Wij hebben ook een stoomreiniger en pvc, maar heb er alsnog veel plezier van. Zitten verschillende opzetstukken bij dus doe er ook regelmatig de wc, badkamer etc mee. En de speelmat vd kinderen af en toe een keer goed met dat ding reinigen, ideaal. Vloer doe ik er ook wel eens mee dweilen als ik dan toch bezig ben, maar dan niet met stoom er door natuurlijk.
En inderdaad op iedere verdieping de spullen die je daar gebruikt. Wij hebben zo’n ingebouwd stofzuiger systeem, maar die slang redt het niet lekker tot in onze nieuwe aanbouw. Dus boven hebben we doe slang liggen en beneden gewone stofzuiger. Ideaal, nooit meer met de stofzuiger slepen haha.
Ik wil ook een robotstofzuiger en het liefste 1 met dweilfunctie. Moet nu echt 2-3x per week dweilen ivm jongste (Echt confronteren een kruipend kind qua vuil) en daar heb ik zo weinig zin in. Dus lijkt me ideaal dat ding er dagelijks doorheen, 2x per week even zelf goed stofzuigen en 1x per week zelf dweilen.
Oh nog een kalktip wellicht voor de mensen met stoomreiniger, wij hadden op de douchewand en deur vd douche echt heel veel kalk toen we hier kwamen wonen. Kreeg het erg slecht weg, wel iets minder maar echt beter niet. Uiteindelijk heel de wand natgemaakt met de stoomreiniger, schoonmaakazijn erop met een zachte doek, 5-10min intrekken, afspoelen, nadrogen en 80% was weg. Moet het nog een keer herhalen om alles weg te krijgen, maar zo’n verschil.
Before
Hier had ik het dus al een keer met azijn en hg spul geprobeerd maar zonder warmte,
after
Nog steeds niet top, maar zoveel beter, je kunt weet door de deur heen kijken. De zwarte tegels hadden ook een witte waas vd kalk, dat is ook weg,