Ik heb goudkleurig bestek van de Blokker en dat is echt ruk, bijna allemaal deels zilver geworden na 2 maanden Als je goudkleurig zou willen, dan moet je niet besparen op de prijs. Goedkoop is vaak van korte duurā¦
Als je met de hand afwast zal het wel redelijk mooi blijven, met een vaatwasser wordt het zilver. Echt jammer wel.
Als je voor een jaartje op jezelf gaat zou ik trouwens gewoon wat bestek meegrissen uit de bestekbak van ouders etc.
Het gouden/zwarte van de action gaat ook met normaal afwassen wel slijten, je moet dat echt goed afdrogen. Mijn huisgenoten doen dat niet altijd en dat word echt lelijk.
Weet iemand een huishoud app waar je per dag taken in kan voeren en deze kan afvinken met meerdere mensen? Volgens mij is zoiets wel eerder gedeeld maar kan het niet meer vinden.
Sweepy! Om het met meerdere mensen te gebruiken moet je wel betalen
Ik heb laatst de afzuiging in mān badkamer schoongemaakt en het is nu zoveel minder stoffig Had ik het maar eerder gedaan
Hoe moet je die schoonmaken
Ik heb zoān ding dat ik uit de muur kan trekken, afstoffen (er zaten echt stofwolken in) in een sopje gedaan en laten drogen
En het gat zelf een beetje gezogen
Heeft iemand een tip hoe een ruimte enigszins stofvrij te houden (helaas niet de badkamer, anders was ik gelijk de afzuiging schoon gaan maken).
Onze slaapkamer wordt heel snel heel stoffig. We maken 'm elke week goed schoon: alles afnemen met een doek, volledig stofzuigen dus ook onder het bed, achter kastjes etc. Maar binnen 3 dagen is het weer een enorm stofnest. De rest van het huis valt enorm mee en zouden we ook rustig een weekje niet hoeven te doen zonder dat het opvalt.
Geen tip maar dit kan ook aan het beddengoed liggen, als je dat openslaat verspreid je stof makkelijk.
Heb je een open kledingkast? Kleding vangt enorm veel stof. Ik heb ook wel eens gelezen dat wanneer je stof nat afneemt, hier wel snel stof aan blijft plakken. Weet niet of dit echt zo is, zelf merk ik er niks van. Maar is het proberen waard natuurlijk.
Edit: ik las nat doek maar dat stond er niet haha.
Haha het niet openslaan is helaas niet echt een optie! Maar denk wel dat dat soort dingen inderdaad zorgen voor meer stof.
@Okapi Nee, we hebben een dichte kast. Ook geen-heel weinig losse kleding in de kamer. Soms iets dat een van ons de dag erna nog een keer aan wilt maar dat ligt dan 1 nacht opgevouwen op een stoel. Bedoel je dat je juist wel nat schoon moet maken, of juist niet? We doen nu allebei (eerst met de swiffer en daarna een vochtige doek).
Ik heb een luchtreiniger staan, die haalt wat stof uit de lucht en ik heb sinds vandaag een robotstofzuiger want ik heb hetzelfde probleem.
Juist niet schijnbaar! Omdat er extra stof zou plakken aan het bochtige oppervlak.
Hoe maken jullie suĆØde schoenen schoon?
Het ligt eraan wat voor vlek het is. Als het een beetje zand/modder is kan je het met een zachte of suedeborstel proberen. Als het vet of kleurstof is, dan kan je het proberen door de hele schoen nat maken (niet een stukje, dan krijg je kringen), en met een nagelborsteltje en shampoo (alle shampoo is ok behalve anti-roos) te wassen.
Ik heb zoān speciaal borsteltje. Dan kun je hem eerst schoonborstelen en daarna beetje poetsen.
Zal een plaatje zoeken.
Deze: Aan de andere kant zit een soort gummetje waarmee je het kunt poetsen
Ik woon in een huurhuis en de toiletpot is wat ouder, nog zoān oud model dat op de grond staat zeg maar. Werkt prima, ziet er op het eerste oog schoon uit en hoef niet perse een nieuwe, maar aan de onderkant komt de rubberen rand er onder uit. Alleen aan de kant van de muur dus je ziet het alleen bij het schoonmaken, maar die rand is dus viezig geel (was al toen ik hier kwam wonen) wat ik met geen mogelijkheid weer lekker fris wit krijg en ik heb ook het idee dat het niet heel fris ruikt omdat mannen gewoon niet kunnen mikken. Ik weet dat die rand dus schoon is, zo ziet het er alleen niet uit. Zou je die rand weg kunnen snijden en het dicht kunnen kitten ofzo? Daar komt toch geen water dus die rand zit er alleen als bescherming oid lijkt me?
Ik denk dat je met de rubberen rand sowieso een kitrand bedoelt toch (helemaal rondom de onderkant van de pot)? Die kan je gewoon wegsnijden en opnieuw kitten ja!
Zal wel de kit rand zijn en als die niet goed meer is kan het soms ook zijn dat er wat water je tegels oploopt wat niet fris ruikt. Kit wegsnijden en lekker opnieuw kitten dus!