Huishoudtopic #1

Is die sinaasappeloliereiniger (leuk woord voor galgje!) echt een vervanger voor stikkerverwijderaar? Als in, doet het ook hardnekkige verwijderingen of alleen de laatste kleine restjes?

1 like

Ik gebruik nooit stickerverwijderaar dus weet niet goed hoe agressief dat is. Maar onverdund kan ik met sinaasappeloliereiniger alle resten wegkrijgen, ik heb nog nooit gehad dat er iets bleef zitten.
Als een sticker resten achterlaat, doe ik de sinaasappelreiniger onverdund op een stukje keukenpapier en veeg ik de resten zo weg.
Met geverfde oppervlakken moet je wel oppassen als je het onverdund gebruikt, want verf krijg je er ook mee weg.

Verdund met water kan je het als allesreiniger gebruiken.

Stickerresten kan je wegkrijgen met WD-40! Hierna wel goed schoonmaken maar dit werkt echt als een tiet.

4 likes

Volg haar ook op Instagram, zij is zo leuk! Ik zit constant in haar highlights te kijken, maar misschien is een boek handiger haha.

1 like

Ik heb gisteren @rotterdamse.poetsqueen ontdekt. Haha ik moet echt lachen om zij alles brengt.

Welke kijk jij?

7 likes

Hahaha bedankt voor deze link! Ik kan niet stoppen met kijken en lachen :joy:

2 likes

Love her! Door haar heb ik ook een scrub daddy besteld en de power paste. En dit trucje wilde ik ook nog proberen, ga ik zo maar eens doen.

En door at home with isabelle heb ik the pink stuff besteld, haar filmpjes vind ik ook zoooo chill om te kijken.

Word door al die cleantoks echt geinspireerd om m’n huis beter bij te houden, wordt t alleen maar schoner en beter van :smiley:

2 likes

Neeeeeee!!! Ik zag daarna juist een filmpje van een Engelse vrouw die iets van bioloog ofzo is en zei dat die vaatwasserblokjes juist slecht zijn voor je wasmachine en dat er spul in zit wat er voor zorgt dat je vaat sneller droogt en dat juist een laagje achter kan laten in je wasmachine waardoor je kleding niet goed vocht opneemt en schoon wordt.

Desondanks heb ik er wel 2 blokjes ingegooid en een uur lang voor het deurtje zitten kijken en er gebeurde niks spannends.

2 likes

Ik heb het boek ook en love it! Haar stories op instagram zijn ook zo ontspannend en gezellig met kippies en taarten bakken.

1 like

Is the pink stuff net zo goed als tiktok me laat geloven?

1 like

Oh shit, te laat

Ik heb zo’n bovenlader dus kon sowieso niets zien đŸ„Č

Love geurparels wel ook dankzij tiktuk

Ik heb vanmiddag microvezeldoekjes gekocht bij de Action en vanavond de hele keuken gepoetst. Ik
voel me echt een beetje stom, maar ik ben echt verbaasd over hoe makkelijk alles schoon werd :open_mouth: Ik gebruikte eerst altijd van die basic vaatdoekjes, omdat ik dat ooit van m’n moeder had geleerd, maar dat was altijd flink boenen en weinig resultaat. Dat ik dit niet eerder heb gebruikt zeg :sweat_smile:

Oja en sinds m’n vriend de vloer met koud water dweilt (ik ben van het stofzuigen hehe), hebben we geen last meer van strepen. Dat is volgens mij een best bekende tip, maar wij deden dat nooit. Hij gebruikt deze reiniger, dat helpt denk ik ook:

2 likes

Ja dat is idd een hele goede tip waar ik ook te laat achter kwam. Ik maak de vloer zelf schoon met azijn en werkt ook echt als een tiet.

1 like

Hebben jullie je wasmiddel enz in glazen potten zitten? Dat zie je veel op Tiktok maar ik ken echt nieeeeeemand die dat doet.

Vind het zelf onzin, mijn wasmachine staat op zolder en daar kom ik alleen om te wassen, wat maakt mij het nou weer uit dat er een fles wasmiddel op de grond staat ipv op een mooie plank met decoraties erbij. :joy:

6 likes

Mijn droom is wel echt zo’n stijlvol georganiseerde wasruimte.

But ain’t nobody got money and time for that.

3 likes

Haha ik zag ook mensen die zelfs tandpasta in een soort zeepdispenser doen. En om het goed eruit te pompen mengen ze het met mondwater
 echt next level

4 likes

ha nee mijn washok is een stockeerplaats van wasmiddel, wasverzachter, tennisballen en kleuroverdrachtdoekjes. Geen mooie potjes of decoraties te bespeuren haha

1 like

Ja dit heb ik ook een keer gezien! Maar dan ging de nieuwe tandpasta ook op de rest die er nog in die dispenser zat. Dat wordt dan op een gegeven moment toch echt goor? Net zoals tandpasta zo vies kan opdrogen in je wasbak.

Al moet ik zeggen dat ik verpakkingen ook echt fucking lelijk vind over het algemeen, maar dit soort dingen gaan mij te ver. Dan zet ik het wel in een kastje.

3 likes

En allemaal bakjes in de koelkast met capri sin, een bakje voor cola blikjes. Allemaal voor de aesthetics ~

3 likes

Haha nee joh. Ik heb wel een glazen fles van IKEA gevuld met azijn. Onze wasmachine staat in de keuken en we gebruiken azijn als wasverzachter. Zo’n fles vond ik leuker staan in de stellingkast en de originele fles paste qua grootte niet tussen de planken :stuck_out_tongue: