Huishoudtopic #1

Er zitten twee doeken bij zie ik, klopt dat? Een kleine en een grote. Ben op zich niet te beroerd om een setje bij te kopen als dat handiger werkt, maar hoeveel gebruik je er ongeveer als je bijvoorbeeld de badkamer grondig schoonmaakt?

Zie deze sets nu oa bij Praxis maar is dat voldoende en welke is het handigst?

Ik gebruik deze niet want ik heb dus geen zin om deze uit te spoelen of meer te kopen dus kan niet vertellen hoeveel je nodig zou hebben. Ook afhankelijk van hoe groot en vies je badkamer is natuurlijk. Voor een kleine wc gebruik ik makkelijk vijf andere microvezel doekjes.

2 likes

Wie heeft dé tip voor een dunschiller? Mag best iets meer kosten. Goedkope zijn prima maar ik zoek er één die echt heel goed is.

Als het voor aardappels schillen is: de aspergeschiller van de Blokker.

Wat een geweldig ding is dat zeg.

Edit; ik bedoel deze.
afbeelding

Ik zou zeggen die van victorinox. Was iets van 12 euro, maar die vind ik het aller fijnste

1 like

Dit is echt een hele fijne. Heb ook nog een andere die 4x zo duur was, maar daar krijg ik niet eens een appel mee geschild.
afbeelding

1 like

Er zit een bloedvlek in het matras van mijn zoon, is door het hoeslaken en molton heen gegaan. Nu kan ik de hoes van het matras wassen op 60 graden, maar het mag niet in de droger. Ik denk dan: dan kan het ook best in de droger. Of is dat te simpel gedacht? Wil het graag schoon en droog hebben voor vanavond 19 uur :joy: anders hing ik het gewoon buiten, maar kan pas vanaf 12.30 wassen.

Van welk materiaal is het gemaakt? De meesten kunnen vaak wel in de droger, eventueel op de koude/half warme stand

Thnx! M’n moeder appte dat zij het wel ff wast en in de zon hangt. Maar goed om te weten voor een volgende keer!

2 likes

@Kryptonite @Melacholie @PizzaFunghi

Thanks!! Ik ga ze eens opzoeken :raised_hands:t2:

Bloed altijd koud uitspoelen, door warm water stolt het en krijg je het er niet meer uit. Zou het dus niet op 60 graden wassen als het is omdat je het bloed eruit wil hebben

3 likes

Oh oeps ik heb de rest van t beddengoed al wel op 60 graden gewassen en daar is het wel uit. Heb t matras wel met koud water uitgespoeld maar dat werkte niet dus hoop dat het er straks ook uit is!

Inderdaad koud water gebruiken! Gewoon het bebloede gedeelte onder de kraan houden, en wasmiddel goed erin wrijven, zodat het alle vezels bereikt, na een paar keer zou het er wel uit moeten zijn.
Als je het vanmiddag ophangt is het denk ik nog wel op tijd droog, het is een zonnige dag en het waait ook een beetje. Desnoods kun je hem nog heel even in de droger doen als het nog klam is.

Jaaa dat doe ik ook! Werkt als een tiet!

1 like

Update: alles is schoon en op tijd droog! Bedankt voor het meedenken.

6 likes

Ben ik raar? Ik had het met mijn schoonfamilie over onze wasroutines en was helemaal verbaasd dat hun echt alles bij elkaar gooien. Ze hebben alleen de wittewas en de bontewas? Ondergoed ed gaan dus gewoon in de dagelijksewas mee.

Mijn wasjes bestaan uit:

Wit 30
Wit 40
Zwart 30
Zwart 40
Groene was
Rode/oranje was
Grijze was
Beige was
Spijkerbroeken
Ondergoed
Handdoeken
Beddengoed
Vaatdoeken

Wow… Maar dan heb je toch ook soms miniwasjes? Lijkt me zonde… Of spaar je op?

Ik heb donkere was(30 graden), bonte was (30 graden) en soms witte was (30 graden). Verder was ik ondergoed/sokken samen (60 graden) en lakens, handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes samen (60 graden)

6 likes

Heb je dan ook zo veel wasmanden staan haha? Ik vind het wel veel inderdaad. Ik doe wit (40), (licht)bont (40) en zwart (40) en dan gaat beddengoed, handdoeken, vaatdoekjes etc. gaan op 60 en soms doe ik ook een kookwas (90) met beddengoed of koksbuizen ofzo. Dat is meer voor het onderhoud van de machine.

2 likes

3 wasmanden
Wit zwart en ondergoed

Zijn geen miniwasjes dus spaar denk ik wel redelijk op? Maar niet te lang want vind ik ook goor :sweat_smile: heb een peuter van 3.

1 like

Ik heb: kleding (30 graden) en beddengoed/handdoeken (60 graden)

11 likes