Ah ik heb zo’n steen er ooit wel voor gekocht, maar durfde het met de verhalen van beschadiging niet aan. Nat proberen dus, thanks!
Ik deed geloof ik een theedoek drenken in azijn en die kun je dan op het stuk boven het water leggen voor een nachtje
Het zit echt vlak onder de rand dus niet één middeltje blijft er lang genoeg zitten helaas edit: ah ik lees nu dat ik het in een theedoek had kunnen doen haha
@Lemur en @Spaarlamp
Thanks!! Ga jullie tips zo snel mogelijk proberen
Oh bah, plotseling zit overal in mijn voorraadla larven van motjes en motjes zelf. Ik had gisteren al alle rijst weggegooid, omdat daar ineens 6 motjes uit de pot vlogen (? hoe dan?) En vandaag opende ik mijn “muesli” pot (wat eigenlijk een mix van zaden is) en daar zaten draden in? Nu dus de hele lade uit mesten. Kom nog wel wat bedenkelijk spul tegen. Wat zijn jullie tips, behalve heel goed schoonmaken en de betreffende potten in de vaatwasser?
Alles uit je voorraadla halen, en alle etenswaren die er in zaten weggooien. Alles kan nu geïnfecteerd zijn en als je 1 ding bewaart, hou je de plaag in stand.
Goed schoonmaken inderdaad met zo heet mogelijk water en allesreiniger, stofzuigen in alle hoekjes, en alle potten afwassen zo heet mogelijk.
Waarschijnlijk heb je iets gekocht dat in de supermarkt al geïnfecteerd was met larven of eitjes. Je voorkomt het zoveel mogelijk door rijst, meel, muesli etc in goed afgesloten potten of blikken te bewaren.
Hier staat ook nog info:
Ja, ik had alles in potten inderdaad. Mijn hele voorraad…
Maar ik vrees dat het moet… Ben al bezig met de eerste vaatwasser vol, straks de tweede. En vuilniszak gaat ook zo weg, Djeeess…
Wij hebben vanaf de uitbraak een jaar geleden altijd meelmotvalletjes in alle keukenkastjes geplakt
Zonde hè, maar helaas nodig. Heb het jaren geleden eens gehad, toen was mijn voorraad gelukkig een stuk kleiner (heb nu een meerpersoonshuishouden).
Als het in meerdere potten zat vrees ik echter wel dat die niet helemaal goed afsluiten, kan dat?
Nee, ik denk dat het daar in heeft gezeten. Er zijn ook nog veel potten goed. Ik ben dus in twijfel of ik alles weg doe, maar in ieder geval alles waar ik een vermoeden van heb. Sommige dingen zijn oud, dus niet erg. Maar mijn bloem is bijvoorbeeld goed, rijst niet, risotto prima, kikkererwten ook, muesli niet. Ik ben alleen bang dat het ook op de buitenkant van de potten zit, dus die ben ik ook aan het schoonmaken. Wat een klus, maar het moet!
Oké. Ik was er het over aan het lezen en blijkbaar kunnen ze zelfs door plastic heen vreten. Vies idee.
Je hebt me wel geïnspireerd trouwens, vanmiddag even de voorraadkast en keukenkastjes onder handen nemen.
Onmiddellijk gegoogled. Dat moet ik ook hebben.
Ja ze werken top, ze nemen niet veel plek in en is echt fijn voor je gemoedsrust, want wat een krengen
Gebitsreinigingstabletten! Een stuk of 4 een nachtje laten weken en na het doorspoelen was het weg.
Niet helemaal huishoud,maar past hier wel denk
Ik heb sinds twee weken een nieuwe (tweedehands) auto, maar hij ruikt echt zo naar zo’n typisch auto luchtverfrisser geurtje, en dat vind ik dus best vies.
Hoe krijg ik die lucht eruit? Ik rij al twee weken met mn ramen open maar het helpt niet echt .
Rook in je auto
Gewoon deze? https://www.bol.com/nl/nl/p/voedingsmiddelen-mottenval-3-stuks/9200000054279317/
Zit daar al een plakstrip op of gebruik je dubbelzijdig plakband?
Deze krijgt betere reviews, en een review verwijst specifiek naar degene die jij noemde als niet goed werkend.
https://www.bol.com/nl/nl/p/levensmiddelenmottenval-2-vallen/9200000073523126/
Is volgens mij plakkend, dus niet zelf klooien. Ik krijg ze hopelijk morgen binnen.
Ja zit er wel op maar stelt weinig voor, idd zelf dubbelzijdig plakband op gedaan
Niet op mij de reply maar ik heb ze opgehangen en na 6 weken een nieuwe set, die vervang ik nu eens in de zoveel tijd
Ik weet pas sinds gisteren dat dit product bestaat, dus ik wacht het af! Wat @deurklink zegt dus…