Huishoudtopic #1

Sowieso een keer alles proberen en wat niet past wegdoen. Ik vouw het dekbedovertrek op tot een vierkantje, vouw daar een laken bovenop, leg er 1 kussensloop op, stop alles in het andere kussensloop en vouw dat kussensloop dicht tot een net pakketje. Die pakketjes heb ik in een doos zonder deksel gezet en op een plank in de kast gezet waar ook de handdoeken liggen. Hebben ook niet mega veel beddengoed, 3 sets en nog wat extra kussenslopen omdat ik met 2 kussens slaap.

Heb voor het logeerbed (1.40, hebben zelf 1.80) twee lakens, de kussens en deken (ligt alleen een sprei op dat bed zodat t allemaal niet stoffig wordt) in een Ikea opbergdoos onder het bed liggen. De deken is even groot als onze eigen dus als ik een dekbedovertrek nodig heb pak ik die uit de kast.

Edit- zie nu dat de pakketjes tip al gegeven was haha. Vind t zelf echt zo handig en netjes.

3 likes

En nog een tip voor als je oude badlakens en beddengoed weg doet. Doneer ze aan een dierenasiel, zijn ze altijd heel blij mee.

1 like

Kunnen deze in de welbekende Paxkast gehangen worden?

Mijn derde (:joy:) stofzuiger wordt straks bezorgd. Ik heb dan op iedere verdieping één stofzuiger zodat ik niet meer hoef te sjouwen​:clap:t2: Echt zin in.

19 likes

Dit noem ik nou echt succesfull adulting

3 likes

Oh dit is echt heerlijk! Wij hebben nu ook een voor beneden en 1 voor boven, echt zo fijn dat je nooit meer hoeft te sjouwen met dat ding! Alleen op zolder hebben we geen een maar daar stofzuigt mn lief altijd.

Wij hebben bij de verhuizing ook 3 wasmanden gekocht, 1 voor handdoeken, 1 voor gewone kleding en 1 voor zijn werkkleding. (Bijna) nooit meer sorteren, heerlijk!

Ik heb een aantal op elkaar gestapelde ikea sortera bakken voor de was, dat vind ik ook zo fijn! Eén voor donker, één voor licht, één voor kleur en één voor heet.

1 like

Ja, wel in de diepe

Wij gaan een weekend weg met een ander stel en zij zijn een dag eerder bij de accommodatie aangekomen dan wij. Toen appte ze vandaag of wij aub de Dyson mee willen brengen want het appartement wat we hebben gehuurd is niet schoon naar onze standaarden.
Nu zijn we dus onderweg en uiteraard is de V11 mee. Voel me echt een successful adult dat ik tegenwoordig een stofzuiger meezeul ipv drank en andere genotsmiddelen :rofl:

26 likes

Ik mag de dweilstofzuiger van mijn ouders hebben en ben helemaal in de Gloria! Het water dat het apparaat weer opzuigt is altijd lekker smerig. Geeft een goed gevoel. Daarnaast heb ik vandaag de kinderkeuken opgeruimd en heel keurig opbergbakken gebruikt om de speelgoed voedingsmiddelen in op te ruimen.

Straks nog even het kleed met die stofzuiger en mijn leven is weer even af. Voor nu.

1 like

Welke is het :scream:

Ik wil mijn huis reorganiseren. Ik ben best wel een sloddervos als het om kasten gaat. Ik prop altijd alles er zo in en als er meer bij moet dan is het deurtje open, prop, deurtje dicht.

Dus nu maar beginnen met kast voor kast een logische indeling maken. Kijken voor manden etc.

Het is vooral praktisch indelen waar het mij vaak aan ontbreekt.

Iemand nog tips?

1 like

Wat voor spullen wil je opbergen? Keuken, kledingkast?

Wat ik handig vind in de keuken (maar dat is uitzoeken of jij dat ook vind) is sowieso overal vaste kasten voor. Ik heb bijv. 1 lade voor bakspullen (bloem, suiker etc), 1 kast voor bakvormen, 1 kast voor alles wat met pasta of chinese gerechten te maken heeft, 1 lade voor koek en chocolade etc etc. En alles zo veel mogelijk in bakken, zeker koeken en chips enzo, lekker netjes gesorteerd.

Voor kleding heb ik voor alles een vaste plank. 1 plank voor shirts, 1 plank voor broeken, bakken voor sokken, een aparte voor zwarte sokken (maar dat is omdat ik zwart en donkerblauw 's morgens vroeg niet van elkaar kan onderscheiden ivm weinig licht), 1 bak voor ondergoed, aparte bak voor bh’s etc etc. En ik ruim alles direct op. Is het vies dan gaat het in de was, en anders direct weer opvouwen of hangen en in de kast.

Wat verder superhandig is is verschillende wasmanden, bijvoorbeeld 1 voor handdoeken en ondergoed, 1 voor donkere was en 1 voor lichte was.

Wouw, als ik dit zo lees voel ik me super-georganiseerd!

2 likes

Ik heb een dun (lichtgekleurde) kleed en ik wil het graag reinigen. Stomerij vind ik een beetje duur (17,75 per m2).
Als ik zelf zo de stof bekijk denk ik dat het wel in de wasmachine kan. Of op zn minst op de hand wassen.
Maar volgens het label mag ik helemaal niks.

Hoe zouden jullie dit reinigen?

Ik zou eigenwijs zijn en het in de wasmachine proppen op de laagste temperatuur en laagste aantal toeren en het daarna buiten laten drogen.

2 likes

Je kunt het proberen maar ik denk dat je het kleed verpest en je wasmachine onder de pluizen komt te zitten. I weet niet hoeveel hij kostte maar als hij niet goedkoop was zou ik hem naar de stomerij brengen.

1 like

Misschien met de hand wassen? Met een zacht sponsje erover wrijven en goed afspoelen. Handigst als je een bad hebt.
Ik denk dat je voor de wasmachine het kleed moet oprollen en dat lijkt me niet echt goed schoonmaken. Sowieso wel snel doen zolang de zon nog schijnt, anders droogt het niet snel genoeg

1 like

Ik ben nu bezig in de keuken. Ben producten in voorraadbakken en bewaarbakken aan het doen. Ik ben zegmaar het type dat alles in een keukenkastje zet ( Stroop, Poedersuiker, rijst, kruiden) allemaal tegen mekaar aan tot de kast vol is :sweat_smile:

Zo is ook het badkamerkastje en de speelgoedkast.
Ik moet meer met manden en dozen gaan werken denk ik. Ipv alles er zo in te leggen.

1 like

Ik heb laatst een groot wit jute kleed buiten gereinigd met baking soda. Goed uitkloppen en en ergens overheen draperen. Baking soda goed verdelen (ik gebruikte een klein zeefje) en in de zon laten intrekken. Hier en daar een beetje erin gewreven. Dan weer uitkloppen en uitzuigen. Enorm kleurverschil, het werd weer helemaal fris.
(was wel een kleed van 2x3 meter dus niet in in de was te doen of op de hand te wassen)

3 likes

Slim, dit las ik ook al ergens op internet! Goed om te horen dat het werkt

1 like