@FrozenFlame oh top, die heb ik in huis! Van de week maar even op mn douchekraan smeren dan
Ik ging vandaag dweilen (voor het eerst in mijn nieuwe huis haha). Er ligt een pvc vloer in en ik had een sopje gemaakt gewoon met allesreiniger. Maar ik zag daarna, toen het droog was, allemaal strepen op de vloer. Wat kan ik hier tegen doen?
Minder allesreiniger gebruiken
Ja dat dacht ik ook. Maar ik had eerst de slaapkamers gedaan en toen zag ik die strepen. Daarna een nieuw sopje gemaakt met maar een klein beetje allesreiniger en de woonkamer gedaan. Alleen daar kwamen toch ook weer strepen.
Je dweil niet te nat maken/goed uitwringen. Goed vochtig is beter dan druipend nat.
En misschien helemaal geen schoonmaakmiddel gebruiken? Ik heb begrepen dat een vloer best zonder kan. Oh en een vloer hoef je ook niet met heet water te doen, koud is volgens mij zelfs beter. Geen idee alleen of dat ook helpt tegen strepen.
Voor veel vloeren (volgens mij ook pvc) wordt allesreiniger afgeraden. Vaak idd lauw water. Voor laminaat is beetje schoonmaakazijn ook ok, ik weet niet of dat voor pvc ook het geval is.
Sinds gisteren hebben wij een hulp ( mega blij mee) en ze vroeg goed antikalk, zodat ze daar ff los op kon gaan.
Iemand nog een tip?
Mijn huis is wegens ziekte een mega puinzooi. Heb er zin in om schoon te maken, opruimen en spullen weggooien/doneren die ik niet meer gebruik.
Ik vind over het algemeen alle schoonmaakmiddelen van HG het echt goed doen! Voor antikalk gebruik ik de blauwe antikalk van WC Eend, maar is dus niet “echt” antikalk schoonmaakmiddel, dus wellicht niet wat zij wil hebben.
Misschien haar zelf vragen welke ze fijn vindt werken?
Ik heb dit laatst met schoonmaakazijn gedaan, op de wc borstel en het ‘gat’ in. Echt triest hoe blij ik was met het resultaat. Leek wel of we een nieuwe wc hadden
Heeft iemand een goede tip om deksels van pannen op te bergen? Of een linkje van ali oid?
Ik erger me er zo dood aan, het valt iedere keer weer uit die keukenkastjes.
Ja, die van ikea is ideaal. Deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-dekselhouder-roestvrij-staal-70154800/
Heb die van hg en in combinatie met de elektrische borstlemvan de action moet t haast wel weggaan
Omg dank je. Dit is het precies!
Sos! Wat is de ultieme tip om kalk uit grijze badkamer tegels te krijgen? Heb zojuist de vloer schoongemaakt met schoonmaak azijn en groene zeep, maar heb het alleen maar erger gemaakt de voegen zijn ook helemaal wit uitgeslagen terwijl deze net nog gewoon grijs waren aaargg. De wanhoop is me even na bij haha dus hoop dat iemand de ultieme tip heeft.
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet vragen, dus dan maar hier: heeft iemand enig idee welk merk hervulbare wc-eendverpakkingen heeft? Dus die je ergens kunt openmaken naast het gaatje bovenin. Ik maak zelf mijn wc-reiniger en die vind ik heel erg fijn in gebruik, alleen ik mis zo’n handige fles waarmee ik niet zo OP mijn wc moet bukken!
@Watchamacallit, weet je zeker dat het kalk is? Als het soapscum is heb je het met de groene zeep namelijk alleen maar erger gemaakt! Ik zou het goed afspoelen en er weer schoonmaakazijn (wel alleen als je tegels die tegen zuren kunnen hebt, trouwens, als je marmer of een ander soort natuursteen hebt is zuur helemaal niet goed) gebruiken, het minstens een uurtje laten trekken en het er dan rustig af schrobben, eventueel herhalen tot het helemaal oké is.
Ecover heeft die volgens mij. Hier ben ik trouwens niet helemaal zeker van, maar ik meen het wel. Je zou best in de winkel zon fles kunnen checken
Hoe maak jij je eigen wc-reiniger?
- 20 g geconcentreerd afwasmiddel (Ik gebruik de eco-variant van Lidl.)
- 100 g citroenzuur (Citroenzuur is bae!!! Het is milieuvriendelijker dan azijn, evengoed effectief en goedkoop, en het is volledig geurloos.)
- 400 g gedistilleerd of gedemineraliseerd water (Als je een droger hebt: het water dat uit je droogbak komt is gedemineraliseerd en kun je hier prima voor gebruiken.)
- 50 g maizena of ander zetmeel (Dit is alleen nodig om het middel dikker te maken, waardoor het niet gelijk de pot in glijdt.)
- Voedselkleurstof (Hoeft niet, kan handig zijn om te checken of je wat plekken gemist hebt!)
- Meng het citroenzuur in het gedistilleerde water in een pan.
- Voeg het zetmeel toe en roer goed door.
- Breng aan de kook terwijl je goed blijft doorroeren.
- Haal van het vuur af zodra het dikker wordt.
Klaar! Geconcentreerd afwasmiddel heeft de beste combinatie schoonmakende en ontvettende bestanddelen, waardoor het heel goed als ingrediënt kan worden gebruikt in andere schoonmaakmiddelen, en citroenzuur werkt zoals elk ander zuur heel goed tegen kalk. Als je geen gedistilleerd/gedemineraliseerd water gebruikt is het een stuk minder langhoudend, en heb je meer zuur nodig om de pH-waarde van je gel evenwichtig te houden, afhankelijk van de hardheid van je water.
Een poosje geleden vroeg ik wat over Helpling. De eerste afspraak gaat al niet door omdat haar vaste adres ineens terug is van vakantie en of we dan in de middag kunnen. Met een kind dat nog slaapt, lukt dat niet. Verder kon ze niets meer. Nu hopen dat we nog iemand vinden voor deze week. Anders moet ik het alsnog zelf doen haha #luxepoes