In het eerste blok zou ik dingen als mixers, tosti-ijzer en schalen zetten. Onder de gootsteen allemaal schoonmaak spullen. Bovenste la glazen en kopjes, de onderste borden en bakjes. Die onder de oven bakspullen. Rechts boven zou brood, beleg etc. in doen en die daaronder, voorraad zoals pakken rijst/macaroni enzo. In het kastje boven zou ik denk ik kruiden doen.
Ik hoor mijn oma nu roepen “met koud water kun je niet wassen!!!”
Bacteriën kan je niet bestrijden met water. Warm water geeft ze wel voeding om sneller te vermenigvuldigen.
Ja maar icm met zeep (allesreiniger/wasniddel)doodt het ook geen bacterieen?
Ik dacht altijd dat je bijvoorbeeld een vaatdoekje het beste even onder een gloeiend hete kraan kon houden voor gebruik, omdat de bacteriën erop bij een graad of 60 dood gaan. Maar dat is dus onzin?
Ik heb trouwens pas (microvezel)doekjes bij de action gekocht waar op staat dat je ze schoon krijgt door ze in het bestekbakje van de vaatwasser te doen. Ik dacht dus: vet handig!! Maar er kleeft altijd meer viezigheid aan nadat ze in de vaatwasser zijn geweest dan daarvoor? Hebben meer mensen die doekjes en hier ook last van? Of doe ik iets verkeerd?
Nee ik verwoordde het verkeerd, bacteriën gaan inderdaad dood door te wassen voor een bepaalde tijd op 60 graden, koud water bestrijdt ze niet. Echter is water waarmee je daadwerkelijk schoonmaakt nooit 60 graden, maar eerder rond de 38 en dat is juist een temperatuur waarop bacteriën zichzelf vermenigvuldigen.
Dus doekjes wassen op 60 graden, maar ermee schoonmaken zo koud mogelijk.
Heeft iemand toevallig deze en is het een aanrader? Ik heb nu een dweil van de Ikea die ik nooit gebruik omdat die zo onhandig is… De reviews zijn wel super goed, maar vindt €40,- voor een dweil ook wel weer een beetje veel.
Ik heb deze vileda dweil (https://www.blokker.nl/p/vileda-turbo-2-dweilen/1436622) en vind het echt een superdweil.
Je kan de mop wassen in de wasmachine.
Ik zou die lege ruimte naast het aanrecht gebruiken voor 2 van die grote kasten van de ikea, waar je planken en/of uitschuifplanken/rekjes in kunt doen. Heb er zelf ook twee en die gebruik ik voor glazen, borden, keukenmachines die ik niet regelmatig gebruik, voorraadpotten en conserven en aardappelen/uien.
In een van mijn diepe laden heb ik al mijn pannen (ik was verbaasd hoeveel er in paste!) en in een andere bakvormen etc. omdat ik die regelmatig gebruik. Een iets minder diepe lade (dieper dan besteklade) heb ik voor kleine keukenmachines zoals een staafmixer. Hierbij gebruik ik wel zo’n lade verdeler ondanks dat die niet helemaal in de diepte past. Achterin de lade gooi ik dan gebruiksaanwijzingen of garantiebewijzen van keukenapparatuur
Is het eventueel een optie om een van je diepe laden er uit te halen en er twee minder diepe laden in te zetten? Hoeft niet per se ter vervanging, je hebt ook wel van die binnenladen, die dan in een diepe lade zit. Ik heb bijvoorbeeld een hele verzameling aan kruidenpotjes die ik liggend in mijn lade heb (met ladeverdeler van Ikea) omdat ik er de ruimte voor had. De grotere potjes staan in mijn kruidenrekje. Een andere lade gebruik ik voor spatels, kwasten, deegverdelers, broodmessen, plastic zakjes, broodzakken etc.
