Huishoudtopic #1

Ik heb de bank eens met een speciaal opzetstuk van Dyson gedaan. Kan dit écht uit de bank komen? Het lijkt wel gruis van een bouwplaats :cold_face:

3 likes

haha ik had dit ook met een nieuwe stofzuiger, zo veel stof!!! weet niet wat mijn oude stofzuiger deed, maar niet veel denk ik …

wat dit spul is weet ik niet, wat een gekke kleur? Welke kleur heeft je bank? kan het strandzand zijn?

Ik heb geen idee, ik ga zeker 1x per week met de “gewone” stofzuiger erover heen maar dit is echt van de zitting. Brr. We zijn van plan om binnekort een tapijtreiniger (met een opzetstuk voor meubels) te huren en hem dan helemaal zelf schoon te maken.

Ik heb een bank met impregneer, het is een merk wat ik even niet meer weet.
Weet iemand of je hem dan ook kan reinigen met een stoomreiniger?

Ieeeehhh daar zou ik nou nooit over nadenken, maar eigenlijk vrij logisch. Note to self: nooit zo’n wasmachine gebruiken :sweat_smile:

4 likes

nvm dan :joy::joy:

1 like

Tips om een mega dikke laag ijs in je koelkast eruit te krijgen? Mijn koelkast heeft zosnel ijsvorming tegen de achterkant :frowning: meestal haal ik een dikke plak eraf en dan zit het er 3 weken later gewoon weer. Ik heb het nu even niet gedaan en daardoor is het gewoon 2 vingerkootjrs dit over bijna de hele achterkant :sob::sob:

Oh en tips hoe je dit voorkomt, want dit is toch niet normaal???

Ik ga altijd hakken met een houten spatel, werkt verrassend goed. Tegen de tijd dat iemand met bakjes heet water de boel half heeft laten smelten en aan de slag gaat ben ik allang uitgehakt.

1 like

Koelkast niet tot de achterkant helemaal volzetten, dan kan de kou niet weg. Offf sluit je koelkast niet goed af?

1 like

Het ging hier een tijdje geleden over pannen en toen gaven meerderen aan een greenpan te hebben. Zijn jullie tevreden? Ook qua levensduur? Ik wil in ons nieuwe huis een goed pannenset die echt lang meegaat kopen. Liefst zonder nare stoffen, maar de online greenpan reviews zijn best slecht? Er is nu overal pannensale (fonq, greenpan zelf) dus dit klinkt als hét moment om toe te slaan

Ik heb die van mij nu een jaar en ik ben er heel blij mee. Maar eerlijk: een van de pannen heeft wel krasjes ook al gebruiken we er geen scherpe tools in. Dat is bij de wok. De andere pannenset (3 stuks?) is wel nog net als nieuw.

2 likes

Ja ze zijn fijn! Alleen ik heb één set koekenpannen die een gouden handvat hebben, erg mooi maar dat handvat is te zwaar, waardoor ze relatief eenvoudig uit balans raken en van mijn fornuis vallen

Ik heb ook een set met houten handvaten, daar heb ik dit issue niet

1 like

Ik heb de Andorra wok en Cambridge hapjespan. Maar pas een maand in gebruik dus kan niks over de levensduur zeggen. Ik vind 't wel erg fijn dat je weinig-geen olie hoeft te gebruiken in de pannen. De pannen zijn alleen erg zwaar en ik vrees voor de dag dat er een op de inductieplaat valt en we die kunnen vervangen. Voor de zekerheid wassen we ze met de hand af maar volgens mij is dat normaal met pannen.

De deals via Greenpan zelf vind ik trouwens best een tegenvaller. Alleen de allerduurste hebben een redelijke korting. De kookpannen hebben we van BK en zie die nu ook overal met hele hoge korting.

2 likes

Thanks alledrie! De greenpans sale zelf valt tegen. Ik heb nu hij fonq een combinatie van goede kookpannen (geen greenpan) en dan hapjespan, koekenpannen greenpan Evershine op het oog. Die zijn daar 1+1. Dat scheelt in prijs echt onwijs veel geld.

Vind pannen kopen zo kut. Hebben er de afgelopen jaren echt steeds ongeluk in gehad (nieuwe koekenpan en dan heel snel al flinke slijtage). Heb nu zoiets van: nu graag in een keer goed. Daardoor twijfel ik tussen de greenpan of een goede serie van tefal. Dat gaat bij mijn ouders al jaren goed

Ik had hiervoor Tefal pannen en die zijn wel heel lang goed gebleven. Ze moesten helaas weg omdat we op inductie over gingen. Ik dacht zo uit mijn hoofd dat Tefal ook pannen heeft zonder het schadelijke tefal, maar nu gewoon hun hele merknaam niet zo mee hebben. Bij normaal gebruik en gelijk weg doen als er wél krasjes in je anti aanbaklaag zouden zitten is er sowieso niks aan de hand.

En thanks voor de Fonq tip! Ik moest de grote en kleine koekenpannen nog vervangen dus ga daar eens kijken voor de 1+1 gratis.

1 like

Nee dit is niet normaal, dan sluit de deur niet goed. Een nieuwe koelkast (of tweedehands) is beter dan steeds ijs weghalen. Want het kost ook meer energie/stroom als de deur niet goed sluit, wat slecht is voor je portemonnee en het milieu. Tegen zoveel ijs in zo’n korte tijd is geen goede truc helaas.

3 likes

Ik ben echt opgegroeid met ‘‘de groene pan’’ en heb nu nog een oude koekenpan en wok in gebruik die denk ik zo’n 15-20 jaar oud is! De wok heeft wel krasjes en maar mij interesseert dat niet zo heel erg momenteel, koop ooit na samenwonen/een huis ipv appartement wel nieuwe goede pannen.

1 like

Toen ik dit had heb ik die rubber om de deur vervangen zodat de deur weer goed sloot. Kostte ook wel wat, maar minder dan een nieuwe ijskast.

2 likes

Nog bedankt voor de info over suede! Interessant dat de meningen verschillen over natmaken. De een zegt doe maar goed natmaken en de ander wat je ook doet, noooit natmaken!!! Met een gum en veel, heel veel geduld heb ik een aardig resultaat behaald.

Welke kledingstomer is een aanrader?