Eigenlijk niet, in de tablet (in ieder geval in 3/4/5-in-1) zit al zout. Volgens mij is alles los gebruiken het best, want het zout in een tablet is niet afgestemd op je waterhardheid, het glansspoelmiddel komt vaak niet op het optimale moment in het wasprogramma vrij, etc, waardoor uiteindelijk de resultaten tegenvallen.
Sommige vaatwassers hebben een optie voor alles-in-1-tabletten, maar dan gaan ze vaak alleen veel langer spoelen en drogen dan nodig, dus niet energiezuinig/snel. Soms kun je ook instellen dat je waterhardheid 0 is, dan heb je ook geen zout nodig en stopt hij ook met die melding.
Je vaat wordt over het algemeen wel veel beter schoon mét glansspoelmiddel en zout. En je glazen minder dof enzo. In theorie zou het niet meer hoeven met all-in-one, maar in de praktijk vind ik het persoonlijk wel beter werken. Bovendien kost het geen
Ik heb mijn keukenkastjes helemaal uitgezocht en schoongemaakt en nu open ik steeds de lades en kastjes om er naar te kijken Hoop dat dit herkenbaar is voor iemand haha ik ben helemaal aan het genieten.
Haha zeker herkenbaar! Doe ik ook altijd en het liefst laat ik mân vriend er ook nog minstens 100 keer naar kijken
Net verhuisd en in de douche zit een vrij grote vlek met gelige aanslag op de vloer. Kalkaanslag verwijderaar, schoonmaak azijn heeft nog niet mogen baten helaas⊠iemand de gouden tip??
Is het een beetje geel/oranje? Want dat zou schimmel kunnen zijn! Ik heb zelf altijd schimmelreiniger van HG in huis, maar die van de action schijnt ook heel erg goed te werken! Je sprayt het erop, laat het een half uurtje inwerken en dan spoel je het weg met water.
Washcat van de Action.
Insprayen en in laten werken met eventuele raampje(s) open en deuren dicht, zelf uit de badkamer gaan.
Na een minuut of 15-20 wegspoelen en poetsen.
Als ik veel gedaan heb in huis, geef ik mijn vriend wel eens een rondleiding door huis: âDit heb ik gedaan, dit heb ik schoongemaakt, kijk hoe mooi dit er nu uit zietâ.
Hmm ja dat zit meer op de voegen! Dit ligt op de vloer en lijkt echt hardnekkige kalkaanslag (geel/wittig) . Die schimmelreiniger heb ik in huis en al uitgeprobeerd maar dat werkte daar dus ook helaas niet voor!
Thanks dit ga ik uitproberen! Is het speciaal voor kalkaanslag?
En schimmel, vieze aanslag, etc.
Ik heb een nieuwe gootsteen van rvs, maar heb al sinds dag 2 heel lelijke watervlekken erop. Had hiervoor ook een rvs gootsteen maar toen ging dat met meteen poetsen met beetje afwasmiddel wel weg, nu werkt alleen antikal tot nu toe. Doe ik iets fout of is er iets mis met mijn nieuwe gootsteen?
Oh vervelend! Ik vind blauwe wc eend heel erg goed werken tegen kalk! Dat gebruik ik ook op mijn glazen douchewand. Gewoon insmeren met een sponsje, laten intrekken en afspoelen!
Dat ik dit ooit hier zou moeten vragen⊠hoe maak ik onze gordijnen schoon?
Mân (net nieuwe) inbetweens hebben tussen de buitendeur gezeten, dus er zit smeer (?) op⊠ben eht radeloos, zijn echt nog geen 2 maanden oud
Is het een vlek op (natuur)steen? Kan ook zijn dat er met spul is schoongemaakt en dat dat niet helemaal goed ging. Dan kun je blijven boenen maar zit dus echt in de steen
Ik heb werkelijk geen idee want ik heb nog nooit in mijn leven gordijnen gewassen. (is dit iets voor het opbiechttopic? ) Maar ik zou denken in een handwasje met vanish ofzo schrobben? Of wasmachine als dat kan met de stof?
Kun je het niet vragen bij de winkel waar je de gordijnen gekocht hebt? Misschien hebben zij advies
Mijn moeder waar ze gewoon in de wasmachine! Ze legt er een knoop in (volgens mij zodat het minder kreukt?) en wast het dan op 30 graden/koud en hangt ze nat op. 9/10 keer hoeft ze ze niet eens te strijken omdat ze tijdens het drogen wat uitzakken.
Naar de stomerij brengen? Die kunnen het voorzichtig zodat je gordijnen niet krimpen oid
Weer lekker late to the party maar misschien heb je er nog iets aan
Ik heb er nog niks mee gedaan haha! Er komen binnen nu en 3 weken nog over gordijnen, dus even kijken of de vlek daar misschien precies onder komt