Da’s wel heel veel. Ik heb eentje van Brabantia uit Blokker, was 20 euro. Ook speciaal voor een strijkijzer met zo een bak eraan
Daarom zijn de ‘‘regels’’ ook (zoals ik ze mijn studenten moet aanleren haha) van boven naar beneden, eerst droog dan nat en van schoon naar vies. Met een nat doekje als eerste verplaatst je toch alleen het stof inderdaad
Slim, neem je nog studenten aan?
Waarmee doe je het droge stoffen dan? Want met een microvezeldoekje verplaats je het toch alleen maar? Met een stofzuiger is het meteen weg.
Beetje laat maar mijn oma had een strijkmat, die legde ze op de vriezer. Die stof was dik genoeg zodat de warmte er niet door heen kon. Ze heeft 40 jaar lang voor een heel huishouden zo gestreken!
Bij de microvezel doekjes die ik gebruik blijft het stof er gewoon aan hangen! Dus dan hoef je er alleen overheen te gaan en is het oppervlak stofvrij.
Welke gebruik jij?
Ik heb gewoon hele simpele van de Primark, ik had ze meegenomen omdat ze een leuk printje hebben haha.
Misschien een handige en vooral goedkope tip om de zon te weren zonder de hele dag een opgesloten gevoel te hebben. Gewone witte lakens voor je raam hangen! Dit werkt dus echt. Het is nu zelfs zo dat ik het bijna verblindend vind qua licht intensiteit, dus doe ook wel gordijnen wat dicht, maar het houdt echt zon tegen! Ik heb gewoon lakens van de action, die waren 8 euro ofzo en aan een houten latje bevestigd en van die oogjes erop gezet en dan spijkers in het kozijn. Makkelijk er op en er af te halen.
Heeft er iemand een tip om handdoeken zacht te drogen zonder wasdroger? Aan de waslijn worden ze altijd zo hard en met de droger worden ze wel lekker zacht en fluffy.
Daarnaast ben ik ook op zoek naar de gouden tip om beddengoed te drogen zonder droger (2 persoons hoeslaken/dekbedovertrek). Die is te groot om over een lijntje te spannen en ik heb geen buitenruimte waar ik het wel kan ophangen
Azijn gebruiken als wasverzachter.
En je beddengoed over een open deur hangen zodat het zo kan drogen. Andere tips heb ik niet echt.
Over deuren of de douche?
Als je een trap in huis hebt werkt het top om het in het trapgat te drogen aan een wasrekje aan de balustrade…
Een trap heb ik helaas niet (klein appartementje). De deur heb ik geprobeerd maar behalve de voordeur heb ik er maar 1 en in een wasmachine was gaat wel meer dan 1 item. Maar het is een goed begin!
Met een droogtoren en dan de manier van Juneberg. Zoek ff berichtje op, moment.
Edit: gevonden!
Edit 2: heb je een kledingrek? Ik heb een met dubbele stangen en daar hang ik ook wel vaak het beddengoed overheen. Werkt ook prima.
Hopelijk heb je geen overburen die je nu verblindt
Oh kan dat?! Niet eens bij stil gestaan! Gelukkig kijk ik uit op bomen en niet op buren.
De al genoemde azijntip om de hardheid eruit te halen en de handdoeken even rigoureus schudden als ze uit de machine komen zodat de vezels van elkaar los komen.
Aan de buitenkant of de binnenkant? Ik ga dit morgen eens proberen met een wit kussensloop in de werkkamer (klein raam). Hoop dat het idd zo chill is!
Ik heb het aan de binnenkant gehangen! Had wel gelezen dat het beste aan de buitenkant is, maar dat is bij mij niet mogelijk. Hopelijk werkt het voor jou ook
Zou chill zijn! Ons raam heeft een afwijkende afmeting en daar kwamen we pas achter toen we het rolgordijn van de vorige bewoners hadden weggegooid. Zit nu dus altijd lekker recht tegen de zon in te werken én het wordt bloedheet. Hoop wel dat ik mezelf niet verblind (buren moeten het er maar mee doen )
Edit - hadden natuurlijk al 3 maanden lang een nieuw gordijn kunnen kopen, maar lui. En maatwerk dus duur.