Hondentopic

Ahh zo sneu :disappointed:
De hond van @Ludo krijgt medicatie voor de vuurwerkangst, misschien dat dat nog een optie is als het supplement niet helpt?
En misschien een tip wat niet heel december kan maar wel rondom de jaarwisseling, wij boeken dan altijd een huisje in de middle of nowhere.

Sterkte!

Haha ik zou willen dat we heel december lekker ergens in de middle of nowhere konden chillen, lijkt me heerlijk :heart:

We kijken eerst even aan of dit aanslaat, en anders stappen we inderdaad over op medicatie. Zowel de trainster als dierenarts raadden dat beide aan, maar we gaan het eerst hiermee proberen.
Ik ben wel benieuwd welke medicatie je gebruikt voor jouw hond @Ludo en wat je ervaring is hiermee!

1 like

Ah zo zielig, hoop dat het gaat helpen

Klopt mijn hond krijgt medicatie. De pilletjes die hij eerst kreeg die geeft mijn dierenarts nu niet meer, dus afgelopen jaar kreeg hij een soort gel wat je dan bij zā€™n wang moest spuiten om de paar uur. Zal morgen even opzoeken hoe dat heet.
Wij gaan wel net als @Bertha een paar dagen naar een huisje in Verweggistan waar het stil is. Vorig jaar voor het eerst gedaan en dat beviel goed. De jaren ervoor brachten wij hem naar een vuurwerkvrij hondenpension. Maar nu denken we laten we dan maar lekker met zā€™n allen weg gaan. Vrienden van ons hebben ook een bange hond dus dat is dan best gezellig!

Edit: meestal geeft de dierenarts eerst iets van kruiden tabletjes wat zogenaamd moet helpen, maar dat doet geen bal bij onze hond. En het is nu ook al drama met knallen, vooral in het weekend. In de avond durft hij nu niet meer goed naar buiten.

1 like

Ik gooide net de bal in een enorme heg en kon m niet meer vinden mā€™n hond was zoooo teleurgesteld

1 like

Hoe gaat het met de verlatingsangst van jouw hond? Ik wil me aan gaan melden voor een training bij Nina maar vind het toch wel heel spannend. We hebben al zeker 5 gedragstherapeuten over de vloer gehad de afgelopen jaren en telkens loopt het weer op een teleurstelling uit, maar er moet gewoon iets veranderen. Het lukt ons gewoon niet om er vanaf te komen en ik zou zo graag gewoon eens even weg kunnen van huis zonder alles van te voren te moeten plannenā€¦

Als iemand anders ook ervaring heeft met trainen bij Nina, ben ik ook heel benieuwd naar de ervaring!

Yaaay we gaan weer op zoek naar een nieuwe Golden Retrieverpuppy :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Wij zetten Nina in als laatste strohalm. :sweat_smile: Voor nu lijkt het (nog) niet nodig omdat we opnieuw weer best okƩ resultaat boeken met onze hondenschool (hadden enorme terugval door chemische castratie). Hun methodiek lijkt volgens mij ook best op die van Nina van wat ik kan zien.

Ik weet hoe zwaar het kan zijn dus als je twijfelt zou ik het toch echt doen! Heb het idee dat zij toch echt heel vaak resultaat boekt. Verlatingsangst heeft zoveel invloed op je leven, het zou toch echt fijn zijn als je je vrijheid terugkrijgt op deze manier. (Kan zelf echt niet wachten tot dat moment, ik ben doordeweeks alleen thuis dus ook redelijk opgesloten).

Dat is het voor ons eigenlijk ook, als we dit gaan doen dan is het echt de laatste die we inschakelen en als dat niet lukt dan moeten we ons erbij neerleggen dat het niet gaat veranderen en alles zo goed mogelijk proberen op te vullen met opvang en oppas. Maar ik vind het toch wel een drempel om weer je vertrouwen bij iemand neer te leggen en te hopen dat het nu wƩl beter gaat, los van dat het een hele investering is money-wise. Ik heb wel het idee dat Nina je echt bijstaat in het traject, dat miste ik bij andere gedragstherapeuten wel, dan geven ze wel uitleg maar vervolgens moeten we zelf maar wat aanrommelen.

Lastig dat jij in dezelfde situatie zit maar fijn dat jullie weer wat vooruitgang boeken! Ik zit ook alleen thuis doordeweeks, dus vond het stiekem wel fijn toen mijn man verplicht thuis moest werken. Kon ik iig overdag even boodschappen doen oid. Ik probeer ook regelmatig met haar te trainen, maar kom nooit verder dan 3min. Zo frustrerend!

