Huishoudtopic #1

Herkenbaar helaas. Haal de voldoening uit de waardering van diegene die het ontvangt en cadeau komt wonderbaarlijk genoeg toch vaak overeen met ‘het idee dat mijn vriend al in zijn hoofd had’ (welk idee?). Zo komen we toch nog als een goed georganiseerd stel voor de dag haha

1 like

Huishouden: 69 / 31 voor mij.
Mentale last: 100 / 0 voor mij.

:see_no_evil: Hij werkt wel meer uren dan ik en is bovendien regelmatig dagen achtereen in het buitenland.

Heel leuk om eens te doen! Ik had 54% en mijn vriend 46%. Niet slecht, maar is natuurlijk ook wel erg afhankelijk van onze werkuren en dergelijke.

1 like

Sorry heb geen tips, maar omgeving kan ook veel invloed hebben. Wij wonen op het moment kort bij een industrieterrein én langs een drukke baan. Stofvegen is een dagelijkse strijd hier!

Ik had 61 en mijn vriend 39. Hier ook vaak een discussiepunt want ik het hoofd doen we altijd alles ‘samen’ al heeft hij pas 1x de was gedaan dit jaar. En hij werkt ook nog eens een dag minder per week. Mentale load was 60% voor mij maar maak daar gerust 75% van :joy_cat:

Leuk die vragenlijst!

Iets anders:
Wie heeft met succes een voormalig helemaal wit kledingstuk die grauw geworden is weer helemaal wit gekregen met een van de welbekende trucjes?

Dus weken in azijn/soda of wassen en een hele dag in de zon laten ‘bleken’?

En zo ja: hoe deed je dit precies?

Ik merk dat witte tops toch zo snel weer grauw worden, ook al wassen we wit wel echt met wit.

1 like

Hebben jullie die vragenlijst ook door je partner in laten vullen? Daar zat bij ons een behoorlijk verschil in…

De mentale last begrijpt hij wel doordat ik hem laatst kaartjes voor iets met van die dagje uit zegels heb laten regelen. Hij is er bijna 2 uur mee bezig geweest, muntjes open krassen, codes invullen etc.
En nu doet hij zulke dingen iets vaker.

Test beiden gedaan, kwam een beetje iets anders uit bij beiden maar geen groot verschil. Toch vind ik nog een hoop vragen ontbreken of niet specifiek genoeg om de test echt compleet te laten zijn. Ik zou 'm kunnen aanvullen met nog wat dingen waardoor “mijn” aandeel t.o.v. die van hem wel groter is dan het nu uitkwam. Vooral mentaal.

Normaal gebruik ik al wasmiddel voor witte was en een schep vanish maar dat hielp nooit 100%. Ik had nog een pot ‘HG voor witte vitrage’ staan dus ik had dat vorige week eens gebruikt op wit beddengoed (dat gebruik je dan ipv wasmiddel) en toen we het beddengoed opvouwden zei mijn vriend zelfs: ‘wauw dit is weer echt wit!’ Dus misschien dat eens proberen?

1 like

Wij kwamen zo uit de test: ik had 63% en hij 37%. Mentale last had ik 60% en hij 40%.

Ik heb laatst van die zakjes voor witte was gebruikt van de action, hier zit iets in.

Mijn dekbed was toe aan een wasbeurt en kwam er spierwit uit, terwijl hij eerst een klein beetje crème kleurig was. Ik was al helemaal geschrokken omdat ik mezelf al echt heel smerig vond. Bleek dat mijn dekbed van zichzelf gewoon die kleur had en ik hem dus wit gebleekt had.

3 likes

Ik dacht dat ik net een foto had toegevoegd. Maar toch niet. Deze bedoelde ik.

5 likes

Herkenbaar, sommige dingen zijn niet helemaal te vatten in 1 vraag.
Met die auto bijvoorbeeld geldt hier hetzelfde, en het voorbereiden en plannen etc doe ik, maar op de dag zelf brengt hij de auto weg omdat hij makkelijker met OV naar zijn werk kan dan ik.

@Krabsalade Mijn man is trouwens ook zo iemand die kan vragen ‘hebben we een cadeau’ op het moment dat we in de auto stappen naar een feestje. :joy:

@Kryptonite Oh dat klinkt wel interessant. Misschien kan ik hiermee wat witte handdoeken wassen die wat smoezelig geworden zijn.

3 likes

@Diorshow
@Kryptonite

Thanks! Ga beide acties even ondernemen :slight_smile:

1 like

Wij hebben een tijdje geleden een IKEA vloerkleed gekocht met streepjes. Helemaal mijn smaak qua kleurtjes, en het materiaal is perfect in combinatie met katten; deze stof kunnen ze namelijk niet kapot maken met hun nagels.
Maar het werd toch wat smoezelig en grijs op sommige plekken.

Met een stoomreiniger (die verder op de vloer heel fijn is) kreeg ik de vlekken er niet uit helaas.
Ik heb hiervoor tapijtspray besteld bij Bol, en volgens de reviews zou het goed spul moeten zijn. Net heb ik het getest en de reviews kloppen.
Alle vlekken die er op zaten zijn weg, en de grijze waas is ook weg. Ik heb nu spijt dat ik geen voor- en na-foto’s heb gemaakt.

Je sprayt het op de vlek, wacht een paar minuten en dan wrijf je de vlek met een droge doek zo weg. Echt bizar hoe snel het werkt. Het ruikt ook fris dus dat is een mooie bonus.

Ik ben helemaal blij nu met mijn ‘nieuwe’ kleed. :grinning:

9 likes

Maak even een vlek zodat je dit kan demonstreren :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Nou ik heb morgen een kinderverjaardag dus ik acht de kans groot dat er wel wat vlekken bij komen dit weekend. :+1:

7 likes

Omg ik heb een vies kleed en niks werkt! Zou dit ook bij een hoogpolig kleed werken?

Heb ik geen ervaring mee, maar voor 5 euro zou ik de gok wagen.
Je kan het eventueel eerst op een hoekje doen om te kijken of het wat is.
Wat voor vlekken zijn het? Bij mij waren het vlekken van vuile schoenen, en ingetrokken haarballen van katten. :see_no_evil:

1 like

Stof en modder op een gebroken wit vloerkleed :see_no_evil: Je hebt gelijk, ik ga het gewoon proberen

1 like