Huishoudtopic #1

Goed bezig!

Ik dacht nog, misschien kun je de wasmachine wel een beetje optillen en er iets onder zetten? Zodat hij een beetje schuin staat en de tegels beter kunnen drogen?

Geen idee of dit goed is voor de wasmachine trouwens

1 like

Oh ja dat zou ik voor vannacht inderdaad nog wel kunnen proberen. Ga straks thuis even op zoek naar een blokje hout oid, thanks voor de tip!

2 likes

Rvs spuitbus spray van de Action! Ik maak eerst schoon met allesreiniger en een natte vaatdoek. Daarna die spray met een microvezeldoekje.
Heb nog nooit eerder met andere producten mijn fornuis glimmend en streeploos gekregen.

2 likes

Hoe kan je bruine aanslag in de wc verwijderen? Moet ik er gewoon schoonmaakazijn in gooien en dat een nachtje laten trekken?

1 like

Steradent (of een andere kunstgebitreiniger) werkt daar heel goed tegen! Paar tabletten in de wc gooien en een nachtje laten weken.

5 likes

Dasty voor RVS! Werkt perfect en hoef je ook niet na te drogen oid.

2 likes

Als het een moeilijke plek is kun je ook een oude theedoek in de schoonmaakazijn dompelen en die er op leggen

1 like

Ik dacht altijd dat het aan het model toilet lag :woman_shrugging: Bij mijne (ouderwets met plateau, zeg maar) raken ze het water ook niet, maar hij ruikt wel lekker :rofl: Heb wel blauwe blokjes die je in het reservoir kunt gooien.

1 like

Ja, bij mij gaat het water eronder langs :roll_eyes:

Misschien een optie om het plastic houdertje om te buigen ofzo dat het lager kan hangen? Of een ander merk met langere houder? Bij mij heb ik al opgegeven omdat het blokje in het reservoir ook prima is.

1 like

Weet je zeker dat het blok überhaupt wel gekleurd water geeft? Ben al vaak teleurgesteld haha. Heb je een oude wc waar de stortbak los is? Bij lidl hebben ze blokjes die je in de stortbak gooit en je altijd blauw water hebt.

1 like

Herkenbaar. Ik heb echt een hekel aan die dingen. Wat bij mij goed werkt is dit:

Het is een soort plakkerige gel en een houder waarmee je een deel van die gel aan de binnenkant van je pot plakt. Het spoelt er langzaam af. Ik doe met 1 gelstukje ongeveer 2 weken. Helaas nog niet bij de Aldi, dus wel vrij duur.

3 likes

Iemand de gouden tip om kalk van badkamertegels af te krijgen? Ellende! Heb de action borstel al gebruikt met azijn maar dat werkte niet haha

1 like

De blauwe wc eend helpt bij mij heel goed tegen kalk! Ik smeer het met een sponsje/doekje op de tegels en laat het een tijdje intrekken. Daarna spoel ik het af met de douchekop en maak ik het droog.

1 like

Ik heb nu voor het eerst blauw water, en dat is met eentje van Glorix (weet niet zeker of het exact onderstaande is, maar die zou iig ook blauw water moeten geven):

image

Al die wc blokken worden trouwens regelmatig afgeprijsd naar 1 euro.

2 likes

Ik krijg ze alleen nooit mooi uit de houder.

1 like

Heb je ook geprobeerd om 1:1 of 1:2 verhouding water:schoonmaakazijn in een spuitfles er op te spuiten (of als het de vloer is gewoon direct pure schoonmaakazijn er op) en een kwartier ofzo er op laten voor je het afspoelt en daarna droog veegt met een doek? Stinkt de badkamer wel een halve dag naar schoonmaakazijn maar het werkt bij mij :woman_shrugging:

1 like

Het is inderdaad niet helemaal foolproof. En als je het 1x fout doet, is het niet makkelijk recht te breien. Maar de truc is, om zonder druk de houder op de juiste plek in je pot te zetten, en dan pas op het zijknopje en druk uitoefenen. Dan worden het mooie “taartjes”.

2 likes

Dit voelt als een stomme vraag maar ik vraag t me elke x af als ik over de blauwe wc eend lees. Welke bedoelen jullie dan, de ontkalker of de action gel?
https://www.jumbo.com/zoeken?SynchronizerToken=d8940cd7287bea6febe9e56d277734e94fe7026b98e5a12f86262d67eef73419&SearchTerm=Wc+eend

1 like

Als ik het doe gebruik ik wc eend ontkalker. Maar niet van wc eend hoor, gewoon een huismerk. Daarna wel goed luchten, want vorige keer ben ik er bijna in gebleven haha. Heftige lucht. Werkt wel!

2 likes

De ontkalker inderdaad! En dan wel de merkversie haha, maar heb nooit een huismerk geprobeerd voor dit klusje. Dus wie weet werkt dat ook!

2 likes