Oké, klinkt wel interessant! Ik ga eens op onderzoek uit.
Dit klinkt cool
Ik begin een beetje moedeloos te worden. Ik heb jaren geleden door een allergische reactie op de aloë vera toner van The Body Shop eczeem rondom mijn oog gekregen. Ik leek toen net op Zuko van de Vuurnatie Dat ging gelijk weer weg met een hormoonzalf. Laatst kreeg ik weer eczeem rondom mijn ogen, naast m’n neus en onder m’n mond. Ik vermoed dat het komt door de Origins Drink Up masker… De plekjes rondom mijn ogen en neus zijn weer weggegaan met hormoonzalf, maar die onder m’n mond blijven zitten. Het is geen ‘nat’ eczeem, maar het lijkt meer op hele droge plekken met schilfers (het is ook een beetje rood). Ook m’n voorhoofd begint ineens te schilferen.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb voor nu maar de meest basic dagcrème gekocht van Dermolin. Die voelt zacht aan en geeft geen reactie. 's Avonds doe ik er soms nog een laagje arganolie overheen. De La Roche Posay Toleriane Sensitive crème wordt vaak aangeraden bij een gevoelige huid met eczeem, maar daar kreeg ik gisteren een hele vurige reactie op. M’n gezicht werd helemaal rood, dus die skip ik voorlopig maar even. Daar kon ik eerder wel gewoon tegen.
Ik wil morgen de huisarts bellen. Vandaag was ik een kwartier te laat voor het maken van een afspraak
Mijn huid gaat juist ook schilferen van hormoonzalf. Gebruik je er wel een vette crème bij, bijvoorbeeld cetomacrogol? Bij mij was normale dagcrème of handcreme dan echt niet genoeg.
Ik deed de afgelopen dagen na m’n dagcrème van Paula’s Choice nog een laagje Dermolin dagcrème, omdat alleen een laagje van PC inderdaad te weinig was. 's Avonds na de dagcrème van Dermolin deed ik af en toe arganolie of lanettecrème. Maar omdat ik niet wist of dat goed was voor je gezicht, zo’n lanettecrème, was ik er weer mee gestopt Die lanettecrème is van m’n vriend en had ik uit wanhoop gebruikt haha. Maar dan ga ik die nu maar weer gebruiken denk ik. Want toen ik net in de spiegel keek zag ik dat het alleen nog maar schilferiger waas geworden, hmpf. Bedankt voor de tip! Het is me alleen niet helemaal duidelijk of lanettecrème en cetomacrogol hetzelfde zijn. Ik dacht van wel?
Ja, zijn allebei indifferent crèmes. Dus iets zonder werkzame stoffen (mengsel van vet en water). Ik gebruik zelf een zalf bij hormoonzalf mdat een crème juist uitdrogend kan werken omdat het meer water bevat.
Met of zonder vaseline kan trouwens ook nog uitmaken. Ik vind zelf iets met vaseline echt niet fijn op mijn huid, zeker gezicht niet.
Bedankt! Dan ga ik vandaag even een tube kopen. Met vaseline lijkt me ook niet lekker op m’n gezicht, dus daar ga ik op letten.
Wat doen jullie tegen acne? Ik heb het idee dat er bij mij niks meer werkt. Ook al smeer ik allerlei uitdrogende middeltjes, ik blijf een vette huid hebben met ontzettende acne. Ik word er helemaal gek van, ik ben 24 inmiddels. Er komt gewoon elke dag nieuwe acne bij
Blijven verzorgen en tegen mezelf zeggen dat mijn waardigheid niet afhankelijk is van mijn acne. Helpt dat? Nee. Maar ik denk dat m’n mindset eerder veranderd dan m’n acne. Sorry. Dit helpt je niet.
Nee geen sorry zeggen! Waar verzorg jij het mee?
Met producten van la roche posay. Hebben een acne lijn. Dit nadat ik merkte dat ik goed reageerde op de zonnebrand. Smeer tegenwoordig ook vitamine e olie van de tuinen. Maar weet weinig over verzorging en volgorde. Dus kan daarin geen tips geven.
En iets als de dermapen? Hoor en zie ook wel goeie resultaten daarmee
Oh dat ga ik eens bekijken! Ik wil geen roa slikken, maar heb qua huidverzorging echt al alles geprobeerd en zelfs paula’s choice doet gewoon niks
Ja dat is soort van gaatjes laten prikken in je huid (klinkt erger dan het is) dus richting een peeling? Schijnt heel goed te werken tegen acne. Kun je ook een kuur doen
Jetske Ultee?
Informeren bij je huisarts. Heb wel eens een huisarts horen vertellen dat twee klachten in de huisartsenpraktijk onderbehandeld worden (door artsen en patienten): acne en menstruatieklachten. Ga een keer langs een dermatoloog. Weet je beter waar je aan toe bent.
Ja daar twijfel ik al een beetje over al een tijdje… Ik heb al van alles voorgeschreven gekregen, dus ik weet niet om wat ik nu weer moet vragen. Gewoon niks heeft geholpen. Dermatoloog is een goeie idd
Een goede huidtherapeute kan ook helpen. Daar heb ik in ieder geval veel aan gehad!
@Luzarl ben je al bij een huidtherapeut geweest? Die kunnen helpen met goed kijken naar wat er precies aan de hand is. Hormonale acné en vette huid vraagt namelijk om een andere behandeling dan een vochtarme huid die daardoor extra talg gaat produceren. Ik dacht ook altijd dag ik in de 1e categorie val maar ik val in de 2e. Ik was mijn huid altijd extra aan het uitdrogen terwijl mijn huid gewoon schreeuwde om hydratatie en daardoor overuren ging draaien met talg produceren.
Sommige verzekeringen vergoeden het. Je zou het voor aankomend jaar kunnen uitzoeken of het de moeite is. VGZ vergoedt bijv in z’n duurste verzekering acne en pigment behandelingen door huidtherapeut zonder doorverwijzing van arts.
Peelings of dermapen (microneedling) kunnen je vast helpen. Met bijv de observ 520 kunnen ze een mooie huid scan doen, mijn huid was eerder te droog waardoor ik wat acne kreeg. Dat kan je dan goed zien. Ik doe zelf microneedling voor pigment en doet wel beetje pijn maar gaat snel en als dat naaldje van je huid af is, is het alleen nog een beetje warm. Ik gebruik er image skincare producten bij, producten van de huidtherapeut. Qua prijs te doen, geen Kruidvat maar ook zeker geen la mer.
Intake is vaak gratis, het is echt heel fijn dat iemand een oplossing heeft en je kan stoppen met zelf experimenteren. Heb zelf met de dermatoloog in het ziekenhuis wat mindere ervaring, maar denk dat dat persoonlijk is. De huidtherapeut snapte het psychologische aspect veel beter.