@Hedwig Heeft er ook eentje geloof ik!
@Bergson klopt! Wij hebben er ook 1. Maar zoals meerdere al zeggen is het geen wondermiddel. Als ik na het douchen de boel niet afdroog zie ik echt wel vlekjes. Het is vooral beter voor je apparatuur, maar⊠je kunt via de website van je waterleverancier (vaak vitens) kijken hoe hard je water is. Dat maakt wel verschil. Niet overal in NL zit er evenveel kalk in het water (is het water dus even âhardâ). Ben er wel blij mee, maar het is zeker niet onderhoudsarm.
Ik zit in de Tiktok cleaning rabbit hole. Heb meteen dat wcschuim besteld hahaha
Ik woon net op mezelf dus veel dingen zijn nog nieuw maargoed. Ik ben mega blij want onze oven was echt heel vies (grotendeels ook nog van de oude bewoners) en kreeg het er maar moeilijk af met een doekje. Tot ik net dat oven spul van de Kruidvat gebruikte en wauw, dat spul is magisch haha. Het meeste is er gewoon af gegaan terwijl ik dacht het nooit meer weg te krijgen. Love it
Het water wordt er wel echt heel zacht van. Een groot nadeel daarvan, vind ik dan, is dat je echt om moet denken hoeveel shampoo/zeep je gaat gebruiken. vooral als je teveel shampoo gebruikt, dat is echt heel kut met uitspoelen. Duurt een eeuwigheid want je blijkt maar heel weinig nodig te hebben. Verder idd geen super grote wonderen verwachten, maar als je water erg veel kalk bevat ga je echt veel verschil merken! Het water smaakt ook echt anders.
De eerste paar glazen water vond ik echt zo ontzettend goor. En ik merk ook verschil met het water beneden in de keuken en boven in de badkamer (badkamer water vind ik nog steeds raar smaken).
Haha ja ik dacht hmmm hoe zeg ik dit netjes. Maar ik vond het dus ook echt goor! Het went wel, maar lekker is anders.
Ik overweeg een stofzuiger zonder zak te kopen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben, eventueel aanraders hebben qua merk? En is het echt handiger dan een stofzuiger mét zak? Ik moet bijvoorbeeld veel lange haren opzuigen en las in een review van iemand dat dat voor gedoe kan zorgen, herkent iemand dat?
Ik heb een dyson en mân huis is zo veel
Schoner. Weet niet of dat ding beter zuigt maar ik pak vooral veel Makkelijker even de stofzuiger en doe dan meteen een rondje door alle kamers.
Ik heb ook een Dyson, zoân steelgeval, ik vind het fijn want je kiept het heel makkelijk leeg boven de prullenbak. en ik pak hem er sneller bij om even gauw een klein stukje te stofzuigen.
Ik vind alleen dat de batterij niet lang meegaat, ik kan vaak net wel/niet het hele huis (niet zo groot) en de bank doen. Ik heb hem dan wel op turbostamd staan. Zonder haalt hij het makkelijk.
Edit: haren blijven inderdaad in de voet hangen, maar dat haal je makkelijk genoeg weg.
Wij hebben een steelstofzuiger van Philips. De bak legen is echt super makkelijk, maar in de voet blijven wel haren zitten. Als je dat bijhoudt zorgt het niet voor problemen, maar het is wel iedere week even prutsen. Wij hadden dat overigens ook bij de oude stofzuiger, dan bleven lange haren rondom de wieltjes zitten. Dat was alleen niet heel zichtbaar, gezien die voet zwart was en van de nieuwe deels doorzichtig met LED verlichting. Het valt dus ook veel sneller op. Verder kunnen we op de accu prima het hele huis (120 m2) zuigen.
Koop een dyson. Wij hebben het en ik stofzuig nooit, maar mijn man. Die vindt het echt leuk om te doen en pakt het vaak om een hoekje te stofzuigen of een kamer. Omdat je er dus ook een kruimeldief van kan maken, pak je het heel gauw. Wij gebruiken de normale stand en kunnen daar heel het huis in 1x mee stofzuigen (tussenwoning). Echt ideaal.
Waah top! Leuk. De mijne komt morgen. Was snel duidelijk hoe het werkt?
Streeploos??? Ik moet dit hebben
Whaha yes nou ons weekend is gemaakt hoor. Rock and roll!!
Vind ik niet. Maar ligt waarschijnlijk aan mij. 2x dat ding gebruikt en sindsdien de ramen niet meer gelapt.
Jep ook geprobeerd, werkte helaas niet. Toch maar een doosje gehaal. Sorry mieren.
Haha ja ik vind dat ontharde water ook heel smerig, het smaakt een beetje naar Spa Blauw.
@Edin Een stofzuigerzak vervangen doe je echt in 30 seconden en je hebt geen kans dat er ergens haren tussen zitten en er iets verstopt raakt. Ik zou persoonlijk voor een stofzuiger met zak kiezen, die schijnen ook veel minder snel zuigkracht te verliezen (dat vertelde de verkoper op de stofzuigerafdeling).
Ik zou in ieder geval voor een steelstofzuiger gaan, geen idee of die er ook met zak bestaan. Wij hebben een dyson (dus ook zonder zak) en ik merk dat ik echt zoveel makkelijker de stofzuiger pak. Had vroeger echt een hekel aan stofzuigen en doe het nu bijna dagelijks. Ben ook tevreden over de zuigkracht, doet het minimaal net zo goed als onze oude stofzuiger.
Ik heb ook een Dyson (de V11) en dat ding is echt top. Kan er makkelijk 110 m2 mee stofzuigen en dan is âie nog lang niet leeg. Zaten ook twee accuâs bij trouwens, maar die tweede heb ik nog niet nodig gehad. Zie het ook zeker niet als kruimeldief want dit ding zuigt echt net zo goed/beter dan een normale stofzuiger. Door de twee verschillende zuigmonden voor gladde vloeren en tapijt kan ik er ook alles in huis mee doen. Die voor tapijt moet ik soms zelfs zachter zetten qua zuigkracht omdat hij dan te krachtig is. En stofzuigen is over het algemeen zooooveel chiller. Je pakt âm sneller en geen gedoe meer met een snoer, alleen al de trap stofzuigen maakt het veel makkelijker. Er zitten nog tig andere accessoires bij dus je kunt in elk hoekje en gaatje van je huis komen .
En wat betreft dat haar: het kan soms om de borstel heel draaien maar dat knip je zo los als het nodig is. Zelf nog niet echt hinder van ondervonden en heb lang en veel haar.