Huishoudtopic #1

Oh dat had mij ook kunnen overkomen, constant uitstellen nu denken kut!

Maare als je dan een witte kussensloop doet naar buiten gericht en san doe je aan de andere kant een donkere kussensloop (naar jou toe gericht) dan kun je dat wel tegengaan denk ik! Met veiligheidsspelden kun je dat vast zo aan elkaar zetten.

Hoezo maatwerk dan? Je kunt heel veel rolgordijnen zelf op maat maken

Nee heb ik niet, maar ik heb wel een toren. Nooit aan gedacht om die zo te gebruiken eigenlijk haha

Wie heeft de beste tip voor een dweilsysteem?
Ik heb nu heel skeer een mop waar je elke keer het doekje eraf moet halen, in je emmer/wasbak moet schoonmaken, zelf uitwringen en er dan weer moeilijk op moet frotten.

Arme schoonmaakster, die heeft dit jaren lang zo gebruikt, nu hebben we haar niet meer, dus doe ik het weer zelf, maar nu merk ik pas hoe irritant dit werkt.
En was er pas achter dat je dus hele systemen hebben met pedalen die je mop laten draaien zonder het doekje eraf te halen enzo, dat moet ik nu ook! Tips anyone?

Ik vind een stoomreiniger met dweilopzetstuk heel fijn. Lekker snel droog en je kan er ook de voegen goed mee poetsen. Ik heb de SC3 van Karcher. Heeft alleen niet zo’n lang snoer.

2 likes

ik heb zoiets van ali. Werkt fantastisch, omdat je dan niet met die enorme lappen uitgehangen zit.

4 likes

Draadloos weet ik niet, maar wel met de vorm van een steelstofzuiger. Dat heet een stoomdweil!

Ik heb deze en ben er heel blij mee! Vind dweilen ineens minder vervelend dus nu doe ik het vaker.

2 likes

Ja deze lijkt op wat ik heb!

Als je deze bedoelt iig: Karcher SC2 Deluxe EasyFix - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Die heeft helaas wel een snoer

1 like

Oh dit ziet er wel handig uit! Heb jij 1 of 2 persoons beddengoed wat je hierop droogt?

2 persoons. ik geloof dat ons dekbed 220 is en dat gaat prima. We hangen het meestal in het trapgat of buiten :slight_smile:

2 likes

Oo dat zou best kunnen! Ik heb uiteindelijk deze besteld:

Bekijk KĂ€rcher WV 2 Black Edition Ruitenreiniger - 3,7W - 28 cm op: https://www.bol.com/nl/p/karcher-wv-2-black-edition-ruitenreiniger-3-7w-28-cm/9200000084672648?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

En dat is echt een topding. Het leek een beetje overbodige luxe maar het werkt echt chill. Geen gedoe met emmers en doeken. Ook weinig strepen (maar niet 100% streeploos). Dus aanrader idd

2 likes

Maak je de dweil eerst vochtig of begin je met een droge dweil? Ik heb ook een karcher stoomreiniger maar vind het totaal niet prettig werken. We hebben een tegelvloer maar het ‘dweilt’ totaal niet soepel. Ik moet heel veel kracht zetten om de dweil/steel vooruit te krijgen en de vloer is met 1x niet helemaal vochtig

@Nova om te dweilen gebruik ik deze https://www.blokker.nl/leifheit-clean-twist-vloerwisser-xl-42-cm-compleet-systeem-met-wieltjes---20-l/1349792.html
Ben vooral tevreden dat ik niet meer hoef te bukken en die dweil er steeds af moet halen. Ik rol die kar zo het hele huis door.

1 like

Hebben we al wel geprobeerd met een goedkoop rolgordijn van de karwei. Het werd alleen heel lelijk, en door de bevestiging (de balk bovenaan het rolgordijn zeg maar) kon het raam niet meer goed open. Het raam gaat naar binnen open in een soort nisje dus zit ook meteen tegen de muur. Ik denk dat we een constructie nodig hebben zoals bij een zolderraam maar we GAAN er de stoffeerder die ook de benedenverdieping gaat doen qua gordijnen er even naar laten kijken!

Maar als iemand hier nog een andere tip voor heeft, graag!

Ik laat eerst altijd even wat stoom lopen, zodat die dweil vochtig wordt!

1 like

Om geld te besparen heb ik de glazenwasser al maanden niet gebeld. Mijn ramen zijn nu overal zoooooo goor. Ik kan zelf ook niet overal bij (ik heb geen trap), dus ik zeem vandaag de ramen waar ik bij kan en de rest negeer ik gewoon​:joy::+1:t2:

1 like

Ga ik dat de volgende keer eens proberen, wellicht dat het dan wat soepeler gaat

Kan bij iedere wasmachine het bakje waar de wasmiddel ingaat uit de machine? En hoe? Ik krijg de mijne met geen mogelijkheid los. Zelfs niet met de instructies van de website. Moet je echt hard trekken?

het zou helpen als je het typenummer of op zn minst het merk van je wasmachine erbij zet. als iemand dan dezelfde heeft weet die het misschien.

Nee meestal moet je iets omlaag klikken om hem eruit te kunnen trekken.
Kan je misschien een foto maken?