholie Dank voor jullie antwoorden! Ik ga het meteen proberen met een oude kussensloop en haal de veters er uit. Ik heb nog nooit schoenen hoeven wassen dus ik ben heel benieuwd.

2 likes

Ik wil ook best komen poetsen!! Vind ik leuk. Heb alleen geen idee waar je woont

2 likes

Den Haag, dus dat is aardig uit de richting voor je :stuck_out_tongue:

1 like

Hahah ja helaas

1 like

Ze zijn er weer helemaal schoon uit gekomen! Yay!

4 likes

Misschien vindt iemand dit handig om te weten, dus komt 'ie:
Een tijdje terug had ik hier gevraagd om tips tegen kalkaanslag van gekookte eieren in mijn pan. De beste tip die ik toen kreeg was een apart pannetje ervoor kopen. Maarrrr ik heb een betere oplossing ontdekt. Als ik nu eieren kook, doe ik een scheutje azijn in het pannetje. Je proeft er niks van terug in de eieren en mijn pannetje blijft keer op keer gewoon schoon! Voel me echt de bom nu ik dit bedacht heb.

11 likes

Oeeh die tip kende ik ook nog niet!

Ik heb een tip nodig. Ik haat de afwas. Maar echt intens. Elke dag stapelt het zich weer op en ik loop altijd achter en uuugh. Zijn er tips die fantastisch werken om het gedaan te krijgen behalve de obvious ‘gewoon doen’ haha. Ik zet nu altijd al alles even onder water voor ik weg ga, dat helpt tegen het aankoeken in elk geval al wel.

2 likes

Ik vind kandelaren heel erg leuk. Maar mijn grootste ergernis is: hoe krijg ik dat kaarsvet nou netjes er vanaf/uit als de kaars opgebrand is? Nu zit ik steeds maar te pielen met kokend water en een mesje!

1 like

Mocht je het er niet meer uit willen peuteren raad ik je hulzen aan!

1 like

Heb geen tip om het eruit te halen. Misschien met kokend water? Mocht je het eruit hebben gekregen doe dan om de onderkant van je nieuwe kaars wat aluminium folie, dan kan je het volgende keer met folie en al eruit halen.

1 like