Huishoudtopic #1

Nee het is geen kit! Het is een rubberen ring die tussen de tegels en de pot zit, een wastafel heeft ook zo’n ring tegen het lekken ofzo, geen idee hoe zoiets heet. De afvoer loopt zoals op de foto, een stuk boven de grond aan de achterkant, dus ik denk dat die rubberen ring er zit als bescherming voor de tegel of demping ofzo? Er lekt nu geen water, dus ik denk dat ik dat rubber wegsnijd en het gewoon dicht kit.

1 like

Die ring kan je gewoon vervangen! Dat is om de aansluiting tussen de vloer en de wc geurdicht en waterdicht te maken als ik 't goed onthouden heb. Het rubber wordt zwakker na verloop van tijd en dan komen er vieze geurtjes doorheen.

Hoe kan ik dat vervangen dan? Moet dan heel de wc opgetild worden?

1 like

Ik had niet goed gelezen/naar je foto gekeken. Onze afvoer zat in de vloer en daarvoor moest je inderdaad de toilet loshalen. Maar die van jou zit dus in de muur? Ik weet niet wat de functie van die ring dan is.

Sowieso oppassen met zomaar iets onder je wc uittrekken terwijl hij vast staat, ik heb dat ook gedaan en daardoor ging hij schuin staan waardoor de toevoer scheef ging zitten en ging lekken.

Is het niet zo’n ring die moet voorkomen dat het keramiek van de toiletpot rechtstreeks op/tegen de tegels aan komt? Als dat gebeurt kan hij(of de tegels) gemakkelijk knappen namelijk. Die kun je volgens mij ook niet vervangen, hooguit een kitlaagje er tegenaan plakken.

1 like

Ik denk ook wat @PrincessPeach zegt, maar ik denk dat het stuk dat nu buiten je wc-pot steekt sowieso daarvoor geen nut meer heeft, dus als je dat met een scherp stanley-mes oid afsnijdt zonder dat je de rest van het rubber onder de pot uittrekt doe je denk ik geen kwaad.

2 likes

Met een suèdeborstel en een gum!

Ik vind dit een handig filmpje.

3 likes

Nou ik ben al dagen bezig (ivm te weinig tijd, niet door de hoeveelheid haha :sweat_smile:) met het herordenen van mijn kledingkast en kledingrekken. Wat hebben jullie opgehangen en wat opgevouwen?
Ik heb nu dikke truien, sweaters en T-shirtjes en broeken opgevouwen.

Ik heb mijn kast vorige week ook geordend en ben helemaal tevreden!
Ik heb 4 bakken gekocht, 1 voor ondergoed, 1 voor sokken, 1 voor panty’s en 1 voor zwemkleding. Broeken en hemdjes heb ik opgevouwen en voor de rest alles opgehangen. Heb eigenlijk alleen maar 4 bakken gekocht omdat dat mooier stond in de kast, had aan 2 ook genoeg haha.

Moet wel zeggen dat ik een grote kast heb, 6 miljoen hangers en heel slecht kan opvouwen en daarom alles heb opgehangen.

2 likes

Haha ja het liefst hang ik ook alles maar zoveel hanggedeelte heb ik niet dus moet helaas kiezen!
Bakken voor sokken en ondergoed heb ik ook, echt chill.

Ik heb blazers, jurken/rokken en blouses opgehangen en de rest net als jij opgevouwen…

1 like

Ik heb broeken en onderhemdjes en pyjamas opgevouwen en de rest hang ik. Maar ik heb maar heel weinig kleding dus mijn hangdingen passen op 1 rekje!

Is dit schimmel op mijn dekbed? Hij komt van de stomerij af en had verwacht dat het er uit zou zijn maar helaas. Baking soda heb ik er ook al eens opgegooid maar had geen effect.

Iemand tips?

Het lijkt alsof ‘het weer’ erin zit en ja dat is volgens mij een vorm van schimmel.

5 likes

Volgens mij ook idd, en dat krijg je er volgens mij niet uit helaas.

2 likes

Als last resort zou je het kunnen wassen met twee wasdopjes dikke bleek. Ik was zelf mijn dekbedden gewoon in de machine en daarna in de droger met tennisballen. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Het vervelende is dat dit dekbed niet in mijn wasmachine past, vandaar dat ik het laat stomen… :frowning_face:

Weer krijg je idd er niet meer uit! Maar kan verder ook niet echt heel veel kwaad hoor dacht ik

Je hebt bij tankstation geloof ik soms van die grote wasmachines voor 20kg enzo, is dat misschieneen optie?

1 like

In die wasmachines worden heel veel paardendekens gewassen met mega veel haar en poepresten. Ik zou het niet doen. :joy:

8 likes