1 like

Ze is zoo lief ze kan echt uren in mijn armen liggen als een baby

17 likes

Ik zou het zeker een kans geven, haar methode is toch heel anders dan wat ik tot voor haar training had gehoord/gelezen. Ze doet ZO veel, (serieus, ik snap niet eens hoe ze dat volhoudt). Ik denk dat het elke euro waard is.

Helaas konden wij niet doorgaan vanwege de gezondheid van onze hond. Je moet minstens 5 keer trainen per week en dat lukte ons niet. Het gaat nu al twee maanden beter met hem (afkloppen) maar we gaan verhuizen. Na onze verhuizing gaan we het voor het laatst proberen, als het dan weer teveel geklooi is met zijn gezondheid leggen we ons erbij neer dat het niet meer kan!

1 like

Vervelend dat het jullie vanwege de gezondheid niet lukt! Frustrerend lijkt me dat, maar fijn dat het nu weer wat beter met hem gaat. Dat is natuurlijk het belangrijkste!!

En goed om te horen dat het wel aan te raden is, ik denk dat we het dan maar gewoon moeten proberen!

Deze puppy is nu dus 4,5 maanden oud, en is meerdere keren per week het grootste deel van de dag alleen thuis omdat iedereen moet werken (de vriend vh stel werkt onregelmatig en veel avonden weg).
Die vriendin van me zei: hij kan prima alleen zijn hoor, hij is niet meer zo klein! En hij slaapt toch veel!

Dit is toch vrij zielig of stel ik me nou echt aan?

Als je het verantwoord vindt dat een hond het grootste deel van zā€™n leven spendeert aan alleen wachten tot zā€™n baas thuis komt dan kan het prima inderdaadšŸ˜“ zo zielig

2 likes

4.5 maand is nog baby. Zo zielig.
Slaapt veel door het wachten.

1 like

Ik word zo boos en verdrietig van je updates. Je zag dit al aankomen en ipv dat ze het tegendeel bewijzen gaat het dus precies zo.
Een hond is gewoon echt veel werk (ik zal niet ontkennen dat ik dat zelf ook onderschat heb ondanks dat iedereen dat al zei - je kunt je er gewoon geen voorstelling van maken) en als je hem zo weinig ziet dan bouw je er toch ook geen goede band mee op? Ik kan me niet voorstellen dat je je hond zo veel en vaak achterlaat als je veel van hem/haar houdt, die wil je toch juist altijd om je heen hebben :slightly_frowning_face:

5 likes

Volgen jullie ook honden groepen op facebook? Gewoon van die groepen waar mensen fotoā€™s delen met hoe het gaat en leuke speeltjes etc delen.
Wij hebben een teckel, en teckelgroepen zijn er echt heel veel dus prima. Maar ik ben op zoek naar een fbgroep voor mensen met geadopteerde (zwerf)honden uit spanje/griekenland/portugal etc etc. Weet iemand misschien een leuke/goede?

je stelt je niet aan, ik vind dit ook zielig. je wil toch ook een goede band opbouwen met je pup? :cry:

ik heb een nieuwe favoriete webshop: https://durksdogsnacks.nl/ en mijn pup is ook fan haha.

1 like

Ja echt zo stom, ik word er ook heel verdrietig van :sob:

Ze stuurt me ook bijna nooit fotoā€™s van hem en vertelt me heel weinig over hem, denk dat ze echt zoiets heeft van Ella de debbie downer judgt ons anders maar de hele tijd. Bemerk echt dat ze het niet graag met me deelt en het zelf allemaal wel weet. Ik heb zelf geen hond dus ik weet natuurlijk niksā€¦

Hoop dat de hond wel gelukkig wordt en niet onder te veel stress lijdt :pleading_face: Vraag me eigenlijk wel af of mensen die zo makkelijk denken over fokker, puppycursus, alleen laten, etc wel op zulke signalen zouden letten.

Maargoed hoop dat mā€™n zorgen nergens op slaan. En ja het zijn mijn zaken natuurlijk niet.

Je zorgen zijn gewoon terecht. Een roedeldier dat nog niet eens volwassen is hoor je niet dagenlang alleen te laten alsof het niks is.

Maar goed, dit is waarschijnlijk een situatie die niet snel stopt. Het klinken als mensen die pas inzien dat er een probleem is als de hond overlast gaat veroorzaken. En Ɣls dat gebeurt is het nog maar de vraag of ze begrijpen waar dat gedrag vandaan komt.

En jij ziet dit allemaal gebeuren maar je kan er helemaal niks mee. Dus ik denk dat het goed is om een modus te vinden om hier mee om te gaan. Voor mij zou het echt een afknapper zijn. Zo zit je toch ook niet relaxed meer met iemand in de kroeg als je weet dat er thuis een hondje zit te vereenzamen?