Aan de tegelwand zou ik een stang doen waar je met haakjes je grote opscheplepels en dergelijke voor het koken en een rekje voor kruidenpotjes kunt ophangen. Heb er zelf twee van Ikea naast elkaar hangen en kan er bijna alles op kwijt!
Voor het schoonmaakkastje zou ik een plankje ophangen of een stang* als dat geen optie is. Daar kun je dan dingen op leggen/hangen. Bij Aliexpress heb ik ook van die smalle plankjes met uitschuifdelen gezien, waarbij er zeg maar een ‘gat’ in het uitschuifdeel zit en daar kun je bijvoorbeeld een zwanenhals in doen zodat je daarnaast nog dingen op de plank kunt leggen.
*Ik hang hier van die schoonmaaksprays aan en aan de andere kant gooi ik er schoonmaakdoekjes overheen, omdat ik een hekel heb aan opvouwen
Ik heb precies deze hierboven al aangeraden!
Die heb ik ook en dweilt echt super, geen vegen, wordt echt schoon en inderdaad dweil in de wasmachine. En door draaisysteem kun je zelf bepalen hoe nat je wilt dweilen.
Vandaag waren mijn hoeslakens ineens verdwenen en heb ik een gewoon laken op het matras gelegd. Ziet er zeer comfortabel uit. Nu lees ik dat je de hoeken in een ‘ziekenhuisvouw’ moet leggen. Geen idee wat dat is, maar zijn er meer mensen die i.p.v. hoeslakens, gewone lakens gebruiken?
Hij is ook veel dikker dus het lijkt me heel lekker slapen. Heb rondom genoeg ruimte om 'm ver onder het matras te stoppen.
Heeft iemand een tip hoe je zo’n rvs traanplaat huurkeukentje-werkblad mooi schoon krijgt?
Ik doe nu maar wat met allesreiniger en een doekje maar zie vaak nog een beetje vegen en witte waas, ook als ik droog naboen.
Dank je wel!
Toen ik hier kwam wonen zat er ook zo’n blad in een die was niet al te schoon. Die grijze wonderspons van d action heeft m helemaal schoon gekregen. Denk dat je dat ding niet te vaak moet gebruiken ivm mini krasjes, maar ik kreeg het anders echt niet schoon
Dank je wel!
Mijn wasmachine heeft gelekt Ik kwam er natuurlijk pas achter nadat de was klaar was. Er zat een sok tussen de deur en daar is water uit gestroomd.
Gelukkig heb ik in het hok waar de wasmachine staat tapijttegels op de vloer liggen, dus die hebben het water opgenomen en er is niks naar de gang gelekt. Alleen nu zit ik met een stapel zeiknatte tapijttegels. Ik heb het hele hok leeggehaald en alle tapijttegels die eruit konden eruit gehaald en te drogen gelegd. Er zijn drie tegels die voor een stukje vastzitten onder de wasmachine, dus daarvan heb ik de onderkant drooggemaakt en een flesschoonmaakmiddel tussen de tegel en de ondervloer gelegd zodat die ook van onderen een beetje kunnen drogen.
Ik heb alleen twee tapijttegels die volledig onder de wasmachine liggen en waar ik dus niet bij kan. Aangezien alles nat is verwacht ik niet dat die droog zijn gebleven. Ik kan alleen niet de wasmachine optillen in m’n eentje en heb ook niemand die me kan helpen. Is de kans heel groot dat die tegels gaan rotten of wat dan ook of komt het wel goed als ik mn kop in het zand steek en ze lekker laat liggen?
Heb je de mogelijkheid om de deur open te laten staan, zodat het goed kan luchten daar?
Eventueel de ruimte op stoken?
Vervelend zeg! Geeft zo veel gedoe allemaal
Ja die heb ik heb inderdaad openstaan, sowieso in mn appartement alle tussendeuren/ramen open en ik heb zo’n mechanische ventilatie die ik hoger heb gezet. Dus ik duim dat als ik straks thuiskom de boel al een heel eind opgedroogd is