Nou echt he als je soms ziet wat er allemaal in de trommel gaat. Kan toch ook niet goed zijn voor je huid?
Heeft er iemand ervaring met die Kärcher ramenreiniger? Ik ben al aan het twijfelen sinds Bonnie het aanprees.
Weet iemand een goed systeem om afval te scheiden bij kleinere prullenbakjes? Geen idee hoe het in NL zit maar waar ik woon mag dus sinds een tijd alle plastic (flessen, zakjes, verpakking, deksels, …) samen en de rest in het restafval (er zijn nog andere dingen maar dat doet er even niet toe). Vroeger gingen enkel flessen, brikken en blikken bij het plastic trouwens.
Dus in de keuken is het simpel, daar hebben we 2 grote vuilnisbakken, rest en plastic. Maar in de slaapkamer, woonkamer en badkamer staat voor nu maar 1 prullenbak met dan 2 zakjes ingepropt voor elk maar dat staat zo rommelig. 2 prullenbakken per kamer vind ik dan weer te veel? Geen idee of er nog een andere optie is eigenlijk. Dus ik vraag hier maar eens raad!
Ik heb de Leifheit-versie (precies hetzelfde verder) en het werkt echt heel goed. Heb wel niet dat spray-ding, ik gebruik gewoon een spons en emmer en heb alleen die wisser. Als ie stuk zou gaan zou ik direct een nieuwe bestellen!
Mag ik een huishoudramp vertellen? Ik ben altijd heel succesful adult met het vullen van onze diepvries: altijd zo’n 5-10 bakjes avondeten, vlees wat ik in de aanbieding heb gekocht, diepvriesgroenten, etc etc.
En toen trok ik voor onze vakantie per ongeluk de verkeerde stekker eruit we kwamen dus terug na 2 weken en toen stonk het zooo erg. ALLES weg moeten gooien natuurlijk, echt zo zonde.
Wel een goede reden om weer eens de vriezer schoon te maken haha
Yes, love love love it, zou zo weer een nieuwe kopen moest hij kapot gaan maar doet het nog steeds heel goed na jaar of 3 nu
Wij hebben alleen prullenbakken staan in de keuken en badkamer. In de keuken scheiden we alles (papier, groen, plastic, glas en rest). In de badkamer staat alleen een prullenbak voor restafval. Als er iets anders dan restafval in moet, dan nemen we dat mee naar de keuken (tenzij het heel klein is).
Ik denk dat als je in al die kamers apart afval wil weggooien en wil scheiden, meerdere prullenbakken (of prullenbak met meerdere vakken) toch het handigste is. Is zo’n tafelprullenbakje misschien wat? Zeg maar van die kleine dingen voor op tafel/bureau/aanrecht.
Hmm, maar hoeveel afval heb je daadwerkelijk in al die andere kamers?
Ik heb overal een prullenbak die het best past bij de functie van de ruimte en we scheiden het op die manier. Dus in de werkkamer een oud papier bak, badkamer restafval en alles dat er niet bij hoort neem ik mee naar beneden. Ook een kleine moeite want het is niet alsof er dagelijks een fles shampoo die bij het plastic moet leeg gaat ofzo. En het klokhuis van mijn appel die ik in de werkkamer eet, leg ik in een leeg koffiekopje dat toch weer naar beneden gaat. Prullenbakjes op de wc scheiden we niet echt. Als er alleen wc rolletjes inzitten doe ik die bij het oud papier maar anders allemaal bij het restafval.
Ik heb alleen prullenbakken in mijn keuken en badkamer eigenlijk. Ken ook niemand die losse prullenbakken voor de woonkamer of slaapkamer heeft. Je maakt daar niet zo veel rommel en als je wel eens wat hebt loop ik gewoon even naar de keuken/badkamer. Maar als je dat graag hebt en je wilt het meteen scheiden dan zijn twee losse prullenbakken de enige optie denk ik?
Wij hebben in de studeerkamer en slaapkamer ook nog, maar die scheid ik als ze vol zijn
Peperduur valt ook wel weer mee . Ik gebruik ze ook voor het dekbedovertrek en onze handdoeken, koop 4 busjes voor €10 in de aanbieding bij Kruidvat. Als je niet die halve bus erin flikkert maar gewoon een dopje dan doe je er best lang mee.
@Doperwt hier verbaas ik me ook wel over ja, vaak ook nog twee pods ipv één. Lijkt me totaal niet goed voor de machine. En inderdaad al die soorten die toiletreiniger én schuim én spray én een blokje én zo’n streep gel in de pot . Waar laat je al die rommel ook. Hou echt van schoonmaken soms ook tegen smetvrees aan maar dit gaat me te ver.
@Doperwt Los van alle onnodige (en dure) chemische troep die mensen op tiktok gebruiken is het ook nog eens gevaarlijk. Volgens mij was er laatst ook een vrouw in het ziekenhuis opgenomen die deze hacks nadeed? Chemicaliën door elkaar gebruiken is nogal gevaarlijk wanneer je niet weet wat je doet en de ruimte niet ventileert.
Ja klopt, zeggen mensen vaak ook in de reacties maar dat schijnt ze niet te boeien. Wel heftig dat er een vrouw door in het ziekenhuis ligt .
Oh dan ben ik gewoon wat lui vergeleken met de gemiddelde mens denk ik In de badkamer heb ik wel nog plastic verpakkingen van bv tampons en inlegkruisjes (die ik probeer op te maken trouwens, ik wil liever low waste gaan), in de woonkamer bv plastic wrappers van snacks enzo, afval van mijn creatieve projecten.
Ja die heb ik! Echt leuk en werkt prima
Hoe hebben jullie je kruiden en specerijen georganiseerd? Wij hadden ze op het laagste plankje in een keukenkast staan, maar dat paste op een gegeven moment niet meer + ik kon dan alleen de voorste rij zien. Dus nu gebruiken we een la, maar die is niet diep genoeg om ze te laten staan. An sich geen ramp, maar bij het liggen blijkt dat sommige potjes helemaal niet goed werken dus na een half jaar deze methode is de kruidenla een smerige bende.
Ik weet dat je ook zo’n systeem hebt van ikea, maar daar horen dan weer speciale ikeapotjes bij en ik ben te lui om alles steeds over te hannessen.
Iemand een tip voor goede messen? Bijvoorbeeld om een pizza van de pizzeria door te snijden. Mag een los mes zijn, maar ook een set messen (max 4 stuks). Niet te duur ook.
Ik heb een kruidenrek aan de binnenkant van een keukenkastje en ben er echt extreem enthousiast over. Alle potjes kunnen zien in een oogopslag en je verliest er geen ruimte mee. Sommige potjes passen er niet in, maar de standaardpotjes wel.
Ohhh dit is geweldig! Dat ik dit zelf niet heb bedacht. Ik ga dit ook bestellen.
De meest gebruikte kruiden heb ik een ronde “traditionele spice box” wat men in pakistan eh India veel gebruikt. Daar doe zoud, rode peper, kurkuma, koriander poeder, komijn poeder en garam masala in. Dat zijn de basis kruiden in de Pakistaanse en Indiase keuken. De overige potjes zoals hierboven in de link.