De hg schimmelreiniger werkt als een tiet.
Maak pls voor en na foto!!! En die washcat idd echt zalig spul
Doen ik!!!
Paarse dasty werkt ook goed
Hoe krijg je de geur van kattenpis uit je muur?
Nou ik kan hier op inhaken. Ik heb dus geen kat, maar er heeft er een ingebroken en over onze bank gepist heb al 2x met ‘tegen nare geurtjes’ van HG gespoten en het is heeeeeel veel minder maar soms ruik je ineens nog een vleugje. Ik wil alles weg!
Ten eerste: weet je van die kat is? Ik zou de schaden daarom op verhalen.
Ten tweede: onze kat is getraumatiseerd en pieste uit angst op ALLES (nu gelukkig over).
Voor dingen die niet in de was kunnen, zoals bank etc: eerst pies zoveel mogelijk verwijderen en daarna “HG tegen urinegeur” gebruiken (dat is niet die tegen nare geurtjes). Daarover heen sprayde ik vaak nog een mix van water en groene biotex, als de HG was ingetrokken.
Voor dingen in de was: biotex gebruiken.
Nee helaas weet ik dat niet, we hebben de hele kat niet gezien. Vanmiddag heb ik een tapijtreiniger gehaald bij de gamma en met groene zeep de hele bank gereinigd. Nat rook je het nog een heeeel klein beetje maar ik hoop dat het opgedroogd straks echt weg is
Ik ben opzoek naar een nieuwe raamwisser, iemand tips?
Het liefst zo breed mogelijk. Heb er nu een van Vileda maar die is wel aan vervanging toe.
Of een mix van azijn en dreft maken met warm water. Goed inzetten met een spons, even laten weten en dan schrob je het zo weg.
Hoe kan je het meest hygiënisch dweilen? Heb net het hele huis gedweild en neem voor elke verdieping nieuw water en een schone doek. Gebruik nu een dweilstok van leifheit die je dan in de emmer uitwringt, dat is als nog te nat en sta ik altijd die doek met de hand uit te wringen. Dweil denk ik 2 keer per maand en soms minder als het mooi weer is er de katten geen vlekken maken. Zou wel elke week willen dweilen maar haat het systeem.
Gebruik 1 losse emmer met schoon water en in de emmer van jouw dweil komt dan het vuile water terecht
Wat een goede tip!!
Mijn kat had net buiten de bak geplast dus ik had een sopje gemaakt van biotex om dat op te ruimen, omg mijn vloertegel heeft gewoon een andere kleur want er zat een vieze zwarte waas op die ik er vorige week met gewoon dweilen met allesreiniger niet af heb gekregen? En ook niet eens gezien heb?? Alle tegels zijn zo dus ik dacht dat dat normaal was want met gewoon dweilen verandert er niet zo veel. Ik ga van de week op handen en knieën de hele vloer schrobben met biotex
Ik dweil met een stoomdweil. Ideaal ding, als je de stoom op de zachtste stand zet kan het ook met laminaat. (ik heb boven laminaat en beneden tegels (wel mooie tegels die op laminaat lijken, ik gruwel van die vierkanten).
Oja, je doet daar dus alleen water in en kunt de dweildoeken tussendoor vervangen en weer uitwassen. Enige vervelende is dat je soms even van stopcontact moet wisselen om overal bij te komen.
Disclaimer: dit klinkt alsof ik heel vaak dweil maar ik doe het echt veel en veel te weinig. Wat een rotklus vind ik dat.
Heb het van tiktok! Ik vond dweilen altijd al wel leuk maar nu al helemaal.
Donderdag krijg ik een nieuwe dweil binnen (de turbo spinner van Vileda) die wilde ik ook door tiktok haha.
Maar sommige dames gooien er ook zon zachte “pod” voor in de wasmachine in, in kokend water. Ik weet dat kokend water eigenlijk slecht is maar denk dat ik het toch eens ga proberen en dan met koud water eroverheen
Ik heb een robot dweil. En dan dweilt mijn schoonmaker nog een keer in de maand.
Edit: waarom ik denk dat dit hygiënisch is omdat ik nu iedere dag zou kunnen dweilen.
Mocht ik ooit nog een nieuw huis kopen kies ik alleen maar voor de optie ‘is het makkelijk schoon te maken?’ en niet meer of het mooi is. Jezus wat heb ik ooit voor keuzes gemaakt. zelfs mijn baby, prachtig fornuis, zou ik niet meer kopen.
Voor de tussentijd: heeft iemand nog de ultieme tip om strepen/watervlekken/ vette vingers van mat zwarte keukenkastjes te krijgen?
Ik gebruik voor onze mat antraciete keukenkastjes altijd glasreiniger! Werkt als een trein, compleet streeploos en schoon. Heb je dat al geprobeerd?