Ik vind plakhaakjes nooit plakken, ook niet met zuignap, dus ik heb goedkope plastic haakjes gekocht en die met een klein beetje kit tegen de tegel gekit. Dat kan er later eventueel weer af (want huurhuis) door er met een plamuurmes onder te gaan. Nooit meer vallende haakjes
Ik heb deze van Ikea, hangen al 2 jaar muurvast!
Deze vallen er bij mij minstens 1x per maand af
Ze hangen nu weer, maar dit ga ik de volgende keer proberen!
Ik zou voor een duurzame oplossing gaan: putje eruit schroeven en met een lange trekveer erin.
Ik heb nu sinds een paar dagen een sicke fruitvliegenplaag in huis, het is echt niet meer ok. Normaal gesproken zet ik een kommetje neer met fruitazijn en afwasmiddel en ben ik er in een dag vanaf, dan zitten er binnen een paar uur 20-30 van die vliegjes in. Maar nu lijkt ook dat niet meer te werken? Ik heb 6 (!!!) van die kommetjes staan en in elk kommetje zitten er max 2. Snap echt niet hoe dit kan en ze blijven zich maar vermenigvuldigen, ik vind het zo goor. Vuilniszakken sluit ik hermetisch af en gooi ik gelijk weg, fruit heb ik in een afgesloten bak gedaan en alle lege flessen wijn en bier zijn ook het huis al uit. Iemand nog tips?
I feel ya want die rotbeesten hebben mij ook lang lastiggevallen.
Ze komen ergens op af dus weet je zeker dat er niet ergens een stuk fruit of iets anders ligt?
Ja ik weet het ook echt niet meer. Ik heb mijn koelkast al helemaal uitgeruimd en schoongemaakt, mijn afvoer “ontstopt” (was niet verstopt) met mr muscle (ja sorry weet dat het schadelijk is) en gooi er elke keer heet water doorheen. Vochtige theedoeken en vaatdoekjes gooi ik snel in de was en de keuken houd ik opgeruimd en schoon. Ik snap er echt niks van en vind het mega ranzig
Zou het kunnen dat het rioolvliegjes zijn ipv fruitvliegjes? Omdat je zegt dat de azijnteucjes niet meer werken? Wel echt rot voor je :(.
@LizzyBennet Ja of misschien rouwvliegen? Die zitten in je plant.
Edit: ik zie nu op internet staan dat ze ook hun nest (fruitvliegjes) in planten doen. Heb je die al gecheckt?
Fruitvliegjes zie je vaak rondom de fruitschaal of rondom flessen en glazen vliegen, maar waar in huis ze hun kamp nou eigenlijk opgeslagen hebben, is vaak maar een raadsel. Dit maakt het ook lastig om de fruitvliegjes te bestrijden, omdat je op deze manier nooit alle vliegjes in één keer te pakken krijgt.
Een van de plekken waar ze zich echter vaak nestelen is tussen de bladeren van planten. Als er dus veel fruitvliegjes in je huis zitten, doe je er verstandig aan om je planten eens wat beter onder de loep te nemen. Kun je er één vinden waar veel fruitvliegjes zitten? Gooi deze plant dan weg of zet hem buiten neer. Als de fruitvliegjes dan weer weg zijn, kun je de plant weer binnen zetten.
Rouwvliegjes zien er wel echt anders uit toch? Het lijken wel echt fruitvliegjes. Hoe rioolvliegjes eruit zien weet ik niet precies @Mees, maar ik ga vandaag nogmaals mijn afvoer even goed schoon proberen te maken!
Goeie! Planten ga ik vanmiddag checken, heb twee planten in de keuken staan!
Ik heb er ook last van. Geen idee waarvan.
Yes hopelijk is dat de bron en ben je er snel van af!
Deze zijn echt top. Je moet er dan wel een plaksetje bij kopen. Maar ze hangen hier al meer dan een jaar en het lijkt echt alsof het gewoon in de tegels geboord zit. Ook onze toilethouder etc. hebben we allemaal met dit systeem opgehangen en is nog nooit losgeraakt of wat dan ook. En vind ze ook nog niet eens zo lelijk als bv die witte haken van de IKEA (die bij mij overigens ook nooit bleven plakken).
Bij mij werkte appelazijn gewoon puur in een glas met vers houdt folie erop met kleine gaatjes heel goed. Ze stofzuigen kan je ook nog proberen als ze ergens met z’n allen chillen. En ramen en deuren opzetten naar buiten helpt ook maar dan wel even je verwarming uit. zijn echt schijtbeesten dus succes en sterkte!
Ik hoop dat het de planten zijn,dan heb je de oorzaak gevonden!
Dit ziet er wel goed uit. Heb je zelf ook al is iets moeten verwijderen? En hoe zag het er toen uit?
Ik niet, maar mijn ouders gebruiken het ook en die hebben wel eens iets moeten verwijderen. En je ziet een klein beetje lijmresten maar die kan je er met een beetje schuurmiddel weer heel erg makkelijk af krijgen. Wij hebben wel gladde tegels, weet niet of dat een verschil maakt.
Yes zoals ik dus al zei heb ik al 6 van zulke vallen staan en normaal werken die heel goed maar nu dus niet. Stofzuigen heb ik eergisteren ook gedaan, maar vandaag zijn ze weer aanwezig met een hele kolonie bleeh