Ik heb ook mieren gehad en uiteindelijk hielp alleen een mierendoosje met gif. Niet met lijm, maar een doosje waar ze doorheen lopen. Het gif nemen ze dan mee naar het nest en na een paar dagen zie je geen mier meer terug.
(Sorry, not sorry… )
Sowieso geen lokdoosjes van Vapona kopen. Die heb ik hier laatst neer gezet en er zitten wel mieren op maar volgensmij gaan ze er niet in.
Ik heb toevallig vanmiddag mierenpoeder van ecostyle gekocht maar nog niet gebruikt
Ah nah… als ze morgen niet weg zijn hebben ze maar pech. Welk merk had je gekocht?
Dat weet ik niet meer, van zo’n klassieke drogist, Hermanusje van Alles heet die winkel. Geweldige winkel, maar ik weet niet meer het merk.
Insectenspray van kruidvat werkt hier als enige product. Gele fles geloof ik
Heb je ook al kruidnagel geprobeerd? Dat werkt bij mij altijd.
Nee nog niet.
Jup hier ook! Vorig jaar een mierenplaag gehad en zag er nu weer teveel naar m’n smaak. Hoor van veel mensen dat ze last hebben van mieren.
Bij ons hielp het om de vloer telkens heel goed schoon te maken met water en azijn, de mieren laten een geurspoor achter dat weer andere mieren aantrekt en dat geurspoor moet dus weg. Verder hebben we een barrière gebouwd van koperen muntjes. Na een paar dagen volhouden kwamen ze niet meer terug.
Voor de vlekken kan je proberen met een vod er mayo in te wrijven… uurtje laten trekken en dan afvegen. Ik hoor graag als het gelukt is. Succes!
Ik zal het proberen, bedankt!
Heeft iemand hier ervaring met het aanschaffen van een waterontharder / ontkalker?
De beste man van het bedrijf kwam net een offerte opmaken en beweerde dat ook alle kalkaanslag die nu op je kranen / doucheramen / apparaten zit daarna ook als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.
Ik vond die zo onlogisch en té mooi klinken dat ik even benieuwd ben wie deze ervaring heeft.
Ik vind het namelijk nogal een bedrag voor zo’n ding.
Het wordt wel iets minder, maar je zult het alsnog eerst zelf goed moeten schoonmaken. Wij hadden eerst geen waterontharder maar onze glazen douchedeur werd niet ‘ineens’ uit zichzelf zo schoon nadat de ontharder was geïnstalleerd. We zagen wel dat het minder werd, maar dus niet volledig.
@Merel heeft al het een en ander gepost over waterontharders. Wel goed verkooppraatje van die man (geloof er niets van)
Volgens mij heb je twee soorten: eentje die over je waterleiding heen gaat met een magneet (onzin) en eentje die echt helemaal aangesloten is op je waterleiding met een apparaat ernaast die duur en groot is (die werken wel).
Klopt! Wij krijgen ( als we het doen) die laatste!
Wij hebben de waterontharder geïnstalleerd voordat we een nieuwe keuken en badkamer kregen, dus ik heb het nooit gezien. Verder wel supertevreden, dus ik raad het aan!
Haha ik wilde net zeggen: nee, ik wil er wel een, maar bij @Merel moet je zijn. Maar ze was er al.
Haha thanks, lees nu al je enthousiaste berichten terug.
Ik denk dat ik het gewoon allemaal heeeeel goed ga schoonmaken en dan kijken hoe het uitpakt met de waterontharder.