Hondentopic

Aah die foto rechtsonder :pleading_face: Die schijf ga ik ook naar kijken, dankjewel!

Balen, ik zie nu dat deze geen bescherming biedt voor de gehele poot. Het wondje zit tussen haar tenen dus daar gaat ze dan sowieso bij kunnen, ook omdat ze met haar dunne nek een kleine maat heeft en de schijf dan natuurlijk ook smaller is.

1 like

Aah die kap was hier ook drama… hij zat de hele nacht rechtop en durfde niet meer te slapen, zo zielig. Hij had een wondje op zijn elleboog en overdag bleef hij er redelijk af. Voor de nachten heb ik een sok opengeknipt en vastgetaped. Misschien is dat een optie? Hij sliep dan ook bij ons op de kamer, bij elk smak geluidje werd ik wakker haha.

Ja ik denk dat hij net bij zijn tenen kan inderdaad. Maar ik denk echt dat je gewoon een paar dingen moet proberen en dan kijken wat werkt voor jouw hond! Sowieso echt handig om zoiets in huis te hebben voor het geval je hond wat mankeert.

1 like

Wat zielig dat hij niet meer durfde te slapen! Een sok hebben we dit weekend geprobeerd, maar op een of andere manier krijgt ze die toch steeds uit. Ze slaapt standaard bij ons op de kamer maar ik word pas wakker als ik haar hoor likken aan de wond, dus eigenlijk al te laat. Mijn vriend heeft haar wel elke twee uur gecheckt vannacht maar alsnog werd ze zonder sok wakker :woman_shrugging:t2:

Misschien kun je dit maken? Moet je Miss wel twee sokken aan elkaar maken zodat de voet ook echt bedekt is. Of een kinder maillot gebruiken
En als ze t nat sabbelt een schoentje of dit? Dat blijft met een sok/maillot erover dan ook sowieso zitten Trixie Beschermkous | Hond | Beschermen (en staat zo schattig haha)

2 likes

Ja hij doet superstoer maar is echt een gevoelig ding. Dan maar wat creatiever worden in de oplossingen haha. Vind die van @Bertha echt geweldig. En anders zo’n sneeuwschoentje oid?

1 like

@Bertha Die hondenmitella was echt een goede tip! Ik had helaas geen leuke gekleurde sokken maar het zit in ieder geval lekker comfortabel.
Het advies van de dierenarts dat het ook ‘s nachts moet luchten geloof ik wel, overdag lucht het genoeg en nu hebben we alledrie (hopelijk) tenminste weer een fatsoenlijke nachtrust :’)

Samenvatting

23 likes

Ahhhhhh scheet! Ziet er echt zoet uit!!

Ahh lief! Fijn dat dit werkt! Slaap lekker!

mijn pup is sinds gisternacht een beetje ziek. :slightly_frowning_face: ben gister al naar de dierenarts geweest en daar heeft ze een prikje gehad tegen de misselijkheid, dus ze heeft al ruim een dag niet meer overgegeven, maar nog niet echt heel veel eetlust vandaag. verder was het niks ernstigs, wellicht wat verkeerds gegeten, maar toch maak ik me zorgen.

Ah wat sneu! Ik maakte mij ook altijd veel zorgen maar ze zijn nog zo jong en veel is nieuw dus het is echt niet gek als ze soms ziek zijn. Onze pup is eigenlijk ook altijd nog steeds energiek en blij als hij ergens last van heeft. Ik geef meestal kleinere porties rijst met gekookte kip en dan is hij er zo weer bovenop.

1 like

Iemand ervaring met het gebruiken van een waszak bij het wassen van kleedjes? Vooral bij erg veel en lang haar :joy:

Jaaa heb zo’n oranje zak van dierenoppas Amersfoort en is echt fantastisch

1 like

Gaan de haren dan wel uit het deken in de zak of blijven ze in de dekens zitten? Zag die oranje voorbij komen en best aan de prijs, maar als het werkt is het het zeker waard vind ik. Koop nu steeds nieuwe dekens zo zonde

Blijven de haren in de zak? Ik was nu niet omdat mijn man dat niet wilt in de wasmachine vanwege de haren. Dus nu kopen we steeds alles nieuw na een tijdje. En is eigenlijk zonde.

@Haai @Lichtknopje ja ze blijven in de zak en de machine blijft haar vrij! Ik vind het geweldig! Was voorheen altijd zo’n drama met wassen. Ik weet dat @Panorama en @Ludo m ook hebben.

4 likes

Ik gebruik ook de oranje zak en ben er heel tevreden over. Wat doen/gebruiken jullie om de hondenharen van je eigen kleding af te halen? Ik gebruik nu een kledingroller maar werkt niet optimaal en ook niet heel mileuvriendelijk als ik zie hoe hard het er doorheen gaat.

Zo’n soort hadden we vroeger, voordat die wegwerp er was, misschien is dat fijn? In ieder geval wat milieuvriendelijker!

1 like

Veel geprobeerd maar uiteindelijk is het vaak stofzuigen.
Plakrollers werken goed alleen steeds van die papiertjes. Heb ook en herbruikbare gehad en die werkte eerste 2 keer goed.
Zo’n stoffen kleding borstel werkt ook wel.

1 like

Net echt 6000 grasaren uit zijn vacht geplukt, wtf

1 like