Ohhh echt, nooit geweten! Ik heb er een van 8 geloof ik maar die zit ook bijna nooit helemaal vol. Heb ook het idee dat het minder schoon word als ik het helemaal vol stop.
De verkoper in de MediaMarkt vertelde me dat de meeste nieuwe wasmachines de was wegen en daarop het aantal liter water afstemmen. Ook dat er gemeten wordt hoe vies het afgevoerde water is, waarna de hoeveelheid water wordt bepaald. Niet alleen de duurdere modellen hebben die functies dus. Heeft vast weer eens te maken met het energielabel dat er aan hangt.
Ik heb ook de Samsung Ecobubble wasmachine, maar ook met de droogfunctie. Dus een was-droogcombinatie. Ik ben er echt ontzettend blij mee en de droogfunctie is natuurlijk ook superhandig. Ook veel handige programmaâs die je meestal ook nog kan aanpassen naar je eigen behoeftes. Beste wasmachine die ik gehad heb.
Ohh ik had geen idee. Ik kreeg de wasmachine van mijn schoonopa en oma en die waren erg tevreden over deze en ik en mijn vriend hadden er geen verstand van dus ook deze genomen. Kreeg toen bij een grotere een gratis stofzuiger dus vandaar toen de grotere genomen.
@Charmander Ja leek mij ook erg handig. Alleen had mijn moeder er ook eentje (niet van samsung) en die maakte een geluid, ongelofelijk. En mijn moeder had per ongeluk de droogstand aangezet op de mooie kleding. Wat in een soort levenscrisis uitmondde in het ouderlijk huis, voor mijn zusjes waren erg getraumatiseerd. Maar lijkt me wel handig dat je gewoon de was kan laten zitten en dat die ââgewoonââ gaat drogen.
Wist ik ook niet hoor! Ik zei tegen de verkoper dat ik niet wist of ik de wasmachine van 8 kg moest kopen omdat ik dat in mân eentje nooit vol kreeg. Toen zei hij dat het tegenwoordig bijna standaard was dat de watertoevoer werd bepaald adhv het vulgewicht en vuilheid en dat ik dus prima 8 kg kon nemen.
De duurdere machines maken vaak het verschil in verschillende wasprogrammaâs, tijdens wassen kunnen bijvullen, extra frisheid, dat soort dingen.
Maar drie keer in de week? Ik doe al jaren zonder een droger
Jaa ik de eerste jaren van ons samenwoon avontuur ook. Toen kreeg ik de oude van mijn schoonvader (met buis naar buiten). Toen ik zwanger werd moest mijn waskamer omgetoverd worden naar babyslaapkamer en kocht ik dus een condensdroger. En nu kan ik me niet eens meer voorstellen hoe het leven was zonder droger.
Oh ja die ik heb maakt gelukkig juist minder geluid dan mijn vorige wasmachine. Ik snap je moeders foutje wel hoor, hij staat standaard op drogen na het wasprogramma maar gelukkig kan je dat zelf uitkiezen.
Deze heb ik ook! Ik gebruik de droger ook alleen voor beddengoed en handdoeken dus het is fijn dat dat in 1 apparaat zit. Hij droogt minder goed/snel dan een losse droger, maar voor mij goed genoeg!
Ik heb ook een combinatie wasmachine en droger. Eentje van LG. Gebruik hem (de droog functie) alleen in de herfst en winter voor beddengoed en soms handdoeken. Met de komst van een kind vond ik een droger wel handig, anders was het gewoon een wasmachine geweest.
En wie draadloze stofzuiger: ik heb een Dyson en koop nooit meer een stofzuiger met snoer. Vind het echt een uitkomst en stofzuig ineens veel vaker haha.
Oh goed om te weten dat het bevalt! Zijn idd ook al aan het kijken naar een warmtepomp omdat het idd zoveel scheelt
Ik zou echt zoân tapijtreiniger willen als je ik al die filmpjes ziet, denk echt dat ik ga huilen van de viezigheid die er stiekem in zit.
Bakingsoda erop/in strooien en dit opzuigen. Schijnt mega goed te helpen. Maak zelf mijn oven schoon met bakingsoda, werkt het allerbest.
Dat ga ik dit weekend eens proberen met mijn oven, goede tip!
Ook gehoord dat je banking soda op je matras kunt strooien, in laten trekken en opzuigen. Dan is je matras weer schoon
Zet je dan je oven even aan of?
Nee niet aanzetten. Ik strooi flink wat bakingsoda in de oven en maak de poeder wat nat met plantenspuit. Even goed overal inwrijven. Ik laat het meestal een nacht intrekken
Love bakingsoda gebruik het erg veel voor klusjes in huis. Je matras wordt er ook mega schoon van vooral als je het mengt met peroxide in milde vorm.
Ja dat klopt. Had ik net toevallig als reactie gegeven netâŠ
Werkt het ook voor op de bakplaten? Of doe je dat nooit?
Ahh top ga dat eens proberen. Krijg de mijne niet meer helemaal mooi schoon maar er blijft een soort aanslag.
Ja ook en voor aangekoekte pannen. Hoe langer het papje intrekt hoe beter.
Zweetschoenen (sportschoenen van mijn vriend )daar strooi ik ook bakingsoda in, trekt de vieze luchtjes eruit en klop ze de dag erna weer leeg.