Huishoudtopic #1

Weet iemand waar ze de Joseph Joseph totem/recycle prullenbak in een fysieke winkel hebben?
Lijkt me handig hier, weinig ruimte maar wil wel recyclen. Maar ik zou hem graag eens in het echt willen zien!

Ik dacht Lood5, maar weet het niet zekerā€¦

1 like

@Spaarlamp ik doe met een zeem na iedere baan op het raam het rubber van dat opzuigding drogen, dan is het zo goed als streeploos.

Heeft iemand hier misschien een goeie tip voor het schoonmaken van een air fryer? Ik vind dat hij veel meer geur geeft dan voorheen en als ik zegmaar omhoog kijk waar de bak normaal zit zie ik dat het om die warmte spiraal heen best viezig en vettig is. Er is vast een handig truucje om dit schoon te maken :see_no_evil:

Ik heb nu een dyson, maar we hebben ook een bosch. Die bosch is echt niet kapot te krijgen. Was al gedegradeerd naar bouwstofzuiger, maar heeft een hele verbouwing gewoon overleefd en nu ik heb goed schoon gemaakt heb, is het gewoon weer een stofzuiger voor erbij. Topding. Die dyson ben ik maar matig enthousiast over. Ja, je pakt hem makkelijk, maar als t op echt goed stofzuigen aankomt, heeft hij het net niet,

3 likes

Er wordt hier met Dyson gestrooid alsof die dingen geen godsvermogen kosten :sweat_smile:.

Mocht je iets goedkopers zoeken, het is geen steelstofzuiger, maar de Philips FC9334 is echt een aanrader. Ik had hem gekocht wegens een kat die veel verhaard en ik vind hem erg fijn. Er zit een speciale aparte kop bij die heel goed haren van kleden afhaalt. De slang heeft ook een borstelkop die je makkelijk naar beneden klikt zodat je snel haren van de bank (of krabpaal bv) afhaalt. Qua lange haren, daar durf ik niet zoveel over te zeggen. Ik heb veel krullen en die komen meestal pas los in de douche. Kattenharen doet hij wel goed.

https://www.coolblue.nl/product/766628/philips-fc9334-09-powerpro-compact.html

8 likes

Mijn moeder had een dyson en ik heb nu een Samsung stofzuiger zonder zak. Dyson heeft idd meer zuigkracht en maakt meer geluid. Samsung is ook prima. Maar heb zelf nog wel een steelstofzuiger van dyson en die pak ik regelmatig voor kleine dingen, denk aan badkamer stofzuigen na haren gedaan te hebben. De Samsung stofzuiger pak ik bijv alleen als ik het hele huis grondig schoonmaak

1 like

Ik heb 3 zakloze stofzuigers gehad in 3 jaar tijd (geen Dyson maar wel allemaal rond de ā‚¬200) en de zuigkracht verlies je echt heel snel. Vond juist het legen heel irritant, er kwam altijd een stofwolk uit waardoor de grond rondom de prullenbak toch weer vies werd en de filters schoonmaken icm (katten)haren vond ik echt irritant.
Heb nu op aanraden van mijn moeder een Philips met zak en ben er echt heel blij mee. Ja het is wat meer werk om m te pakken tov een steelstofzuiger, maar de zuigkracht is super goed en hoef maar 1x over een plek te gaan en dan is het schoon, met voorgaande stofzuigers zeker 3/4 keer.
Ik heb nu deze
Bekijk Philips Performer Active Cat & Dog FC8578/09 - Stofzuiger met zak op: https://www.bol.com/nl/p/philips-performer-active-cat-dog-fc8578-09-stofzuiger-met-zak/9200000056255951?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 likes

Wij hebben een steelstofzuiger van Dyson, die is al 6jaar oud en werkt nog steeds goed. We hebben ook sinds 3 jaar wel een ā€œgewoneā€ stofzuiger voor erbij, met kabel maar zonder zak; AEG LX7. Die kan je ook echt makkelijk legen zonder gedoe. De gewone stofzuiger pakken wij 1-2x per week als het goed moet gebeuren, want die is veel krachtiger dan de draadloze Dyson. De Dyson gebruiken we om tussendoor even snel rond te gaan (en dat is wel nodig met onze 2 langharige katten).

1 like

Bedankt voor de reacties op mijn vraag over stofzuigers allemaal. Een Dyson is boven mijn budget, maar een steelstofzuiger klinkt wel ideaal en mijn woning is maar klein dus de accu zal het probleem niet zijn. Ik bekijk een aantal opties die hierboven genoemd werden!

Ik heb zelf een steelstofzuiger van Dyson, hij is nu 2.5 jaar oud en ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden. Ik vind hem goed zuigen op turbostand en de tapijt borstel is erg fijn voor kleden maar op de gewone stand vind ik het net een bezem. Doet precies niks.

De accu is al eens vervangen en de rolborstel ook al. De accu ging na een jaar kapot en de borstel na bijna 2 jaar. Dyson heeft wel een goede klantenservice dus alles werd snel vervangen.

Maar hier komt niet nog eens een Dyson in huis.

1 like

Gaat het ook snel? Ik merk dat ik het nu altijd zoā€™n klus vind dat ik het dus nooit doeā€¦

Ik zet hem op zijn kop en haal de bak er helemaal uit, dan kan je er bij met een sponsje. Helemaal schoon lukt dat niet meer, dan moet je dat echt vanaf het begin bijhouden (aint nobody got time for that :stuck_out_tongue: )

Sorry voor dubbelpost!

Wel binnen, nog niet getest! Maar ik ben voornemens om deze week het definitieve uitsluitsel te geven over de (on)zin van deze aankoop haha

2 likes

Ja, ik hoor sowieso veel verschillende verhalen maar op bol ook vrijwel allemaal lovendā€¦ misschien toch maar nog voor gaan, ik hou de review van @kleinmaargroot ook even in de gaten :relieved:

1 like

Ik haat strijken en ik kan het niet. Dus nu wil ik een kleding stomer aanschaffen. Ik strijk nu nauwelijks dus ik hoef geen mega luxe duur ding. Maar welke is nou echt fijn ?

1 like

Ik heb de Philips steam & go, ben er heel blij mee!
Het wordt niet zo perfect kreukvrij als met een strijkijzer natuurlijk maar dat hoeft bij t-shirts of dunne blousejes ook niet vind ik (kreukt toch snel weer als je het aan hebt). Heb zelf ook een hekel aan strijken dus vind dit ideaal

Hij is iets duurder dan sommige andere stomers maar deze kan je evt. ook horizontaal (dus op een strijkplank bijv.) gebruiken, volgens mij kan dat niet met elke stomer

1 like

Even een random vraag, maar wat is nou normaal qua hoe vaak je stofzuigt? Ik heb een baby die begint met kruipen (en rommel maken) en eerst redden we het prima met 2x per week, maar vraag me af wat nu normaal is?

Zo vaak als jij het nodig vindt denk ik? Ik vind zelf om de dag normaal want heb 2 katten en dus veel haren, maar zonder katten zou ik waarschijnlijk 1x per week normaal vinden en met kruipende baby misschien wel weer dagelijks.

2 likes

Ja ik heb geen huisdieren, maar inderdaad misschien is dagelijks wel beterā€¦ Toch maar eens overwegen om een robotstofzuiger aan te schaffen dan :slight_smile: