Huishoudtopic #1

:nerd_face: toevallig net vanochtend dit verse artikel gelezen.

1 like

Weet niet of dit hier officieel hoort, maar gebruiken jullie ook Lampe Berger? En welke geuren zijn dan je favorieten? Ik heb er 1 cadeau gekregen en die ga ik zo voor het eerst aansteken.
Apart systeem wel, dat je 'm slechts 20 minuten moet laten branden en dat ie daarna de geur gaat verspreiden. Ik zag wel allerlei lekkere geuren op internet en ook geurstokjes.

3 likes

Ik heb nu een droger, maar over m’n staande wasrek (Zoiets) kan ik het hoeslaken een beetje draperen over dat onderste rekje tussen de pijlers in zeg maar, en het overtrek dan over de bovenste uitklaprekken. Maar dan kan er niks anders meer bij.

2 likes

Hier zo’n wasrek, maar dan meer als een toren. Van de IKEA. En ja, de was hangt dan in de woonkamer, en net mooi weer op het balkon, maar so be it.

Toen ik nog kleiner woonde, doorgde ik de grote dingen zoals dekbedovertrekken aan een rekje wat je over de deur hangt. Ging prima!

1 like

Je kunt dekbedovertrek en hoeslaken best dubbel vouwen en ophangen aan een rek. Als je wil dat het sneller droogt (aan te bevelen) kun je het tussendoor eraf halen en andersom vouwen, zodat de natte binnenkant ook kans krijgt te drogen.

3 likes

Prima gegaan hier, niks aan de was te zien en het ruikt lekker fris (had geen last van luchtjes met 60 was maar soms wel muffe 40 was)

Nooit soda en azijn tegelijk gebruiken!

Ik gebruik die combinatie altijd om mijn gootsteen te ontstoppen omdat het dan mega erg gaat bruizen en dus ontstopt. Lijkt me niet goed voor je wasmachine.

Heb het ook even opgezocht, dit zeggen ze erover op een website;

2 likes

Ik heb sinds kort een Lampe Berger.

De geur die ik het lekkerste vond was Lolita Lempicka. Erg heftig als je deze puur erin doet dus ik doe ongeveer 1/10 deel geur en voor de rest neutraal als vulling erbij.

Ik laat hem ook altijd ongeveer 20 minuten branden maar hij heeft bij mij daarna echt geen geur meer af. Je doet dan namelijk het dopje erop.

Maar het werkt wel echt mega goed. Als er een etensgeur in huis hangt steek ik hem 2 minuten aan, blaas ik hem uit en na 20/30 min doe ik het dopje erop. Maar dan is de geur helemaal verdwenen en ruikt het huis mega lekker. Echt een aanrader.

2 likes

Maar baking soda is een natuurlijk product en azijn ook. Het gaat even borrelen inderdaad. Maar als je in de voorwas baking soda doet en in het wasverzachter bakje het azijn, dan komt dat niet direct in contact met elkaar.

Ik gebruik baking soda ook voor het bakken van taarten icm azijn. :thinking:

Het maakt me uiteraard ook niks uit of je het samen gebruikt of niet. Maar wilde je wel even waarschuwen voor de eventuele gevolgen.

2 likes

Ja dat had ik ook een keer gelezen inderdaad dat het effect niet langdurig is, maar alleen als het direct met elkaar in contact komt, zoals in dat artikel staat. Dus een fles met baking soda en azijn en dat de hele week gebruiken, heeft weinig effect. Maar dat het een gevaarlijke reactie ontketend had ik nooit verwacht.

Ik ga morgen eens de slangen en afvoer van de wasmachine bekijken.

Ga dit wel eens proberen denk! En anders het hangende wasrek proberen van @anon95960165

Bedankt voor jullie tips!!

Leuk!

Dan ga ik die geur bestellen. Ik lees nu dat ik iets heel doms heb gedaan :smile: dacht al: whaaaat the f*ck is dan in 1 dag 500 ml zo goed als op, ofwel 15 euro. Maar ik heb alleen dat ijzeren kroondopje zeg maar, op het flesje gedaan en niet dat afdichtdopje. Kom net thuis, kroonsteentje is nog bloedheet en alle vloeistof is verdampt :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ben blij te lezen dat meer mensen hun handdoeken heet wassen! Ik ben dat jaren geleden ook gaan doen n.a.v. een tip op het Viva-forum. In eerste instantie was ik bang dat mijn handdoeken zouden slijten of krimpen maar dat is niet het geval.
Handdoeken (voor na het badderen), theedoeken, vaatdoeken en keukendoeken doe ik nu apart van de andere bonte was op 90 graden en ik heb geen stinkende handdoeken meer. :heart:
Alleen toen ik dat tegen mijn moeder zei (die van de spinazie-academie is) vond ze dat echt zo slecht en raar, ‘want dat hoort niet en handdoeken kunnen daar niet tegen’.

2 likes

Ik gebruik de geurloze olie, en zet hem aan na het koken zodat het weer fris ruikt in de keuken!

1 like

Gaat prima hoor, doe het al jaren en idd geen stinkende handdoeken meer :grin:

Ik ben aan het oriënteren voor een wasmachine en wasdroger. Hebben jullie aanraders of sites/winkel met goede deals?

Een paar dagen terug vroeg iemand geloof ik hetzelfde. Even terugkijken levert wellicht al wat op!

Ja ik was me al aan het afvragen of ik het nou had gedroomd of echt gelezen. Maar dan scroll ik even terug!

Weet iemand waar de Lampe Berger in België te krijgen zijn in een fysieke winkel?