Ik heb er een van de action, werkt echt top
Ik heb er één van philips (de STH3010/70) die je ook kan inklappen en makkelijk mee kan nemen op reis. Grote aanrader!
Heb dezelfde en ben er ook content van.
Ik was ook team nooit natmaken bij Suède, maar heb het laatst toch uitgeprobeerd toen de hele rand bij de zool onder de modder zat. Het waren schoenen met een felle kleur en ik heb alleen het stuk nagemaakt waar de modder op zat tot iets daarboven. Dat super goed gespoeld en daarna laten drogen. Wonder boven wonder geen modder meer en ook geen watervlekken
Als we de wc beneden een tijdje niet doorgetrokken hebben, ziet het water er bruinig uit. Alsof er niet goed doorgetrokken of niet goed schoongemaakt is. Het stinkt verder niet maar vindt het er heel onfris uitzien. Heeft iemand een idee wat 't kan zijn? Quick fix is in dit geval makkelijk (doortrekken) maar ben benieuwd of ik iets kan doen om het te voorkomen.
Iemand ervaring met het wassen en drogen van een dekbed zonder tennisballen erbij? Is dat het proberen waard of verdeelt de vulling dan echt heel oneven en is opschudden ook een klus? Anders wacht ik toch nog even tot ik tennisballen heb gekocht.
Niet doen haha dat verpest echt alles
Is het een donzen dekbed? Met een synthetisch dekbed kan het wel gewoon
Ik heb dat ooit gedaan en het ging gewoon prima. Zal wel schelen van wat voor materiaal het dekbed is gemaakt.
Haha duidelijk!
@Pax @Totoro Het is een synthetische vulling, geen dons of veren. Zie nu dat aan een van de dekbedden wel een label zit met het advies met tennisballen te drogen, dus dat ga ik toch maar braaf doen denk ik
In plaats van tennisballen zijn wasdrogerballen wat mij betreft ook wel een aanrader. Gebruik deze specifieke nu zo’n 4 jaar en ze zijn nog steeds goed. Gekocht bij de wereldwinkel.
Mijn kat heeft op de mat geplast en dat is schijnbaar in beton getrokken. (Op de mat ruik ik niets, randje waar geen mat ligt bij de wc ruik ik het wel)
Heeft iemand tips? Ik heb nu het met azijn geprobeerd.
Hier een papje mee maken, op de vlek doen en een paar uur in laten trekken en dat zo’n 10 keer herhalen. Grote kans dat je beton wel een witte waas krijgt, ik heb dat in mijn kelder maar ik heb geen zin om daar heel veel moeite te doen om dat weg te schrobben.
Ik heb zelf geen katten, maar een vriend van me vertelde laatst dat Biotex zijn redding is voor alle nare kattengeurtjes.
Edit: haha wat @Spaarlamp zegt dus
Hoeveel bestek heeft een normaal mens nodig?
Ik vind het zo lastig te bepalen, ik haat het als de lepels bijvoorbeeld op zijn, maar ik heb geen idee wat genoeg is. 12? 20?
Buiten corona had ik wel vaak eetgasten.
Weet niet uit hoeveel personen je huishouden bestaat en hoe vaak je afwast, maar ik denk dat 12 voor dagelijks gebruik altijd wel voldoende is. Of ongeveer 4 stuks van alles per persoon.
(En eventueel een extra set als je vaak/veel gasten hebt, dat je er nog 4-6 bij doet.)
Wij hebben 12 van alles. Vaatwasser staat denk ik ok de dag aan ongeveer en grijpen niet mis (2 volwassenen en 2 kids, oudste gebruikt wel de lepels/vorken maar niet de grote messen). Als we eters krijgen zorg ik sowieso dat de vaatwasser van te voren heeft gedraaid / de vaatwasser zo goed als leeg is want ik vind het fijn om dan na een etentje alles meteen in de vaatwasser te kunnen zetten ipv je aanrecht vol met vieze vaat.
In de kast ligt nog een oude set van 6, die gebruiken we de enkele keer dat we met meer dan 12 eten. Die set ligt in de kast want anders is de bestekla net iets te vol en die wijkt af van de andere set en mijn man kijkt daar niet naar. Ik ben zo iemand die het wel matchend op tafel wil hebben liggen
Toen we nog vaak eters hadden en geen vaatwasser, had ik 12 van alles. Met de verhuizing hebben we alles dat niet matcht weg gedaan en nu 6 stuks pp. Voor Twee personen + vaatwasser. Ik heb wel extra gebaksvorkjes dus voor een taartje meer dan genoeg als er bezoek is. Uiteindelijk wil ik toch weer een volledige set met 12 stuks per persoon!
@Suikerklontje @nello @Feather
Ja als ik gasten heb, zoals mijn familie, zijn we meteen met 14 mensen. Niet iedereen daarvan eet met normaal bestek (kinderen haha), maar alsnog lijkt 12 me zo weinig als je bijvoorbeeld twee vorken nodig hebt voor voor en hoofd. En dan ook nog wat je gebruikt tijdens het koken.
Maar misschien doe ik dan 12 mooi (duurder) bestek en nog 12 wat goedkoper bestek als extra.