Huishoudtopic #1

Dat bedoelde ik precies ook idd! Dat werd dus ook door de lokale electronicazaak tegen mijn ouders gezegd (want who the fuck am I kidding, ik zou nooit 1500 betalen voor een wasmachine)

3 likes

Dit klopt niet helemaal. Een Miele is echt wel veel zwaarder dan andere wasmachines. Daarnaast is een Miele wasmachine ook echt wel beter dan een goedkopere Samsung, de duurdere Samsung wasmachines daarentegen zijn wel goed. Maar voor dat geld heb je dus ook een hele goeie Miele. Machines van Samsung hebben dan weer van die fancy snufjes of zien er mooier uit, als ik dit niet zou weten zou ik daar ook voor gaan. Maar je kunt beter iets meer bijleggen. Mijn vriend werkt bij een grote elektronicazaak en heeft er echt wel verstand van, vandaar dat ik dit weet. Zelf hebben we ook een Miele terwijl we hiervoor een Zanussi en Whirlpool hadden maar dat verschil merk je heel goed.

2 likes

Het hangt toch ook af van hoe (vaak) je 'm gebruikt, wat erin gaat, hoe hard het water is, enzovoort. Mijn trouwe Samsung doet het al 8 jaar en dat was juist een goedkope. En ik heb pas 1x op 90 gewassen. Dat was zo uniek dat ik er nog een post aan heb besteed :sweat_smile:

1 like

Ik heb een tweedehandse (€50,- destijds) waarvan ik het merk niet eens weet en die begint nu, na 10 jaar bij ons, wat slechter te worden. En met slechter bedoel ik vooral dat hij veel lawaai maakt. En hij doet ook best lang over standaard programma’s, maar volgens mij is dat altijd al zo geweest, waarschijnlijk omdat de techniek destijds nog niet zo goed was als tegenwoordig.

2 likes

Ik heb ook een miele stofzuiger. Echt heel blij mee.

1 like

Ik heb al heel lang een henry. Van Hetty ga je jaren lang plezier hebben.

2 likes

Ik heb een inductie kookplaat en op 1 van de rondjes zit een vlek die ik er niet af krijg… lijkt wel kalk of iets?
Heeft iemand dit wel eens gehad? Schoonmaakazijn helpt in ieder geval niet.

1 like

Ik wil later ook zooo graag een Hetty stofzuiger. Vooral omdat mijn moeder zo heet.

4 likes

Ja dit heb ik dus ook. Mijn schoonmoeder zei dat het lijkt alsof het er in gebrand is ofzo. Ik heb ook alles al geprobeerd. Zijn een soort doffe vlekken.

1 like

Ja precies! Maar het rare is dat het bij mij maar op 1 rondje zit en de rest niet. Het is inderdaad echt zo’n doffe waas die erop zit.

1 like

Ik heb het ook maar op 1 rondje. Het zit bij mij op de POWER-plaat, die kun je echt snoeihard zetten zeg maar. Zou het er dan toch ingetrokken zijn…?

1 like

Ik heb dit ook gehad en dacht ook dat het ‘in’ het glas zat. Maar met een kookplaat krabber kraste ik het er gewoon af en zag het er weer uit als nieuw.

2 likes

Wij hebben zo een scherp mesje dat die vlekken wegkrast zonder de plaat te beschadigen. Gekocht bij een soort op=op winkel.

Edit; wat hierboven wordt gezegd

1 like

Echt? Maak je dan geen krassen? Mijn kookplaat is net een zwarte spiegel. Ik zou als de dood zijn :flushed:

Edit: geen krassen dus. Een kookplaatkrabber, waar verkopen ze die? Blokker oid?

1 like

Je hebt ook van dat vloeibare spul wat je erover heen kan wrijven. Daarna glimt alles ook weer. (Kan even geen voorbeeld vinden, ik heb de mijne in Duitsland gekocht maar zag het laatst ook bij het Kruidvat staan.)

3 likes

Ik zou een foto mailen naar de klantenservice van het merk van je kookplaat voor advies.

2 likes

Je hebt een grote kans dat dit is gebeurd doordat er een pan over heeft gekookt en het daarna is blijven liggen. Als je iets knoeit op de plaat kun je het beste direct een doekje er overheen halen, dan voorkom je dat het door de hitte van de plaat in zal “branden”.
Ik had van HG een speciale reiniger voor inductieplaten, die zou je ook nog kunnen proberen, dat was een kwestie van erop spuiten, in laten trekken en dan met een doekje weghalen. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dit eraf moet krabben, zou in dat geval inderdaad even contact opnemen met de producent!

3 likes

Ja ik heb alleen geen idee wie de producent is want dit zat al in het huis toen we het kochten :joy: maar ik zag ergens online een set te koop met een spray voor inductie en daarbij ook een krasser dus misschien dat toch maar aanschaffen, thanks voor alle reacties!

3 likes

Ik gebruik iedere keer ma gebruik cerafix om mijn kookplaat schoon te maken. Misschien dat dit voor jou ook zal werken?

2 likes

Ja Blokker heeft ze meestal wel en zag ze laatst ook bij de Big Bazar! Meestal maar 3 euro ofzo. Bij mij werkt het wel goed en gebruik af en toe ook Cerafix om alles goed schoon te maken.

1 like