Huishoudtopic #1

Iemand tips hoe je kalkaanslag weg krijgt van glazen douche deuren? Het is echt super kut, heb al veel geprobeerd (azijn laten intrekken, anti kal en nog wat anders) maar t gaat niet weg. Woon hier pas net dus wss zit het er ook al wel ff :face_with_raised_eyebrow:

Had elke keer meurende was, echt zo’n natte hondenlucht. Nu pods gekocht en heerlijk ruikende was, word er helemaal happy van hahahaha.

Ik woon zelf ook samen met m’n vriend op 40m2 en zit met het zelfde probleem. Wij proberen gewoon veel discipline te hebben om het direct op te ruimen.

Ik stop meestal onze was rond 19:00/20:00 in de wasmachine zodat ik dit nog ‘s avonds op kan hangen. De volgende dag gaan we allebei werken waardoor we ons niet ergeren aan de was overal. En als we gaan koken dan hangen we alles op de slaapkamer (anders gaat het stinken naar eten) en als m’n vriend gaat afwassen dan vouw ik alles op.

Wij hebben Ă©Ă©n wasrek van de Ikea en een rekje die je over de deur hangt. We hangen alle shirtjes op aan klerenhangers zodat je minder ruimte nodig hebt en uiteindelijk meer tegelijk kan drogen.

Dus mijn grootste tip; zorg dat je er geen last van hebt en probeer het te drogen als je niet thuis bent.

En een andere tip; handdoeken twee keer gebruiken. Eerder thuis deed ik dit nooit, totdat we elke 3/4 dagen een wasmachine vol met handdoeken/vaatdoeken/theedoeken hadden
 toen vond ik het genoeg. Waarom elke dag een schone handdoek pakken als je niet onder de douche vandaan komt waar je je net schoon hebt gemaakt? En je alleen maar wat water weg haalt?
Dat scheelt zĂłveel qua was.

Ik heb hier vaker gelezen over stoomreinigers. Welke raden jullie aan? Die van Vileda is best goedkoop en heeft goede reviews op bol, maar deze is alleen voor vloeren. Vinden jullie het handig om jullie stoomreiniger ook te gebruiken voor muren en andere dingen?

Vuilnisbak met meerdere bakken erin!

Van mijn vriend moest ik ‘hier op dat vrouwenforum’ vragen waar je goede afwashandschoenen kan kopen. (De blauwgroenige van de blokker gaan steeds kapot heel snel bij ons) dus ze moeten vooral niet snel kapot gaan en goed tegen hitte kunnen!
Volgens hem moesten jullie dat wel weten :rofl:

5 likes

Die witte bakken van ikea! Maar daar zijn geen zakken voor, dus die kunnen wel een beetje viezig worden

Ik gebruik daar deze van de ikea voor: https://www.ikea.com/nl/nl/p/trones-schoenenkast-opberger-wit-00397307/
En dan eens per 4 dagen wegbrengen, want er past niet heel veel in.

Bij albert heijn, de blauwgroenige die hypoallergeen is ofzo. Vind ik heel fijn. Gaat 4 maanden mee ofzo? Met grof schoonmaken

1 like

Ik heb een alles in Ă©Ă©n reiniger. Maar gebruik de stoomreiniger alleen voor de vloer. Voor de muren vind ik het te zwaar om steeds hoog te moeten houden.

1 like

@kringel dit las ik in meerdere reviews. Vandaar dat ik gekozen heb voor die van Vileda. Goede prijs en goede reviews. Tot nu toe twee keer gebruikt en tevreden, doet het ook op tapijt (niet voor oudere vlekken, maar wel een fris gevoel). Maar het is mijn eerste stoomreiniger dus kan niet echt vergelijken

1 like

Ik heb in de keuken een vuilniszak aan een haakje waar ik plastic en blik in doe. In november krijg ik daar een oranje container voor. Dan heb ik al een blauwe paper container en groene GFT container bij de schuur staan.

Iemand goede aanraders voor wasmachines en drogers? en voor een draadloze stofzuigers?
volgende maand samenwonen en zoeken daar nog goede huishoudelijke apparaten voor :blush: en persoonlijke reviews zijn vaak toch fijner dan 100en op een site zoals coo.lblue

Ik heb de samsung eco bubble wasmachine, vind ik echt een hele fijne wasmachine. Je hebt ook een functie dagelijkse was, binnen een uurtje is dan je was klaar. Een droger van Miele, maar wel zonde van mijn geld. Hij is werkt wel prima maar ik gebruik de droger eigenlijk alleen voor handdoeken en beddengoed dus misschien maar 3 keer in de week.

Stofzuiger van bosch, zogenaamd best geteste van de consumentenbond, vind ik echt heel kut. Weet niet hoe die draadloze is maar kan me alleen maar voorstellen dat die nog slechter is.

1 like

Ik heb ook een eco bubble! Zitten inderdaad fijne programma’s op. Wat ik ook een groot pluspunt vind is dat hij weegt hoeveel water hij moet gebruiken en hoelang het duurt als je bijvoorbeeld het katoen programma gebruikt :slightly_smiling_face:

Jaa en dat hij een geluidje maakt als die klaar is! Vind dat wel chill als ik beneden zit dan vergeet ik de was minder snel op te hangen of te drogen. Van dat water wist ik niet! Is dat om te besparen of ?

oh wauw dankje! vanavond ga ik me even verdiepen in de wasmachine! ook bedankt van de miele en de bosch, bespaard ons weer een ‘miskoop’ haha

Graag gedaan hoor!

Miele is niet echt een miskoop hoor, maar wel een heel duur apparaat. Dus als je met zijn tweetjes gaat wonen en je het misschien 1 a 2 keer per week gebruikt voor handdoeken en beddengoed is het wel zonde.

1 like

haha ja daarom miskoop ook tussen haakjes, voor die 1/2 keer per week vind ik het een hoop geld idd :blush:

Ja! Dan gebruikt hij nooit meer omdat je hem natuurlijk ook halfvol kan gebruiken. Wij hebben een van 9 kilo, dus hij gaat niet altijd vol.