Huishoudtopic #1

ik moet op een gekleurd stukje tussen de twee bakjes drukken (verticaal, dus van bovenaf recht naar beneden duwen) en dan kan de lade er helemaal uit

Ik moet het bakje iets omhoog kantelen en kan 'm er daarna uittrekken. Recht naar voren gaat in ieder geval niet, maar hoef ook niet hard te trekken. Wat voor wasmachine heb je?

1 like

@FrozenFlame @macchiato ga het nog een keer proberen.

@Feather een Siemens van 12 jaar oud

1 like

Staat op de website wel dat het kan bij dit type?

Ja, heb de handleiding gezocht en daar stond iets indrukken. Maar trok met alle kracht en er gebeurde niks. Ga morgen ochtend nogmaals proberen met tips die ik hier al kreeg.

Heb dit gisteren geprobeerd maar ze zijn toch nog ruw. Iemand anders de verlossende tip waarbij handdoeken toch zacht blijven zonder droger? :pensive:

2 likes

Wasverzachter?

2 likes

Heb wel eens gelezen dat je dan een tennisbal in de wasmachine erbij moet doen, of het werkt geen idee.

Volgens mij kan dat niet. Ja, nieuwe handdoeken kopen. Word altijd hard na zoveel keer wassen. Kan geen wasverzachter of azijn tegen op

Laat je ze binnen of buiten opdrogen? Ik heb het idee dat ze binnen zachter worden dan buiten. Ik heb ook geen droger en doe altijd azijn erbij en vind de handdoeken zacht. Maar ik ben hele ruwe handdoeken gewend, dus dit vind ik zacht haha.

Als je iets moet indrukken dan werkt het niet als je alleen met alle macht er aan gaat trekken natuurlijk.

Bij mij moet je aan de binnenkant van het laatje iets naar beneden drukken (klein vergrendelingsdingetje) En daarna kun je hem er zo uitschuiven

Zie hieronder. Dat zit dus in de machine verstopt en die druk je naar beneden

2 likes

Wij hebben geen raam in ons toilet, dus het ruikt er altijd wat muffig.
Iemand een gouden tip voor wcblokjes/geurzakjes/whatever die lang lekker ruiken?

Ik vind de Blauw Actief wc-blokjes van Witte Reus fijn en fris ruiken (die geven ook blauw water), en zet er meestal een flesje met geurstokjes neer.
Met geurstokjes ben ik niet merkvast maar koop ik gewoon wat in de aanbieding is. Omdat een toilet meestal niet groot is werken geurstokjes prima en ruik je het goed. Airwick Botanica koop ik regelmatig als het 1+1 is bij AH, die ruiken lekker.

1 like

ik vind deze het best ruiken:
Schermafbeelding 2021-06-22 om 13.36.20
andere van dat merk ruik ik helemaal niet goed maar deze is echt super.

heb nu bijv deze en die ruik ik totaal niet
Schermafbeelding 2021-06-22 om 13.37.43

2 likes

Twijfel al maanden over een steelstofzuiger en welke ik moet nemen. De dyson v11 of de bosch unlimited. Iemand toevallig nog ervaring met de bosch? Hij is €200 goedkoper maar ben bang dat het een miskoop is.

Ik heb sinds kort geurstokjes van het merk Janzen in het toilet. Hij ruikt echt al weken heel goed en gelukkig gaat het niet snel op (niet zoals die van Rituals die na een paar dagen al voor de helft op is…)

3 likes

Dank, die ga ik onthouden!

Ik heb stokjes van Yankee Candle erin staan. Doe er bijna een jaar mee en de geur blijft goed.

2 likes

Ahh top! Ging inderdaad om de zuigkracht, de accu en of hij niet takkezwaar is ofzo. Dan ga ik gewoon voor die!

Snap ik! Bij mij gaf het kijken van die Marie Kondo serie op Netflix me wel de juiste opruim-mood: vind een plek voor alles wat je hebt. Fix dus opbergruimte in je huis. Als het een rommel is hoef je alleen maar alles terug op de plek te leggen waar het hoort. Ik probeer ook voor ik ga slapen de keuken acceptabel te hebben, anders bouwt het heel snel op.
Maar anderen hier hebben vast ook goede tips! Het is bij mij ook regelmatig een bende maar ik weet het dan wel weer snel te fixen en dan voelt mijn huis heel fijn aan.

3 likes