Huishoudtopic #1

Wil nog even een leuke schoonmaakhack delen.

Mijn vriend neemt altijd een thermo met thee mee naar zijn werk. Na een tijdje krijg je bruine theeaanslag. Dit kan je heel makkelijk wegkrijgen met heet water + een tabletje voor gebit.

Before

After

30 likes

Wat handig, die ga ik ook kopen.

3 likes

Volgens mij heeft Sylvia Witteman op twitter ooit haar haat geuit over haar kitchenaid toaster. Dus die zou ik niet kopen XD

3 likes

Welke zakken passen ook alweer perfect in een Bo Touch Bin 36 liter (enkel vak)?

Heeft iemand tips voor het schoonmaken van dit aanrechtblad? Geen idee wat voor materiaal het is. Die kringen zijn waarschijnlijk van hete pannen en de vlekken links onder volgens mij water of een schoonmaakmiddel. Mijn keuken is vrij donker en ik heb sinds kort nieuwe verlichting waardoor deze vlekken (of beschadigingen) opeens goed zichtbaar zijn.

1 like

Bleek kun je proberen als je laken echt witwit is.

En misschien de producten van Vanish, als ik hun reclames mag geloven kun je zelfs een oude vergrijsde tshirt wit maken. :sweat_smile:

1 like

Nu je het zegt… In mijn zwarte broek heb ik wel rode/witte vlekjes gekregen van chloor spetters.

1 like

Als je de witte was met bleek wast dan wordt het als het goed is weer heel erg wit.
Geen bleek gebruiken met kleur/zwart.

2 likes

Ik lees mee, heb dit ook in mijn nieuwe huis. Las op internet dat de wondersponsjes ook al helpen, maar bij mij is het nog niet helemaal weg.

1 like

Volgens mij zijn dit ingebrande vlekken door idd hete pannen/water en krijg je die er bijna niet meer uit.

Wondersponsjes heb ik wel in huis dus kan ik even proberen op een onopvallende plek. Bedankt!

1 like

Zo maak je ‘m schoon
Wil je je kookplaat goed schoonmaken zonder ’m te beschadigen? Dan kun je het volgende doen. Wrijf eerst met een siliconen spatel over de vlek of het aangekoekte eten. Hierdoor komt het vuil los en verwijder je eventueel de kleur van de vlek. Bovendien beschadig je de kookplaat niet wanneer je een siliconen spatel gebruikt. Maak vervolgens een schoonmaakpasta door een pasta te maken van vier eetlepels baking soda en wat water. Wrijf de pasta over de kookplaat. Leg een warme, natte theedoek op de pasta en laat de pasta ongeveer een half uur zitten. Wrijf het daarna schoon met de theedoek en je inductiekookplaat ziet er weer uit als nieuw! Een kind kan de was doen!

Ik ga dit vanmiddag eens proberen.

3 likes

Ahh bij mij zitten de vlekken en kringen niet op de kookplaat maar op juist op het aanrechtblad.

Ah, ik zag het verkeerd idd!

1 like

Geen idee of het ook werkt op een aanrechtblad maar wij hadden ook van die waterkringen op de inductieplaat en die hebben we er allemaal afgekregen met een speciale glaskrabber. Dat voelt wel onnatuurlijk om te doen maar het was het enige wat hier werkte.

3 likes

Elke keer als ik mijn handdoeken was draai, lekt er water uit de wasmachine? Ik draai hem op 60 graden 1200 toeren. En dit doe ik ook bij mijn ondergoed en beddengoed, maar dan gebeurt het niet? Ik heb al geprobeerd om er wat minder in te doen, maar dat maakt niks uit. Iemand enig idee hoe dit kan?

Dit gebruik ik bijna iedere dag op de kookplaat en daardoor blijft ie geweldig schoon!

Waar komt het water vandaan? Zit de slang (die het water wegvoert) diep genoeg in de koker? Ik zou toch wel even een loodgieter bellen!

2 likes

Te zwaar beladen misschien? Of juist te weinig? Maar Te zware handdoeken ? Dat hij teveel (knallen) krijgt?

2 likes

H E L P!

Ik heb een mierenspoor door mijn huis lopen van de voordeur naar de achterdeur. Ze komen nergens op af, ze lopen gewoon echt in een lijn door de keet.

Nu ben ik zo iemand die nog geen mier kan vermoorden dus zoek ik naar oplossingen want vind wel gewoon hoor. Helaas bleek peper,kaneel,azijn en 5center niet te werken.

Hier iemand de gouden tip? Anders zie ik echt geen andere oplossing dan gif? Maar vind ik zielig. Ja echt.