Huishoudtopic #1

deze

2 likes

Ik heb net twee pannen gekocht van Greenpan. Geen Teflon en hoorde goede verhalen. Ik heb:

• Wok (Greenpan)
  • Hapjespan met deksel (Greenpan)
  • Steelpan (BK Marmite serie)
  • Kleine kookpan (BK Marmite, 16 cm diameter)
  • Grote kookpan (BK Marmkite, 20 cm diameter)
  • Koekenpan (AH spaarserie)
  • Le Creuset stoofpan

Meer ook niet nodig. Had eerst ook nog een grillpan en een kleine koekenpan, maar gebruiken we zo weinig dat ik die niet vervangen heb toen we op inductie over gingen.

2 likes

Ja, maar gaan wel de rest van je leven mee. Niemand neemt ooit mijn Demeyere pannen af. Ik heb er 2, een lage en een hoge braadpan. Die dus als koekenpan kunnen dienen, en in de oven kunnen. Ik heb er 1 in de sale op de kop getikt voor 80 euro. De andere voor mijn verjaardag van een groep vriendinnen.

Dit is een van de twee:
https://www.kookpunt.nl/demeyere-multifunction-7-koekenpan-paellapan-24cm

Ik heb ook nog een set van BK conical, die gaat ook al zo lang mee : BK Conical Profi KookPannenset - 4-delig | Blokker
Echt heel fijn.

En nog een gietijzeren wok en kleine grillplaat van Le Creuset.

2 likes

Ook Greenpan hier !

Ik kan niet zo goed vinden of kitchenaid nu wel of geen teflon gebruikt, maar dit zijn fijne pannen! Ik heb er zelf een sauteerpan, grillpan en soeppan van.(ooit gespaard bij de Coop)

Nog een koekenpan, een grote pan (geen idee hoe dat heet), wokpan en nog vier gewone pannen. Die laatste zijn van BK. Nog twee hele goedkope pannenkoekpannen. En eens met een actie bij de Jumbo een gietijzerenpan op de kop getikt.

2 likes

Oeh jij hebt een goede pannen collectie :heart_eyes:

1 like

Luxplus!

2 likes

Omg dacht even dat dit een foto van mijn badkamer was. Wij hebben exact dezelfde vloer en inderdaad ook die witte waas op de tegels. Als iemand de goud tip heeft: please. Word er helemaal gek van.

Ik heb het idee dat er een gekke geur uit mijn wasmachine komt. De was ruikt wel gewoon fris na ophangen dus ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen?

Is er een @inezweski des wasmachines? Het is een combitrommel (was/droog ineen)

1 like

Ik had dit ook pas en kreeg de tip om twee vaatwastabletten in de wasmachine te doen en op 90 graden leeg te draaien. Heeft bij ons geholpen! Bij ons kwam er een soort zoetige geur uit de wasmachine, de was zelf rook prima maar soms muf (gebruiken ongeparfumeerd wasmiddel en geen wasverzachter).

Sowieso maak ik eens per 2 maanden de wasmachine schoon (rubbers schoonmaken met een vochtige doek, lekbakje eruit, wasmiddelbakje afwassen, soda erin en op 90 graden laten draaien) om vetluis te voorkomen, maar daar gaat je was ook van stinken dus zo klinkt het niet. En regelmatig beddengoed of theedoeken op 90 graden wassen.

1 like

Ik heb echt even jullie hulp nodig want ik word hier inmiddels zelf doodmoe van en heb echt even geen idee meer. Wij wonen nu een jaar in ons nieuwe huis en sinds het begin stinkt de afvoer in de badkamer al vreselijk. We dachten eerst aan stilstaand water maar ook na gebruik van de badkamer en het schoonmaken van de putjes blijft die meur hangen. In de zomer lieten we de deur op een kier staan maar nu de verwarming weer aan staat kan dat niet. Dus als ik nu de badkamer inloop krijg ik een klap van die stank, ook al staan de ventilatieroosters open. Ik poets me een ongeluk, heb al babyolie in de putjes gegoten om een droogstaande sifon te voorkomen en flikker ook al om de paar weken HG afvoerstank verwijderaar in de putjes. Dat is natuurlijk geen langetermijnoplossing maar IK WEET HET NIET MEER :sob:.

