Huishoudtopic #1

Weet niet hoe je het weg kan halen, maar als je gedoucht hebt, droog je hem dan ook helemaal na met een trekker en dan een handdoek? Denk dat je het dan voor het grootste gedeelte straks kan voorkomen.

Dit klinkt wel als een handig stappenplan. Ik eigenlijk wat @Coco ook zegt. En dat invetten met olie klinkt slim

2 likes

OMG welke heb je?

1 like

AEG QX9-1-ALRG - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis deze!

edit: wow heftig dat cb er meteen een reclamepraatje van maakt in de link :confused:

1 like

Ik heb laatst antikalkspul op de kraan van de douche en zo gesprayd, dat kwam dus ook op de tegelvloer. De tegels hebben sindsdien een witte aanslag en nu ben ik bang dat ik de tegels heb aangetast met dat antikalkspul :cry:

Door jullie zou ik bijna tiktok downloaden. :heart_eyes: Alleen al voor cleantok. Maar deze oude millennial verzet zich er nog tegen.

4 likes

Geinfluenced door Tiktok heb ik van die siliconenwcborstels gekocht en ook mijn moeder is nu overstag :rofl:.

Ik ben door tiktok dus op zoek naar van die foam om mee schoon te maken, maar kan het nergens vinden :sweat_smile: Als iemand de ultieme tip heeftā€¦

Lidl heeft wc foam! En op Tiktok zie ik steeds zoā€™n rode bus, volgens mij ook voor de wc, die is van de action.

1 like

Oh welke heb je? Klinkt hygiƫnisch!

Ze verkopen ze bij het Kruidvat maar ik kon ze niet vinden daar dus ik heb ze besteld bij ali:

ā‚¬ 9,82 51ļ¼… Off | Soft TPR Silicone Head Toilet Brush with Holder Black Wall-mounted Detachable Handle Bathroom Cleaner Durable WC Accessories

1 like

Hoe weet je dat? Een poos terug waren ze in de aanbieding maar de verkoopster zei dat ze met 2 dagen uitverkocht waren. En volgens haar was het geen vast assortiment (ik heb ze eerder ook niet gezien).

Ik zie door het bomen het bos niet meer.
Wat voor pannen gebruiken jullie? Ik wil geen teflon als koekenpan zeg maar.

Heb nu Ć©Ć©n steelpan, Ć©en grote kookpan (10 liter denk) en een kookpan van 5 liter en een le cruiset.

Ik heb:

• gietijzeren stoofpan
  • hapjespan
  • wok
  • kookpan 3x (klein-middel-groot)
  • stalen koekenpan 2 maten
  • steelpannetje voor sauzen en eieren
  • aspergepan
2 likes

Heb je nog een advies qua ā€˜geen teflonā€™?

Ik heb koekenpannen van Greenpan, die hebben een keramische laag

3 likes

Ik lees mee! Ik wil alles rvs maar je hebt zoveel.

Las al de Buyer of Demeyere maar die laatste is wel een behoorlijke investering.

2 likes

Ja dat. Gietijzer zou ook goed zijn.

2 likes

ik heb ƩƩn grotere/hogere geƫmailleerde gietijzeren pan, die ook in de oven kan, en ben van plan met de tijd mijn teflon koekenpan te vervangen door een keramische of titanium koekenpan. zijn beide niet-schadelijke anti aanbaklagen.

qua kookpannen heb ik gewoon een rvs setje, mn steelpannetje gebruik ik ook vaak voor een eitje en ik zou nog wel een sauspannetje willen met anti-aanbak en een schenktuit (maar voor nu gaat dat in principe prima met een rvs steelpan)

gietijzer is fijn, ben heel blij met die pan die in de oven kan maar heb zelf bewust voor geƫmailleerd gekozen omdat ik het te veel gedoe vond om de pan goed in te branden en dat nog wel even duurt voor die helemaal goed werkt. maar als je er het geduld voor hebt zou ik het wel doen, de pannen op mijn werk zijn zo en je merkt echt dat die pannen zoveel smaak afgeven!

1 like

Ja mijn stalen pannen zijn van de Buyer, je moet ze even inbranden maar echt heel erg fijn.

1 like

Welke heb je?