Huishoudtopic #1

Als je een wat natuurlijker schoonmaakmiddel wil gebruiken werkt bakingsoda en azijn goed. Voor zwaarder geschut kan je een speciale oven of grillreiniger gebruiken. Ik heb zelf deze ooit gekocht bij luxplus en werkt als een tiet:

Verder helpt een glaskrabbertje ook heel goed als je echt van die spetters hebt.

1 like

Oh zwaar geschut vind ik niet zo erg, doe het niet dagelijks ofzo haha. Ik ga van je linkje eens bekijken, bedankt!

1 like

Iemand een idee hoe je bessenjenever uit een crèmekleurig badpak kan halen? Zit echt zo’n lelijke rode vlek bij de hals van toen ik mis goot :weary::upside_down_face:

Dit klinkt wel als een chique vlek, alsof je even op je landgoed wat bessenjenever aan het nippen was

21 likes

Hahaha valt dat even tegen. Was bij een strandpaviljoen na de hele dag biertjes drinken in de zon, iets minder chique :no_mouth:

1 like

Nog goede tips hier om stankoverlast van de groene container te voorkomen? Ik gebruik al van die afbreekbare zakjes en ik kan de container niet in de schaduw zetten, helaas.

Dan denk ik eigenlijk dat geur voorkomen kansloos is, gaat door de warmte gewoon enorm broeien en rotten natuurlijk

Ik was er al bang voor. Maar misschien dan om het te beperken?

1 like

Hier heb ik ook last van… Mijn buren hebben er een klein blokje hout op geboord zodat het kan luchten. Misschien ga ik dat ook proberen.

3 likes

Ja een beetje lucht helpt sowieso tegen maden!

Groene container buiten?
Helpt om onderaan iets te leggen wat het vocht kan opnemen! Wel even nakijken wat wel en niet in de container mag bij jou, maar bijvoorbeeld een laag kranten of kattenkorrels helpen enorm!

3 likes

Ik zit te kijken voor een steelstofzuiger en ik zag de Philips Aqua, dat is stofzuigen en dweilen in 1 beweging. Maar de stofzuiger zit voor en de dweil achter. Nu kun je dan sowieso maar 1 kant op werken, maar je loopt dan toch ook steeds door het net gedweilde heen? Omdat je hem naar voren moet duwen.

Ik wil dat ding niet eens maar ik wil wel weten hoe dit werkt.

4 likes

Ik heb deze ! Werkt prima, bij veel stof ga ik eerst met de gewone kop stofzuigen en erna aan de slag met die incl dweil. Ik trek banen: naar voor en via het nat stuk terug, stukje opschuiven en herhalen. Ideaal voor mij want klein huisje, voor hele grote huizen lijkt mij een stofzuiger en oldskool dweil apart de beste oplossing.

1 like

Ik heb al jaren een favoriet zomershirt, maar daar beginnen nu gele vlekken bij de oksels te komen. Iemand tips hoe ik dat weg krijg? Kan niet met bleek aan de slag want het is een zwart wit printje

1 like

Ossengalzeep? Daarna wassen en in de zon hangen

1 like

Ik heb hier ooit eens als tip glansspoelmiddel voor de vaatwasser gelezen (in laten trekken en dan wassen). Zelf nog nooit geprobeerd overigens.

En de groene afwasmiddel van de Aldi wil ook nog wel eens helpen! Maar ossengal is mijn favoriete oplossing.

1 like

Mochten er nog meer mensen last van vliegen hebben in huis nu met de hitte, ik heb een bakje met azijn neergezet en ze zijn nergens meer te bekennen! (Oma’s tip)

5 likes

Wat is een goede messenset voor een amateur? Zoek een broodmes en een allround mes. Verder gebruik ik altijd een aardappelschil mesje omdat ik een schijterd ben haha.

Ik vond azijn alleen helpen tegen fruitvliegjes. Dus hier hebben we maar gekozen voor een hor :joy:

2 likes