Huishoudtopic #1

Is de vlek van tomatensaus?
Ik heb al meermaals met succes tomatensausvlekken uit lichte kleding gekregen met vloeibare ossengalzeep van Dr. Beckmann. Insprayen, in laten werken, proberen de vlek weg te wrijven, en uitspoelen. Zo nodig behandeling herhalen.

https://www.ah.nl/producten/product/wi232440/dr-beckmann-pre-wash-spray

2 likes

Ja, de vlek is van tomatensaus! Super bedankt voor de tip maar ik heb dat al geprobeerd! Het heeft helaas niet gewerkt…

Dasty?

1 like

Bedoel je Dasty vlekkenverwijderaar van de Wibra? Zoja, nog niet aan gedacht, thanks! Kan ik dat gebruiken voor een lichtblauwe broek?

1 like

Ik bedoelde de gewone gele Dasty, maar die vlekverwijderaar kan ook. Ik heb het zelf nooit op een lichte stof gebruikt, maar als je verder alles al geprobeerd hebt zou ik het zelf wel aandurven. Sowieso voorkomen dat je broek opdroogt, want dan krijg je de vlek er helemaal niet meer uit ben ik bang. Je zou eventueel een paar spraytjes Dasty in een shotglaasje water kunnen sprayen, zodat het al wat verdund? En dan op de vlek en kijken of het er dan uitgaat na even intrekken.

1 like

Ik gebruik dasty op alles, ook op lichte dingen. Gewoon die gele spray.

Probeer het nog een keer op een zonnige dag en dan rechtstreeks in de zon hangen. Menig tomatensausvlek is daarmee hier al uit kleding verdwenen. Ik doe dan insprayen met dasty, wassen en dan buiten drogen.

3 likes

@Virago @Suikerklontje Dankjulliewel voor de tips! Ik ga het morgen proberen! :revolving_hearts:

1 like

JA JE HEBT HET NODIG. Luxplus.nl even kijken! Er staan heel veel filmpjes op tiktok ‘toilet foam’

Iemand een idee hoe ik kattenpis uit een matras krijg? :weary:

Ik heb laatst bakpoeder erop gegooid en dan uur of 4 laten zitten en dan dat opzuigen met de stofzuiger. Werkte hier wel goed!

2 likes

Ik zou hem als ik jou was helemaal natmaken (dus alles, niet alleen waar de vlekken zitten) eventueel met een sopje met een minibeetje shampoo. Laten drogen aan de lucht (dus niet op de verwarming of in de zon) en dan opborstelen met een suede borstel (met van die kunstof pinnetjes)

1 like

Deze spray werkte bij ons top toen er een ongelukje was gebeurd op de bank:

1 like

Papje maken van water met groene biotex, dat breekt de enzymen af en dan is voor de katten de geur er ook uit. Met gewoon schoonmaakmiddel ruiken wij het niet meer, maar katten wel en blijft het een interessante plek om er weer te plassen.

3 likes

Onze dochter van bijna 2 heeft vanochtend in de tuin met water gespeeld, daarbij is haar spijkerbroek nat geworden en nu zitten er in haar witte romper allemaal blauwe vlekken. Gelukkig maar een romper, maar kan ik iets doen om dit te voorkomen? Het is geen hele donkere broek en hij is al een paar keer (op 30 gr) gewassen.

Iemand toevallig nog goede tips voor het schoonmaken van je oven/bakplaat?

Groetjes Gerda

Ik heb laatst mijn oven en bakplaat weer helemaal schoon gekregen met the pink stuff en een metaalsponsje! Hij is echt weer zoals nieuw!

2 likes

Baking soda en azijn.

2 likes

In een vuilniszak met een scheut ammoniak, goed dichtbinden, hele nacht laten staan en dan afspoelen, dan veeg je alles er zo af met een sponsje.

4 likes

Waar heb je the pink stuff gekocht? :blush:

Bij de Big Bazar!

1 like