Huishoudtopic #1

Tip: doe je spijkerbroek in een ziplock zakje, daar omheen nog een plastic zak en dan 24 uur in de vriezer doen :+1:

Trots dat ik in dit topic een tip kan geven.

2 likes

Heeft er iemand een tip voor een goede stickerverwijderaar? Ik heb een koelkast volgeplakt met voetbalplaatjes uit 2010 die ik er graag vanaf wil hebben.

2 likes

Hg stickerverwijderaar. Volgens mij ook bij de ah te koop

1 like

Ben de afgelopen dagen enorm aan het ontspullen! Heb echt alles uitgezocht, van make up tot sokken etc. Ben normaal al een organize freak maar heb de laatste dagen echt de puntjes op de i gezet. Voelt altijd zo enorm lekker. Ben ook echt een beetje een rare want ik blijf maar lades en kasten opentrekken om te genieten van mijn werk :joy:.

9 likes

Geweldig zo een ding. Na mijn bruiloft ga ik hiervoor sparen. Zag er een voor minder dan 1000 euro van karcher. Weet nu al dat dit een verrijking van mijn leven is, de bank, matrassen, tapijten :star_struck:

2 likes

Welke stofzuiger hebben jullie? Ik ben op zoek naar een nieuwe stofzuiger en zie door de bomen het bos niet meer. Heb een robot voor beneden, maar de hal, trap en boven sla ik vaak over omdat onze “gewone” stofzuiger zo’n groot lomp, zwaar ding is en daar heb ik dan geen zin in.

Ik heb weinig eisen, met/zonder zak maakt niet uit. Steelstofzuiger die draadloos is lijkt me handig, maar zijn die krachtig genoeg ivm kattenharen? Hij moet vooral licht zijn en genoeg zuigkracht hebben. Speciale opzetstukken voor de bank/trap/tapijt/whatever is ook niet perse een vereiste, mag wel maar hoeft dus niet.

Budget is Max €100, een Dyson past echt niet in ons budget haha.

1 like

De grijze wondersponsjes van de Action! Die sponsjes zijn sowieso geniaal.

1 like

Ik heb deze en ben erg tevreden. Vrij licht en goed voor kattenharen. Momenteel bij bol wel duurder, ik heb er toen €84 voor betaald. Misschien is die ergens anders wel goedkoper!

1 like

Iemand enig idee hoe ik vetvlekken uit m’n balkon vloer krijg?

Paar weken geleden gefrituurd op m’n balkon en heeft vet door kranten heen gelekt. Nu zitten er dus was vlekken op. Nu lijkt het constant alsof het nat is.

Edit:

Add images

1 like

Ik gebruik altijd gewone lakens ipv hoeslakens. Voor mijn pijnlijke lichaam is dat een stuk makkelijker werken dan zo’n hoeslaken met elastiek waarbij je het matras steeds een heel stuk moet optillen.

2 likes

Etherische citroenolie werkt echt supergoed!

1 like

Ik heb een steelstofzuiger van Dirt Devil en dat ding is geweldig! Was volgens mij rond de €100. Hij zuigt beter dan mijn gewone (zakloze) stofzuiger! :open_mouth: Ik heb ook twee katten en dat ding heeft geen enkel probleem met kattenharen of (klein) grit. Mijn vloerkleed is nog nooit zo schoon geweest!

De eerste keer dat ik de stofzuiger ging gebruiken baalde ik hoe snel het reservoir al vol was, tot ik het opende en me realiseerde dat al dat stof en haar uit mijn kleed kwam :flushed:

Accuduur is ongeveer 4 uur, maar als je de turbostand (ideaal op vloerkleden) met lichtje gebruikt dan gaat het wel sneller. Mijn huis is niet zo groot dus kan makkelijk in één keer het hele huis doen. Daarna weer aan de lader. Enige nadeel vind ik dat het lampje het alleen op turbostand doet, want dat ding is ideaal. Maar ja, mijn oude stofzuiger had ook geen lampje dus :woman_shrugging:

Oh ja en mijne moet je opladen met een oplader (stekker aansluiten aan stofzuiger), terwijl er ook steelstofzuigers zijn die je gewoon terugzet in hun houder waarin ze opladen. Hij komt wel met een ophangmechanisme, maar ben te lui om die op te hangen dus klem 'em gewoon altijd ergens tussen zodat hij niet omvalt.

EDIT:
Whoa, hij is opeens een stuk duurder geworden!

image

En als ik op de link klik om naar het artikel te gaan…

3 likes

Ik ben heel content van mijn stofzuiger, van het merk Hoover! Was oorspronkelijk wel boven de €100, maar was een showmodel bij mediamarkt en zo gekocht voor €60 denk ik.

1 like

Ik was net zo enthousiast aan het dweilen dat mijn dweilstok door midden is gebroken (ik stond ook van ??) en nu moet ik een nieuwe dweil. Waar dweilen jullie mee?

4 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

2 likes

Hahahaha!

Ik heb dat ook eens gehad met de trekker die ik in de badkamer gebruik. Was de steel half verroest :roll_eyes:

2 likes

Ik ben een slechte vriendin. Ben gisteravond weggeweest en vandaag was ik ook de hort op en net thuisgekomen van werk. Vriend heeft vandaag met zijn pap geklust en heel de keuken is stoffig. Incl mijn keukenapparatuur, schone afwas wat aan het drogen was.

Vriend heeft nog niet gegeten en ik wel.
Ben nu op bed gaan liggen omdat ik anders eerst de hele keuken schoon kan maken en hem ook nog moet helpen met koken. Echt geen zin in.

Had gisteren trouwens eten voor hem gemaakt, maar alles staat nog in de keuken, ipv dat hij de ovenplaat terug in de oven zet en nog een paar andere dingen had opgeruimd, had hij alles laten staan en dat is nu natuurlijk ook stoffig. Zak er maar in. Als hij gewoon het aanrechtblad leeg had gemaakt voor ze begonnen was er niks aan de hand. Nu kan ik morgen sowieso de waterkoker en keukenmachine en KitchenAid gaan wassen aangezien er vanalles in is gevallen.

Waarom snappen mannen niet dat dit allemaal voorkomen kan worden?

1 like

Ik mis even waarom jij de slechte vriendin bent en hij niet de idioot die niet langer kijkt dan zijn neus lang is/er vanuit gaat dat zijn vriendin zijn teringzooi wel opruimt? :thinking:

15 likes

Ik heb nu ongeveer een half jaar een steelstofzuiger van Bosch. Maar ik merk echt dat de zuigkracht veel minder is dan in het begin. Heb het hele ding al uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar helaas amper verbetering.
Wie heeft er een tip voor een steelstofzuiger die het na een half jaar ook nog echt goed doet, kattenharen goed kan opzuigen en die niet 500 euro kost! :grimacing:

1 like

Kan het niet liggen aan de levensduur van de batterij? Verminderde batterijkwaliteit is volgens mij nog de zwakke schakel bij steelstofzuigers.

2 likes