Mocht het nog eens sneeuwen in Nederland, dan het kleed met de goede kant op de sneeuw leggen en zachtjes op kloppen en vervolgens goed laten drogen.
Heb ik ook gedaan met een grofgeweven tapijt, niet in de zon gelegd, niet uitgeklopt maar nacht laten intrekken en gewoon met de stofzuiger erover en werkte perfect! Ding ging van super goor naar zo goed als nieuw. Een wijnvlek heb ik eruit gekregen met een wonderspons maar daar is het nu helaas wel nog iets verkleurd.
Note to self: volgende feestje het tapijt opbergen.
En @TanteBetje moet je de baking soda droog verspreiden of moet je er een papje van maken? Zou het ook helpen bij een hoogpolig tapijt (koop ik nooit meer, alleen de eerste weken/maanden is het mooi en fluffy)
Droog! Ik verspreidde het zo goed mogelijk met een zeefje.
Ik zal nooit meer papjes maken van baking soda. Heb ik een jaar geleden in mijn oven gedaan en wat een ramp om dat goed weg te krijgen. En dat werkte niet eensā¦
Nice, ik ga het ook proberen! En goede waarschuwing voor de papjes haha
Poeh ja dat had ik toen ook gedaan nadat iemand hier tipte dat Nancy Birtwhistle dat ook deed. Wat een geknoei zeg
Same sameā¦
Domme vraag misschien, maar welke/wat voor zout moet ik gebruiken met een zakje Dylon textiel verf? Niet zoān bol voor in de machine, maar zoān los zakje voor een handwasje.
Gewoon keukenzout.
Ik vraag me dus af, droogt je was nou sneller buiten (zonder zon) of binnen als daar de luchtvochtigheid een stuk lager is dan buiten? Ik wilde het nu buiten gaan ophangen maar de zon is pas eind van de middag in de tuin dus toen leek binnen drogen me toch sneller (en makkelijker).
Het droogt buiten toch ook sneller omdat het een beetje waait? Goede vraag wel, bij een hele hoge luchtvochtigheid droogt niks maar vraag me af of dat nou echt vaak gebeurd (mist, regen etc daargelaten maar hier is het nu hartstikke droog).
Goeie dat telt natuurlijk ook mee. Luchtvochtigheid was net buiten in de 80% en was bewolkt, en binnen was het 50%, vandaar dat ik me ineens afvroeg of buiten wel sneller zou zijn. Had pas later door dat het echt donkere regenwolken waren dus maar goed dat het gewoon binnen hangt haha.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, goede vraag! Misschien de volgende keer een test doen en de helft van de was binnen en de andere helft buiten ophangen?
Klopt, dat waaien doet āt ām echt.
Ik twijfelde vanochtend ook en heb het toch maar buiten gehangen omdat het lekker waait. De tshirts zijn nu al droog en de truien bijna (capuchon enzo nog een beetje vochtig). Het gaat nu dus sneller buiten door de wind.
Ik heb een beetje medelijden met de mensen van Cleantok die echt worden opgelicht met die peperdure geurparels van Lenorš Er komen echt 20 korreltjes uit 1 verpakking.
Godver onze voorraadkast (trapkast) stinkt sinds we terug zijn van vakantie, maar kan niet ontdekken wat het is. Alle verse spul al gecontroleerd op schimmel, alles van de vloer af gehad op zoek naar een dode muis ofzo, maar we kunnen niks vinden! Vind dit echt niet chill.
Oh yes ik heb het gevonden, het was een rottend ei. Van de bovenkant zag ie er normaal uit, maar aan de onderkant was ie kapot, gadverrr.
Maar wat die cleantok mensen allemaal gebruiken aan producten. Hebben ze 8 verschillende soorten wc eend, een tegenvloer schrobben gebeurt met drie verschillende producten tegelijk. Wasje draaien met poeder, verzachter, parels Ć©n doekje. Ik snap daar echt niks van, of ik kan gewoon niet schoonmaken dat kan ook.
Cleantok vind ik meer een naam voor een tiktok-concurrent waar schelden etc niet is toegestaan.