Hoe bergen jullie eigenlijk jullie jassen op? Ik woon in een appartement en heb een staande kapstok. Maar daardoor pak ik steeds de jassen die bovenop hangen en zie ik de jassen die eronder hangen veel minder snel waardoor ik die gewoon veel minder draag. Daarnaast vind ik het ook onpraktisch eigenlijk en niet perse “leuk” ogen. Ik zat te denken aan een kledingrek maar ja waar zet ik die en het zal dan een hele stevige moeten zijn ivm de zware winterjassen bijv.
Ziet er nu niet netjes uit maar zo heb ik het in mijn studio. Hangen 5 zware jassen aan en nog 5 lichte jassen. Is gewoon een kledingrek van de ikea met metalen hangers!
Wij hebben veel inbouwkasten en een smalle gang, dus we hebben een van de inbouwkasten helemaal gestript en een houten rails ingehangen. Dat is nu onze kapstok kast met de jassen op kledinghangers. Enerzijds ideaal want uit het zicht, veel ruimte en je ziet alle jassen goed. Anderzijds beetje onhandig want natte jassen moeten eerst buiten die kast drogen om te voorkomen dat het daar een muffe bende is.
Iemand een tip hoe je witte pluisjes kan voorkomen op zwarte kleding nadat ze in de was zijn geweest?
Heeft iemand een tip voor een goede luchtontvochtiger? Wij hebben echt een vochtprobleem in de winter helaas.
@Enthusiasm De muur in de gang van ons appartement was niet sterk genoeg om een kapstok met veel gewicht te dragen. Toen hebben we zelf een constructie aan het plafond gemaakt. We hadden een roede gekocht, een touw wat we daar doorheen trokken en haken in het plafond waar we die touwen dan aan knoopten. Daar hadden we haken aan (van die keukenhaken van Ikea) want de gang was te smal voor hangers.
Zoiets:
Ik vind het vreselijk als de deken op bed niet meer goed in de hoes zit. Zelfs met opmaken (schoon beddengoed) lukt het vaak niet om hem er strak in te krijgen. Heeft iemand hier dé truc voor, ook om hem een dag later weer goed te krijgen zonder dat je zelf in die hoes hoeft te kruipen?
Ik snap je ergenis. Sinds ik overtrekken heb met een knoopsluiting aan de onderkant, blijft de deken er goed inzitten.
Bij de punten pakken en uitschudden? En zorgen dat je een goed passend overtrek hebt dat je kan sluiten aan de onderkant.
Ik vind de burrito methode echt een uitkomst. Meteen strak bij het opmaken en dat blijft eigenlijk ook zo tot de volgende keer verschonen . (wel elke week dus weet niet hoelang het goed blijft)
Ik speld mijn deken in de hoeken vast met grote veiligheidsspelden!
Wow dit is echt slim! Hoe chill zou het zijn als Hema of Ikea zoiets gewoon zou incorporeren in al hun beddengoed.
Ik irriteer me hier dus ook dood aan en heb nu toevallig een dekbedovertrek gekocht bij Ikea met een rits. Dit lijkt me dus ideaal. Hij komt dinsdag binnen, ben echt benieuwd!
Er bestaan ook overtrekken met een touwtje in de hoeken zodat je je dekbed vast kan knopen daarn!
Wist je dat er ook dekbedovertrekken zijn die standaard een gat aan de zijkant bij de punt hebben waardoor je gemakkelijk kunt schudden? Ik geloof dat Walra die verkoopt, maar weet het niet zeker. Toen ik nog bij een groothandel werkte kwamen er vaak mensen terug omdat ze dachten dat hun dekbedovertrek stuk was, maar dat hoort dus zo.
Sommige dekbedovertrekken van H&M hebben dat ook! Staat dan wel in de beschrijving van het product.
Ja volgens mij was er toen nog een forummer die zei: naaa serieus gewoon twee enorme gaten in mijn dekbedovertrek van de H&M. Moet wel een productiefout zijn want het is gewoon niet doorgestikt.
Ik moet binnenkort een wasmachine kopen, draai gemiddeld 2 wassen per week en vind het eigenlijk zonde om heel veel geld uit te geven. Maar ik wil vanuit duurzaamheidsoogpunt ook niet voor een goedkoop merk gaan dat niet lang meegaat.
Nou heb ik het plan opgevat om wel een wasmachine van een bekend merk te kopen (denk Miele, Bosch etc) maar dan refurbished. Heeft iemand hier ervaring mee en zou je het aanraden?
Wat zijn de spullen die jullie hebben gekocht die het schoonmaakleven veel makkelijker maken?
Ben echt een luie schoonmaker maar ik hou wel van een schoon huis. Dus ik wil best geld uitgeven zodat ik er minder moeite in hoef te steken.
Draadloze steelstofzuiger staat al op het lijstje in ieder geval.
Een stoomreiniger als vervanger van de dweil. Die probeer ik iedereen ‘aan te smeren’. Wat een genot is dat.