Huishoudtopic #1

Laat de kaars zo ver mogelijk opbranden en duuw er dan terwijl hij nog aan staat een nieuwe kaars erin. Dat is het aller makkelijkste.

1 like

Ja dat deed ik dus eerst maar inmiddels zat de hele onderkant vol met laagjes verschillende kaars waardoor alles over de rand heen bulkte :sweat_smile:

De aluminium folie of die alu houdertjes zijn een prima idee, bedankt!

1 like

Kurkentrekker er in draaien?

2 likes

Wat zijn jullie schoonmaakklussen die maar af en toe gedaan hoeven te worden?
Mijn schoonmaakster ‘klaagt’ dat mijn huis te schoon is en dat ze te weinig te doen heeft, dus ze wil dat ik haar extra klusjes geef :joy::sweat_smile:.
Ik dacht aan ramen lappen en keukenkastjes schoonmaken, maar verder kom ik niet :woman_shrugging:t3:

1 like

De binnenkant van de oven grondig aanpakken, de afzuigkap ontvetten en de roosters schoonmaken, de bovenkant van de keukenkastjes ontvetten. De voegen in de badkamer/het toilet extra poetsen.

2 likes

Hahah ze mag als extra klusje wel bij mij langs komen :wink:
Maar als extra misschien ook strijken? Als dat iets is wat ze zou doen. Of misschien onkruid in de tuin weghalen. Verder is bij mij kalkaanslag van de douchewand halen een uitstel klus, maar denk dat als je een schoonmaakster heb niet haha.
Koelkast schoonmaken, vriezer ontdooien en schoonmaken.

2 likes

Hoezen van de sierkussens wassen en strijken, tuin aanvegen, buitendeuren schoonmaken, gordijnen wassen.

2 likes

Ik spoel alles wat ik gebruikt heb even af en zet het dan rechts van de gootsteen op het aanrecht. Later op de dag was ik deze dingen dan af en zet het dan links van de gootsteen te drogen. Door dat verschil tussen links en rechts te houden zie ik altijd duidelijk wat er nog gedaan moet worden. Verder, als ik kook, probeer ik sommige dingen, tussen het koken door, direct na gebruik af te wassen en af te drogen (denk bijvoorbeeld aan een vergiet of een mengkom).
Tot slot een harde regel hier in huis: niet naar bed met ongedane afwas op het aanrecht.
We zijn wel slechts een tweepersoonshuishouden, dus de hoeveelheid afwas is niet te vergelijken met die van een groter gezin.

3 likes

Oh ik heb zo een hele lijst wat ze kan schoonmaken hoor :joy:

Plinten, kozijnen en deuren
Keukenlades/kastjes
Afzuigkap incl filters
Koelkast + vriezer
Oven
Achter/onder de wasmachine/droger
Houten jaloezieën
Roldeur garage
Stopcontacten en lichtschakelaars
Fiets :laughing:
Spotjes in het plafond
Prullenbak/containers

Hopelijk haal je hier wat inspiratie uit :sweat_smile:

3 likes

Wat vind je ze zo vreselijk aan? Mss is daar een oplossing voor? Ik vind afdrogen stommer dan afwassen dus laat alles gewoon uitlekken in een afdruiprek bv. Zoals hierboven al gezegd, ik ga niet slapen met nog afwas op het aanrecht en probeer tijdens het koken al zoveel mogelijk af te wassen.
Ik was echt heel vaak tussendoor af, dus even snel een bordje en kopje en op die manier is het nooit echt vuil en heb je nooit echt een berg afwas om tegen aan te kijken.
Mss is een leuke afwasborstel een motivatie? :stuck_out_tongue:

3 likes

Zo doe ik het ook! En ik droog dus nooit af (en het schijnt ook nog hygiënischer te zijn om het op te laten drogen!). Als je gedurende de dag alles meteen afspoelt en laat opdrogen kan je het zo opruimen.

1 like

Koelkast schoonmaken, kastjes sopje geven, deuren afnemen

2 likes

Ik heb een nieuwe sjaal met ontzettend veel kleine haartjes die in m’n wimpers gaan hangen. Iemand de tip hoe ik die haartjes eruit krijg?

1 like

Bedoel je dat het een soort pluisjes zijn? Dan schijnt het te werken om de sjaal een nachtje in de vriezer te leggen.

1 like

Nooit slapen met afwas nog staan, dat is echt goals haha. Ik weet niet waarom ik het zo stom vind maar ik zie er altijd als een berg tegenop. Gewoon alles eraan vind ik stom? Afdrogen vind ik helemaal kansloos dus ik laat het inderdaad afdruipen maar daardoor staat wel altijd m’n aanrecht vol.

2 likes

Heb je geen mogelijkheid tot een mini-vaatwasser? Ik ken mensen die zo’n ding op het aanrecht hadden staan, neemt wel plek in beslag, maar dat neemt vuile vaat ook.

1 like

Een vriendin van me heeft een plank in een keukenkastje opgeofferd en daar haar afdruiprek neer gezet, staat het iig niet in het zicht en lijkt het opgeruimd, heb je daar geen plek voor?

1 like

Ik gebruik sinds kort van die pods voor de wasmachine, echt super handig want geen gedoe meer met afmeten hoeveel je nodig hebt (ik deed altijd maar wat want geen idee), maar is zo’n pod dan wel genoeg wasmiddel? Ik draai alleen volle machines, geen idee hoeveel kg dat is maar een hoeslaken + 2 dekbedovertrekken en 2 kussenslopen en de machine is vol. Las gister hier iets dat van die strepen in kleding kunnen komen door te veel wasmiddel, hoe werkt dat met zo’n pod dan?

1 like

Volgens mij staat op de achterkant van het doosje voor hoeveel kilo 1 pod is, voor meer kilo moet je dan 2 pods doen bijv.

1 like

Nooit over nagedacht :joy:
Ik doe altijd 1 pod per volle trommel. En als ik een klein wasje draai is dat meestal fijn was dus dan heb ik een ander wasmiddel. Geen last van strepen dus ze zullen wel 1 pod voor een volle wasmachine rekenen denk ik. Was ruikt en voelt ook schoon aan…

2 likes