Huishoudtopic #1

Mjn studio (oooit) was ook niet heel groot en als ik dan beddengoed had gewassen zette ik even de ventilator aan! Anders zat ik de rest van de week nog tussen het beddengoed. En goed uitkloppen voor je het ophangt kan ook helpen, bv even een spijkerbroek uitschudden ipv verfrommeld aan de lijn hangen.

2 likes

omg ik heb dit gedaan wat vies was dat

Ik laat ook een lijn leeg er tussen als het kouder is. Bij ons kan in de kamer waar de wasmachine staat alleen het ventilatierooster van het raam open en niet het raam zelf.

En meteen ophangen zodra je wasmachine klaar is scheelt ook. Als dat niet lukt eerst nog een keer spoelen en centrifugeren (duurt bij ons 15min) voor je het eruit haalt.

1 like

Oei lijkt wel of een stukje van het Perzisch tapijt bij mijn moeder is weggekauwd door motten :frowning:
Zo zonde

Ik vind op Google al best veel tips over schoonmaken/vallen.

Hier in dit topic ook veel over meelmotten, maar niet specifiek over kledingmotten dacht ik… heeft iemand nog goeie ideeen?

Ik ben weer een hoop van die tiktok organization filmpjes aan het kijken en hoewel ik de hoeveelheid wegwerp- en singleverpakkingen vreselijk vind lijken me die bakjes om fruit in op te bergen wel handig. Heeft iemand een idee of dit ook effectief je fruit en groenten langer vers houdt? En of er iets gelijkaardigs hier te koop is?

1 like

Bedoel je die met zo’n dubbele bodem? Die zoek ik nl ook haha!

1 like

Blokker of action. Ik vind 't zelf vooral handiger omdat je dan goed kan stapelen (hadden een hele kleine koelkast) maar niet per see het idee dat het nou echt langer vers blijft. Iets als frambozen vind ik juist meer gaan kneuzen.

2 likes

Ja! En die met zo’n speciaal (luchtdicht denk ik?) deksel lijken me ook interessant.

1 like

Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik ben op zoek naar theedoeken en keukenhanddoeken van wat betere kwaliteit. Ik heb al jaren een bij elkaar geraapt zooitje van de action/zeeman en ik wil nu gewoon eens een set kopen. Iemand een tip?

Hema, gaat al jaren mee en blijft mooi.

1 like

Ik heb fijne van Wehkamp eigen merk!

1 like

Ik heb van de Postcodeloterij ooit een set van Walra uitgekozen als prijs, heel fijn vind ik het! Zitten twee theedoeken en een handdoek in een wafelstructuur in een set. Ik vind ze er ook mooi en luxe uitzien maar het kost helemaal niet veel. Al ben ik niet veeleisend qua keukendoeken hoor, het is niet dat ik voor een heel gezin een volle afwas met 1 doek wil drogen, dus ik weet niet hoe ik die kwaliteit kan beoordelen. Voor de kleine afwasjes vind ik ze fijn drogen en de structuur van de handdoek vind ik ook fijn t.o.v. normale handdoeken.

2 likes

Ik heb doeken van de Hema die al een paar jaar mee gaan, dan wel de iets duurdere. Ook heeft TK Max veel mooie, soms van Ralph lauren, maar ook andere merken met stevige kwaliteit stoffen voor niet belachelijk veel geld. Ben langzaam aan mijn Hema doeken hiermee aan het vervangen. Vind de patronen daar vaak ook heel mooi.

1 like

Iemand een idee hoe je dit mooi blinkend krijgt? Na het schoonmaken blijf ik van die vlekken houden.

Ik doe na het schoonmaken met microvezel en allesreiniger nog droog na met glassex.

Het lijkt wel een vettig laagje, klopt dat?
Ik denk niet dat je heel grof geschut nodig hebt. Zelf zou ik het insmeren met afwasmidddl, er een laagje kokendheet water opgieten en dan borstelen met een afwasborstel, en dan het vieze water opvegen met een doekje dat je steeds uitwringt.

1 like

Nope geen vet.

Maar het zijn geen krassen neem ik aan? ik begrijp irt helemaal wat ik zie.

Inspuiten met Dasty, even in laten trekken en dan schoonmaken en met RVS spray (ik heb die van de Action) en dan een microvezeldoek oppoetsen.
Mijn 8 jaar oude rvs gasfornuis ziet er met deze techniek altijd weer als nieuw uit.

2 likes

Dille en kamille heeft ook fijne

1 like

Ja met iets van rvs spray en niet boenen met schuursponsjes. Als iets aangekoekt is kun je beter het wat laten weken en met microvezel of iets anders zachts werken dan met schuursponsjes.
Ik neem aan dat het krasjes zijn?

Ik heb in mijn hoofd dat ik een grote Amerikaanse koelkast wil en nu kan ik nergens anders aan denken haha. Al die ruuuuuimte. En ijsblokjes. Maar het is zo belachelijk in een relatief kleine keuken. Iemand nog aanraders?