Huishoudtopic #1

Wijn drinken tijdens het schoonmaken om het leuker te maken.

10 likes

1 antwoord: een stoomreiniger
Ligt er wel aan of het op je vloer kan maar als dat kan kan je er én heel goed bacterien in de badkamer mee doodmaken én je vloer mee stomen/dweilen.

2 likes

Hahaha ik vind jou geweldig

Ik ga eens kijken naar die robot, al heb ik het geld er waarschijnlijk niet voor over

Afvoer:haarontstopper heeft weinig gedaan, ik ben moed aan het verzamelen om de loodgieter te bellen

Wat bedoel jij met die profielen die je gelijmd hebt?

1 like

Haha echt geweldig hoe jij de forumfeminarum-consultant bent voor zowat elk denkbaar onderwerp!

7 likes

Ook een specifieke die je aanraad?

2 likes

Onze afvoer zat ook vrij hardbekkig verstopt, is zelfs een keer uitgezogen door de loodgieter maar zat zo weer verstopt. Wij hebben t nu met een ontstoppingsveer gedaan nadat ik het hier las en al twee weken niks meer aan de hand!

(@tessel thanks voor die tip!)

4 likes

Haha ja en je kan er tegen praten!

11 likes

Ik heb de swiffer wetjet en dat ding is echt voor luie mensen gemaakt :rofl::rofl::rofl: Enige nadeel dat je nieuwe doekjes voor erop moet kopen en dat hij dus niet zo duurzaam is. Verder echt een top ding, 10/10 would recommend

1 like

Je kunt daar ook wasbare doeken voor kopen op Etsy! (of Ali express, maar dat is dan ook niet zo duurzaam haha)

2 likes

Wow tip van de dag!! Ga daar naar kijken. Thanks!!

1 like

Misschien is een spray mop of een Vileda iets voor je?

De badkamer (tegels, kranen, douchewand) maak ik schoon met water en natuurazijn. Is helemaal eco en ontkalkt ook goed.

1 like

Een andere tip in deze categorie.

Wat wij sinds kort gebruiken voor het aanrecht is zo’n plastic ‘trekker’. Ideaal om natte plekken van het aanrecht naar de gootsteen toe te trekken en om kruimels en gemalen koffie e.d. snel weg te vegen zonder zo’n smerig vaatdoekje met allemaal korrels te hebben. Even afspoelen onder de kraan en superchill. Hij staat bij ons altijd op het aanrecht en het maakt het aanrecht schoonhouden echt 25x makkelijker, want het is in 1 seconde echt droog en schoon. (Natuurlijk wel ook af en toe met een schoonmaakmiddel sprayen en een doekje).

25 likes

Heeft iemand de ultieme tip om een (dubbele)frietpan goed schoon te maken? Onlangs de oude frietpan van mijn vriend gevonden die al zeker 5 jaar ergens achterin op een plank in de garage heeft gezeten incl vet erin, maar daarvoor max 6 keer is gebruikt. We hebben ondertussen wel een nieuwe, maar ik wil toch een poging wagen omdat het best een mooi ding is.

Sorry maar kan jij aan je titel toevoegen dat je de huishoudexpert bent? Echt de verpersoonlijking van succesful adulting. Lid stelt vraag en jij komt steevast met een antwoord. lief!

24 likes

Thanks! Dit is echt een goed idee, dat ik daar nou nooit zelf op ben gekomen! Ik loop idd altijd te kloten met doekjes/een klein stoffertje/een kruimeldief. Ik ga morgen gelijk zo’n trekker halen :takingbow:

1 like

Ja heb ik al eens naar gekeken, maar dan moet je ook steeds nieuwe vulling kopen toch?

@Feather ja dan misschien toch dat doen, maar was bang dat het moeilijk is en ik hem er niet meer uit krijg ofzo haha

De muren en kranen doe ik idd met azijn
Maar ik zoek iets wat ontsmet voor het toilet en omgeving, maar misschien maar gewoon met chloor blijven doen

@inezweski ah super handig, als ik dus een kat koop moet ik even die stofzuiger erbij budgetteren haga

1 like

Bestaat er iets (een product, een of andere hack?) dat je op ramen kan doen om condensatie te voorkomen of toch verminderen?

Thanks, ga ik eens proberen! Ik vermoed dat ik er dan bij elk raam eentje moet zetten?

Naast de fantastische uitleg van @inezweski heb ik ook nog de tip om de pan aan te zetten op ong 60 graden en er water met een vaatwasblokje in te doen!

2 likes

Dit ben ik. Hij heet Robbie (de Robot) en is heel lief. Soms komt hij in de problemen en dan maak ik me zorgen zoals je over een huisdier doet.

4 likes