Opinel heeft mooie sets!
Robert herder heeft goede messen! Eden zijn ook goede messen. Knives en tools verkopen deze.
En je hoeft echt niet bang te zijn voor messen. Enige reden om bang te zijn is als de messen stomp zijn.
Huishoud newbie hier, maar kan je strijken zonder strijkplank? Op de keukentafel bv? Of krijg ik dan brandvlekken haha
Dat kan niet, dat is slecht voor je meubels gezien de hitte. Bij de Action of kringloop verkopen ze goedkope strijkplanken. Koop niet zo’n tafelmodel (van IKEA), dat is echt waardeloos.
ja hier vreesde ik al voor. Mijn strijkijzer is zo’n heel lomp groot geval met een stoom/waterreservoir, ik zag idd vandaag in de action een strijkplank maar daar kan ik mijn strijkijzer niet op zetten zonder dat die hele plank omkiept vrees ik.
Het idee van zo’n unit is toch juist dat je hem altijd op 1 plek laat staan? Er zit een extra lang snoer tussen de bout en de basisunit zodat je je strijkplank er ergens naast kan zetten en dan blijft de basisunit gewoon op de plank.
Bij zo’n unit hoort een speciaal soort plank. Het is de reden dat ik nog steeds een gewoon strijkijzer heb.
Ik doe het soms op bed (wel kut strijken dus alleen als het niet heel glad hoeft) en heb het ook wel eens op de tafel gedaan met een kussensloop ertussen en dat ging best prima. Maar als je echt vaak strijkt misschien niet de beste oplossing
omg ja ik google net eens op het merk (laurastar) en die strijkplanken beginnen vanaf 800 euro?! Ik woon nog bij mijn vader maar hij rookt en die sigarettengeur is in de strijkplank getrokken, echt goor in combinatie met een stoomstrijkijzer. Die walmen komen zo vrij. Hij ziet het probleem niet in, en ik wil geen dure nieuwe strijkplank kopen voor de tijd dat ik hier nog woon. Ik ga toch die action plank halen denk ik, en me behelpen met de uitleg van @Merel (en strijken in de rookvrije zones van dit huis haha)
Dat is wel heel veel, maar als je zoekt op strijkplank voor stoomstrijkijzer kun je wel betere deals vinden. Misschien is dat beter? Of als het om de rook gaat een nieuwe bekleding kopen?
Iemand die een tip heeft hoe je kleine bruine aangebakken plekken uit een pan met anti aanbaklaag krijgt? Weken met azijn hielp helaas niet echt
Beetje water met soda in doen en dan kwartiertje koken, daarna kun je het zo afwassen. Als het dan nog niet helemaal weg is dan kun je het nog eens herhalen
Ik dacht dat ook maar fruitvliegjes worden net aangetrokken door de geur van azijn!
Never forget dat ik een mega fruitvliegplaag had omdat er ergens nog een vergeten net niet leeg flesje bier lag, en ik dus heel mijn keuken had schoongemaakt met azijn in de hoop dat ze dan weg zouden gaan. Werd nog 10 x erger.
Mijn oma streek vroeger wel eens op haar keukentafel en dan legde ze er een strijkdeken onder! Was een marmeren tafel dus sowieso niet superkwetsbaar, weet niet of het ook op hout kan.
Oh ja maar het is ook de bedoeling dat die azijn ze aantrekt, alleen zou ik dan niet alle ramen wagenwijd openzetten zodat ze uit de hele buurt naar je komen . Ik doe het dan in een bakje met plasticfolie erover, paar gaatjes erin en dan verzamelen ze zich daar ipv door mn keuken te vliegen.
Bedankt voor de tip! Ik ga dat morgen eens proberen
In mijn studentenkamer streek ik wel op tafel met een handdoek er tussen, werkt prima om af en toe een blouse mee te doen!
Ik heb een random tip waar niemand om gevraagd heeft en wat misschien iedereen al weet of doet, maar ik heb zo’n gruwelijke hekel aan de badkamer schoonmaken omdat ik vooral constant stof bij elkaar aan het vegen ben.
En met een nat doekje werkt dat gewoon heel irritant.
Nu pak ik de stofzuiger met zo’n opzetstukje en stofzuig ik de muren, vensterbank, bad(rand) en alles rondom de wc en ga ik er daarna nog even met een nat doekje overheen.
Dan heb je niet meer dat je twintig keer over hetzelfde stukje moet gaan omdat je dan zo’n streepje nat stof hebt.
Vind dat zo vreselijk he. In die cleaning videos zie ik dat dus nooit. Ook als ik de wc doe, altijd eerst met schoonmaakdoekjes schoonmaken en dan met een wc papiertje erover heen om het stof weg te halen. Voelt altijd alsof ik de enige ben die dat zo doet.
Ik ook, eerst met een natte lap en dan met een droge navegen.