Huishoudtopic #1

Weet iemand hoe je zweetvlekken uit kleding krijgt? Ik weet dat er middeltjes voor zijn, maar ik wil er een proberen waar iemand echt ervaring mee heeft dat het werkt.

1 like

Ik ben zeker geen huishoudepert haha, maar ik maak altijd een papje van water en soda. Smeer dat op de oksels van het shirt en laat dat ff intrekken. Daarna gewoon in de was. Werkt bij mij goed. Deze gebruik ik: https://www.dm.de/heitmann-reine-wasch-soda-p4052400036024.html

1 like

Oh en dat is nog goedkoop ook. Ik zie dat de Kruidvat ook soda verkoopt, ga morgen eens kijken of ze dat bij mijn Kruidvat ook hebben.

1 like

Ja, valt te proberen voor die prijs. Je hoeft er zeker niet voor naar de DM maar ik dacht ik zet 'm er ff bij :smile2:

Dan kan ik daar ook nog even kijken!

Jaa snap ik, helemaal als jij die altijd gebruikt!

1 like

Ehm, ik vind hem erg lastig te omschrijven.
Maar ik zal het proberen.

Vrouwelijk (maar niet te, m’n vriend vind hem ook echt mega lekker), kruidig, warm, een tikkeltje zoet, echt wel parfum achtig. Misschien dat hij wel dezelfde geurnoten heeft als de lolita lempicka parfum, maar dat weet ik niet want daar ben ik niet zo in thuis.

1 like

Ik wil de hoezen van m’n bank wassen, maar op het label staat dat dit niet mag. Het is 100% polyester. Zouden jullie het aandurven om dit in de wasmachine te gooien?

Ik zou het niet doen, ik heb slechte ervaring met het wassen van een hoes van een bank. De hoes was behoorlijk gekrompen, terwijl ik het op 30 graden gewassen had, en het paste dus niet meer goed en ik had er behoorlijk spijt van.

Wij hadden hiervoor een Ikea bank. Die hoes mocht blijkbaar ook niet in de wasmachine maar ja, ga dat ding niet naar de stomerij brengen. Kwam er prima weer uit. Maar met een duurdere hoes zou ik het niet proberen, denk ik :smile:

Bij mij ouders was een Ikea hoes ook gekrompen; uiteindelijk wel weer om de bank gekregen maar hij takte nooit meer de grond
 ik zou het risico alleen nemen als het ook oké is als dit gebeurt

Edit: ik bedoel dat je anders ergens een nieuwe hoes kan kopen/je het kopen van een nieuwe bank aan het uitstellen bent want het is natuurlijk nooit oké :sweat_smile:

Wij hebben gewoon een stoffen IKEA bank en daar gooien we de hoes weleens van in de was.

1 like

Na alle enthousiaste reacties hier en heel lang twijfelen (want niet goedkoop) een stoomreiniger gekocht. We hebben een hekel aan dweilen, maar wel een witte vloer, dus ik was helemaal blij om dat ding uit te proberen. Maar hij werkt voor geen meter, ik moet alsnog supergoed ‘boenen’ en heb naderhand alsnog op mijn knieĂ«n gezeten met een klein doekje om alle vlekken weg te krijgen. :frowning_face::frowning_face::frowning_face: Het is niet eens oppervlakkig schoon, maar gewoon niet schoon. Heb ik de verkeerde gekocht of ligt het aan onze vloer?

Oke, stoomreiniger geretourneerd. Nu twijfel ik tussen het bestellen van een andere of het kopen van zo’n Leifheit dweil.

Welk product zouden jullie me aanraden voor wit laminaat?

Zo een Swiffer WetJet misschien?

Ik heb zelf deze en ben daar wel echt super tevreden mee! Ik waan me iedere keer in een Tell Sell reclame thuis.

2 likes

Wij hebben deze ook. En hij is idd echt top.

Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd (want wij hebben geen afzuigkap :sweat_smile:), maar ik denk het wel, zeker met het harde borsteltje. Als je ziet wat dat ding allemaal schoon krijgt!

Heb je roosters die je er uit kunt halen?

Zoiets

afbeelding

Want die kunnen in de vaatwasser als je die hebt!

Ohhh dat wist ik niet, haha. Ze zijn echt smerig bij ons. Ik ga ze meteen in de vaatwasser doen.

1 like

Haha ik stond er ook super hard op te boenen toen we hier kwamen wonen en was echt chagrijnig dat het niet schoon werd toen mijn moeder zei “wat doe jij, die dingen kunnen gewoon in de vaatwasser” :woman_facepalming:t4:

1 like