Huishoudtopic #1

Hahaha een augurkenbakje?!
Ik merk dat ook wel eens op, en idd vooral in de USA. Die gaan ook wel heel lekker op alles in Tupperware/ weckpotten / doosjes / glazen doen. Lijkt ook wel heel geordend dan, maar ook wel echt zonde van alles wat je nadien idd moet afwassen.

Nu moet ik zeggen; ik doe mijn muesli altijd wel in een grote weckpot want als ik het vanuit dat zakje ‘giet’ dan kiepert er altijd vanalles naast. Als ik dan weer nieuwe muesli koop ga ik die weckpot tussendoor overigens niet schoonmaken.

Ja dat zie je op Tiktok heel veel, een speciaal bakje dat je om kunt draaien zodat het sap naar de bodem/andere kant zakt en je je augurk kunt pakken zonder dat je met je handen/vork in het sap moet.

3 likes

Want dat sap is oh zo vies? :face_with_raised_eyebrow: Ik snap niks van die Amerikanen

1 like

Nou, eerlijk, elke keer als ik weer met een vork zo’n augurk uit een pot probeer te vissen word ik een beetje meer overgehaald om toch zo’n bakje te kopen :sweat_smile:

7 likes

Ik gebruik vaak van die vochtige wegwerp schoonmaakdoekjes om even snel het aanrecht af te doen, maar die drogen altijd zo snel uit. Nu was ik toevallig in het baby-pad in de AH en zag ik dit: Dooky. Reusable Lid
een dekseltje dat je steeds opnieuw op zo’n pakje kan plakken.
Waarschijnlijk niet heel revolutionair, maar ik ben helemaal in m’n nopjes hiermee.

2 likes

In het voorjaar zat het ideaal tussen 40 en 60%, maar met al die regen en vochtigheid zit het nu eerder rond de 70-80. Weinig aan te doen heb ik het idee omdat verluchten vaak gewoon meer vochtige lucht binnenhaalt.

Eetstokjes!

Goede tip! Wat ook werkt is om de verpakking altijd ondersteboven op te bergen, dan zakt het vocht naar de bovenste doekjes en heb je altijd een nat doekje.

2 likes

Beetje offtopic maar dit is dus een van mijn favoriete woorden.
Ontopic: ik kan geen genoeg krijgen van de combinatie baking soda en azijn.
Dat gezellige gebruis waardoor je weet dat er iets gebéúrt.

5 likes

Ik heb van die witte strepen in m’n zwarte/donkergrijze jeans, had al speciaal wasmiddel voor zwarte kleding maar helaas.

Iemand enig idee of/hoe je die eruit krijgt?

Volgens mij is dat een fout in de wassing/verf van de broek, ik heb dat ook bij sommige broeken en het enige wat dan (tijdelijk) helpt is ze opnieuw verven in de wasmachine.

He shit…

Ik blijf me maar verbazen over de Amerikanen op (clean)tiktok. Volgens mij zijn dat allemaal mega wealthy families die wonen in immense suburban villa’s. Speciaal boodschappen doen voor het eerste logeerpartijtje van een kind. HELE kar vol met vet eten, decoratie en speelgoed (???). Dan zie ik weer video’s voorbij komen van moeders die de ‘mini fridges’ op de kamers van de kids gaan vullen met allemaal snacks. Ze gebruiken ook enkel wegwerpschoonmaakdoekjes?

:upside_down_face:

6 likes

Of als ze alles overgieten in nieuwe potten… Heel slim om wasparels die eruit zien als snoepjes in makkelijk te openen glazen potten te steken!

En het allerergste is wanneer ze 10 verschillende schoonmaakproducten bij elkaar gooien voor aEsThEtiCs. Ben er zeker van dat er al een aantal van die moekes per ongeluk mosterdgas gemaakt hebben

12 likes

Vraag aan de geurmiepjes:
Welke wasparfum vinden jullie het lekkerst? Ik hou van echt aanwezige zoet/zware geuren (vanille, amber)
Ik heb heel lang rosa odor gehad maar ben daar nu wel redelijk “geurmoe” van (ik wissel wel af maar wil gewoon wat nieuws)

2 likes

Ik heb op dit moment Rosa D’Or, maar ik geloof dat ik WasGeluk lekkerder vind. Ook meer geconcentreerd. Ik ben echter niet van de geuren die jij omschrijft, dus ik heb geen geuraanrader voor je.

Heeft iemand weleens wasmiddel speciaal voor zwarte kleding gebruikt en doet dat echt iets? Ik heb een zwarte ribfluwelen jurk en hij is zo lekker donker nu, zie hem al helemaal grauw en verwassen worden. Maar ik kan me niet zo goed voorstellen of zo’n wasmiddel voor donkere kleren daarbij helpt?

Ik heb robijn pods voor zwarte was en doe er van de DM ook een kleurdoekje bij dat zwart langer zwart houdt, maar het doet zeg maar precies niks. 🥲

2 likes

Is het toevallig een heel stretchy broek? Ik heb dit met mijn Levi’s en het lijkt echt het elastiek (geen idee wat het is) in de stof te zijn. Niks aan te doen, behalve een nieuwe zo min mogelijk wassen.

Ik heb niet perse het idee dat dat helpt, maar wat zeker wel helpt is het kledingstuk eerst 24 uur in een emmer met water en azijn laten weken voor je het de eerste keer wast! Mocht je dat nog niet gedaan hebben :slight_smile:

1 like