Huishoudtopic #1

Kuggis en variera. Ik heb verschillende bakken en verschillende formaten gebruikt.

Ohja dat is een goede!

Heerlijk dit!!

Shit, ik heb van die 96% alcohol (schoonmaakmiddel) geknoeid op een stalen tafeltje en nu zitten daar vlekken van in die ik er niet uitkrijg. Al geprobeerd met verschillende schoonmaakmiddelen, schuurspons enz. Iemand de gouden tip? Ik had geen idee dat dat zulke vlekken maakt :open_mouth:

Misschien een wondersponsje?

Aanraders voor een microgolfoven en voor een klein oventje? Geen combinatie! Oventje moet minimaal tot 100-110Ā° kunnen. Liefst niet te duur. Ze hoeven niet mooi te zijn, zolang ze maar goed hun werk doen. En liefst makkelijk schoon te maken.

Hoe kreeg je bloedvlekken nou het beste eruit? Eerst even in koud water zetten met zout ofzo toch?

Ja koud water met zout of soda. Het zout moet het als het ware eruit trekken.
In ieder geval niet direct warm water gebruiken!

1 like

En ossengalzeep van Dr Beckmann!

1 like

Op de droge stof sprayen? Heb zoā€™n spray ervan!

1 like

Ik maak het meestal nat met koud water, dan doe ik er spray op of wrijf ik er met zoā€™n blok zeep over. Dan een tijdje in laten trekken, proberen uit te spoelen, en eventueel herhalen.
Ik heb met ossengalzeep tot nu toe alle vlekken van bloed en babypoep kunnen verwijderen, maar moest soms wel de behandeling een paar keer herhalen. Dan zag ik wel na elke behandeling verschil.

1 like

Wow die trapkast is precies zoals bij mij en je organiseert m precies zoals ik al een tijdje in mā€™n hoofd heb! Heel fijn om even in het ā€˜echtā€™ te zien hoe dat er uit kan zien ipv alleen in mā€™n hoofd haha

En als het van die kleine vlekjes zijn door een wondje oid dan helpt spuug ook heel goed!

Tip van mijn moeder is om de vlek te laten weken in een bakje melk. Daarna wassen. Heb dit wel vaker gedaan met lakens en werkte altijd goed!

1 like

Ik ben teveel cleantok filmpjes aan het kijken en helemaal geĆÆnspireerd op een grote schoonmaak te doen. Dus ik ga binnenkort even een arsenaal producten in huis halen om goed voorbereid te zijn.

Wat zijn jullie favo schoonmaakproducten en bijhorende items (als sponzen etc)? Ook heel specifieke reinigers (bv enkel voor de oven) zijn welkom! Liefst ā€˜groeneā€™ producten maar ik maak graag uitzonderingen voor andere wondermiddelen.

(Ik word hier echt meer excited van dan van kledij shoppen, ik word oudā€¦)

5 likes

Koud water en waterstof peroxide, daarmee krijg ik zelfs oud bloed weg

Dit is super laat en misschien is het al opgelost, maar je kunt ook nog een paar druppels olijfolie proberen!

Ik zweer (sinds een tip ook hier) bij het boek van Nancy Birtwhistle. https://www.bol.com/nl/nl/p/clean-green/9300000013828247/?bltgh=tsaXIJUB8U-e-ldmPnpPug.2_9.11.ProductPageUrl
Eigenlijk alles doet ze met een paar producten, soda, citric acid etc.

5 likes

De gele Dasty van de Wibra, wondersponsjes en microvezeldoekjes. Dan ben je al een heel eind. Alleen nog iets met een lekkere geur vinden dan.

1 like
  • Gele Dasty van Wibra voor ontvetten in de keuken etc.
  • Sinaasappeloliereiniger voor lastige streepjes van schoenen etc op vloeren en trappen, en het verwijderen van lijmresten. Ruikt superlekker.
  • Driehoek Groene Zeep voor in de badkamer. En dan het liefst zoā€™n emmertje waar van die jelly in zit. Ruikt heel ouderwets lekker vind ik.
  • Voor vlekken in textiel gebruik ik ossengalzeep. Ook in spray verkrijgbaar.
4 likes