Zijn de goten buiten ook helemaal leeg/blader vrij? Dat kan ook voor problemen zorgen. Soms is het ook zo dat de ene plaatst gewoon meer stinkt dan de andere. In de zin, als je buiten loopt ergens in de plek waar je woont, ruik je dan ook wel eens het riool?

En anders toch een loodgieter eens bellen, want als je al zoveel geprobeerd hebt, dan is er misschien geen andere optie dan een prof te laten kijken.

1 like

Vorig jaar is de dakgoot nog helemaal schoongemaakt maar hoe het nu is weet ik niet. Heeft dat er invloed op? M’n vriend begon namelijk ook al over de regenpijp, hij ruikt die geur namelijk soms ook op zolder en daar zit geen afvoer maar dus wel een regenpijp. Toen het zo heet was vorig jaar stonk het buiten ook ivm droogstaande putten maar dat is nu niet het geval geweest. Badkamer zit ook niet aan die kant van het huis. M’n laatste strohalm is inderdaad een loodgieter maar gezien de hoge kosten probeer ik eerst alles uit te sluiten.

1 like

Ja volgens een kennis van mij wel. Ik heb zelf namelijk ook last van stinkende putten, maar lang niet altijd. Vooral als het heeft geregend of als het heel droog is. Maar waar ik woon stinkt het buiten ook regelmatig naar het riool, dus het lijkt een algeheel probleem te zijn.

De regenpijp vind ik geen gek idee trouwens. Die kan vast ook verstopt zitten en dat gaat dan ook stinken en zorgt er voor dat water niet weg kan lopen. Maar weet niet in hoeverre dat dan weer gekoppeld is aan de badkamer afvoer.

En ja snap ik, de loodgieter is idd echt duur. Verder dan dit reikt mijn info ook niet. Het is wel echt een rot probleem. Hopelijk is het snel opgelost.

1 like

Dan ga ik daar eens achteraan en kijken of we dat zelf kunnen checken. Dankjewel in ieder geval! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Heb je de onderkant van de putjes ook al schoongemaakt?

Zorgde bij mij in de keuken voor stank

1 like

Wel naar gekeken maar dat lukt bij dit soort putjes dus niet:

Is niet mijn foto trouwens. Die stop is niet los te krijgen, dus ik denk dat het niet kan. De enige mogelijkheid is denk ik via de onderkant? Dan zou ik de lades eens uit het meubel moeten halen en kijken of ik daarbij kan.

Oh jongens ik heb zulk verdrietig nieuws :pleading_face::sob::sob::sob::sob:.

Mijn robotstofzuiger is overleden. Ik kan met geen woorden beschrijven wat dit gemis met mij doet :broken_heart:.

Maargoed de vraag is welke ik nu moet kopen. Ik had een Eufy maar ik wil er nu wel graag een die met de app bedienbaar is en waar je een route voor kan instellen.

3 likes

Ik zag op tv een keer dat er een soort klep verkeerd was aangesloten, waardoor de rioollucht niet werd tegengehouden oid. Die wc stonk enorm en dat was de oorzaak. Ik ga even kijken of Google een betere uitleg heeft maar zoiets kan het misschien ook zijn!

Edit: dit - zie onderaan

2 likes

Het lampje blijft rood branden en de accu is dus overleden. Een nieuwe accu is ± € 30 euro maarja Rob is inmiddels al een paar jaar oud dus vind ik dit overlijden een goede reden om een nieuwe te kopen.

Ik wil wel graag een stofzuiger zonder dweilfunctie omdat ik ook een kleed heb liggen. Heb al gisteren even rondgekeken maar mĂ©n wat een verschil in prijzen heb je. € 800 voor zo’n stofzuiger gaat me echt te ver haha.