Huishoudtopic #1

Wel even checken of het past in je kastje! Bij mij is er een kastje waar de planken niet helemaal tot voor doorlopen en dan past het

Hmm dat doen ze bij mij allemaal wel. Of ja op een halve cm na. Maar als ik ervoor zorg dat de kastplank tussen twee rijen potjes valt, moet het wel passen toch?

Ik heb de kruiden in variera bakjes van de Ikea staan in een lade. Ook om te voorkomen dat ze gaan rollen/schuiven. Als de potjes te groot zijn schep ik ze over in goedkope glazen potjes die ik ooit bij de Action heb gekocht en die passen. In mijn vorige huis had ik er een soort antislipmatje onder gelegd in een minder diepe lade. Was ideaal, kon alles zien en als het toch vies werd hoefde ik alleen dat matje even bij de afwas te doen.

Dat zou wel moeten lukken denk ik ja

1 like

Wij hebben dit:

Ik wilde eerst alleen dat gouden dienblad, maar toen kwam ik dat draaiplateau tegen in de koopjeshoek en het is eigenlijk wel handig zo.

1 like

Oh crap, dit lijkt ideaal, maar mijn planken komen te ver helaas

Dat is inderdaad een goede prijs. Bij de AH zijn ze geloof ik 7eu per busje van hog geen 150 gram😂

Op Tiktok gebruikt men ook vaak én wasmiddel én wasverzachter én oxi én parels én een kleurdoekje en en en en… dat zijn dure wasjes🥲

1 like

Ja bij AH is wasmiddel e.d. sowieso super duur :scream:. Als ik mijn witte dekbedovertrek was doe ik wel oxi poeder, parels, wasmiddel en wasverzachter in de machine maar stel je inderdaad voor dat je dat bij elke was doet… :money_with_wings:

Je hoeft geen ikeapotjes te hebben voor de Ikea-lade-inzet! Alleen hele grote bussen giet ik over in oude potjes van kappertjes en dergelijke, die nemen anders teveel ruimte in.

7 likes

Ik heb een fijn koksmes van Ikea (365+), essentieel is wel dat je hem regelmatig slijpt en aanzet voor gebruik, als je dat niet doet snijdt elk mes na een tijdje helemaal kut.
Pizza snijd ik altijd gewoon met een roller, dat deden we in de pizzeria waar ik werkte ook, dat lijkt me helemaal niet handig met een mes, hoe scherp ook.

2 likes

Ik heb hem gekocht na de story van Bonnie en ik vind hem echt wel fijn. Ik heb laatst ook de douchewanden ermee schoongemaakt en ‘opgezogen’ en ook dat werkt prima!

2 likes

Ik heb deze (dwars) op de afzuigkap staan, werkt top! Past veel in, staat ook nog een plant in en heeft dus twee verdiepingen voor kruidenpotjes.

Thanks voor de tip! Een roller voor pizza kan natuurlijk ook, niet aan gedacht!

Knip je pizza, gaat echt veel sneller dan met een mes of pizzaroller haha.

5 likes

Ja I know, maar ik vind dat er altijd vies uitzien haha. Ook met een schone schaar. Alsof je je eten molesteert ofzo. Werkt wel goed inderdaad :sweat_smile:

1 like

Hoe vindt je een goede schoonmaakster (via via kan niet, kennen hier niemand). Ik zie wel sites als helpling enzo, maar welke is daarvan echt chill? Ik zou t liefst kennis met iemand maken en dan samen even kijken hoeveel uur hij/zij nodig heeft voor de klusjes, wil liever niet dat er alleen maar superchemische middelen worden gebruikt en we hebben wel voorkeursdagen ivm werk. Zijn dat rare dingen om te overleggen? En hoeveel betaal je iemand ongeveer? Wij willen absoluut niet dat iemand zwart werkt dus dan wordt t denk ik sowieso al via iets van een tussenpartij?

Mijn douche is beschimmeld en knaloranje (studentenhuis), hoe krijg ik dit schoon?

1 like

Washcat van Action.

3 likes

Bij de action zon ouderwetse schrobborstel
En indd washcat en bleek wat genoemd is
Maar wel heeel goed ventileren!!

Of wc eend :grimacing::+1:t3: