Huishoudtopic #1

Heeft iemand ervaring met een van deze twee stofzuigers?
https://www.coolblue.nl/product/819772/miele-complete-c3-powerline-cat-dog.html#product-specifications
https://www.coolblue.nl/product/795031/philips-fc9745-09-powerpro-expert.html#product-specifications

Ik heb al een steelstofzuiger maar wil er toch een normale stofzuiger bij omdat mijn katten zo enorm verharen en ik dus een stofzuiger met wat meer zuigkracht wil.

Ik heb de Miele C3 (niet de cat dog versie) en die heeft inderdaad super veel zuigkracht! Ik zet hem nooit op de hardste stand want dan moet je echt kracht zetten om hem over je vloer heen te krijgen. Ik heb hem nu 3 jaar en hij is ook nog net zo krachtig als in het begin, heel tevreden mee!

2 likes

Iemand die ik ken had de cat dog versie, die is heel snel zijn zuigkracht verloren. Maar dat kan natuurlijk ook net pech zijn natuurlijk.

Ja ik heb ook de gewone C3 al een paar jaar en die heeft nog mega veel zuigkracht.

Ik deed altijd cheap met goedkope stofzuigers die voor geen meter stofzuigden. Toen ik net mijn Miele kreeg ging ik in de slaapkamer stofzuigen en kwam het gordijn in de stofzuiger. Bij mijn oude stofzuigers trok ik gewoon terug en dan ging het gordijn weer los.
Dat deed ik dus ook bij de Miele. Maar de zuigkracht was zo sterk dat ik door mijn trek eraan de hele gordijnroede en 20cm muur lostrok :sob::sob::sob:.

4 likes

Ja daar ben ik altijd bang voor. Ik ga sowieso ff kijken wat het verschil is tussen de normale en de cats/dogs versie. Heb soms ook het idee dat ze dat erbij zetten maar dat de normale dan ook prima is voor als je huisdieren hebt

1 like

Denk dat het inderdaad ook een marketingding is. Als er genoeg zuigkracht is lijkt me dat voldoende, aparte borstels zitten er vaak ook wel bij

2 likes

Als ik iets geleerd heb de afgelopen 3 jaar met katten, waarin ik echt wel 5 stofzuigers heb gehad, is dat met zak veel beter is. Zakloos verliest echt snel zuigkracht en er lijken veel meer filters in te zitten die je schoon moet maken en waar dus haren in gaan zitten.

3 likes

Ik kan bij cat dog versie alleen denken

34 likes

Wat is de beste manier om m’n koelkast schoon te maken? Ik doe meestal maar wat maar misschien hebben jullie nog goeie tips.

iemand dé gouden tip voor het reinigen van een airfryer? En dan niet de bak en de mand, maar het verwarmingselement bovenin? Die is inmiddels zwart :expressionless: Vriend wist niet dat dat ook schoon gemaakt moest worden en we zijn nu een jaar verder met wekelijks gebruiken. Heftig.

Op z’n kop zetten, of ergens tussen klemmen oid, baking soda en schoonmaakazijn erop doen en er keukenrol/toiletpapier opleggen en dat een paar uur laten staan. Daarna goed schoonmaken met een beetje afwasmiddel zodat die azijnlucht eruit is en voila.

1 like

Hoe maken jullie beeldschermen en je tv streeploos schoon? Ik heb de fout gemaakt om met een vochtig microvezeldoekje de tv af te doen en nu irriteer ik mij dood aan de vegen op het scherm.

Eigenlijk ook met een microvezeldoek! Eerst droog om het stof af te vegen, daarna maak ik met een plantenspuit de doek nat en wrijf ik horizontaal over het scherm. En dan nog eens met de droge kant van de doek eroverheen, heb nooit strepenđŸ€—

1 like

Alleen met een swiffer statisch doekje, meer niet. Nat schoonmaken wordt ook afgeraden voor moderne tv’s en beeldschermen.

4 likes

Eerst afstoffen en dan met glassex en keukenpapier.

Wie herkent het dat net gewassen kleding ruikt naar sloffe popcorn? Beetje muffig ofzo. En wat moet ik daar aan doen?

1 like

Dan kan er vetluis in je wasmachine zitten. Het is voor je wasmachine goed om eens in de zoveel tijd een kookwas te draaien. Dat kan je met een lege machine doen.

Als je machine een kookwas heeft gedraaid en je daarna je kledingstukken op de normale temperatuur wast, zijn ze als het goed is fris.

1 like

Wat @Frauhelga zegt. En het kan ook helpen om bij die kookwas 1 of 2 vaatwastabletten in de trommel te doen!

Link naar tiktokfilmpje

2 likes

Bedankt voor de tips, ik heb ze allemaal al geprobeerd op de vaatwasser tabletten na. Heb geen vaatwasser :sweat_smile: Ik draai eens per 2/3weken een kookwas, laat de deur altijd open staan. Misschien ligt het wel aan zwarte was idd, wat hierboven genoemd is. Ik ga daar eens op letten!

Het is weg als het droog is! Alleen als het uit de machine komt :nauseated_face:

3 likes