Wat een lieve foto!
En een fijne dierenarts is echt belangrijk ja, goed dat ze rekening houden met je hond.
mijn vriend en ik hadden afgelopen zaterdag een kennismakingsgesprek met een golden retriever fokker en we hadden zo’n goeie klik, dus we staan nu bij hen op de definitieve wachtlijst. als de natuur ons goed gezind is begin december een pup. ik was mega zenuwachtig van tevoren haha voelde echt als een sollicitatiegesprek. had me ook goed voorbereid door een aantal vragen op te schrijven, dat was ook wel fijn.
nu even het hele topic doorlezen ter voorbereiding.
en wat een leuke foto @Bertha
Echt hè, die wenkbrauwtjes. Had lekker gestreden om bij het lekkers te kunnen. We hebben ook nooit zulke dingen in huis natuurlijk, ook nog nooit meegemaakt dat hij iets zomaar heeft gepakt of kapot heeft gemaakt. Heel stout!
Jaaa ze is een topper. Rijden we graag een half uur voor
@macklemore aahhhh bijna in blijde verwachting!
Mijne is/was ook zo’n sloper en ben nu aan het trainen dat hij z’n knuffels niet meer sloopt. Dus lekker samen spelen en net voor het moment dat hij er echt voor wilt gaat liggen om te slopen wissel ik de knuffel voor een beloning. Tot nu toe gaat het dat heel goed!
Hoe ga je om met het verlies van een hond … i cant… ben helemaal depressief
Hij is gewoon overleden aan ouderdom (we denken een hartstilstand of organen die er gewoon mee stopten)
Mis hem zo extreem erg
Wat naar, veel sterkte.
Wat vreselijk voor je, heel veel sterkte!
Xxx
Wat erg, heel veel sterkte
Sterkte met het verlies van je hond
Wat verdrietig hoe je ermee omgaat, tja, zoals met het verlies van elke andere ontzettend dierbare. Niet. Het verscheurt je. En toch doe je het. Heel veel sterkte
Dit is misschien een rare vraag.
Is er toevallig een honden psycholoog en honden fluisteraar geen idee? Die bij je thuis komt en kn kijken naar de hond? Zoja iemand nog aanbevelingen omgeving Arnhem?
Mijn hond is super down en lijkt echt depri. Ik krijg haar ook echt niet blij.
Ik geloof daar niet zo in.
https://www.hondsgewijs.nl/
Is er iets voorgevallen? Nadat onze hond was aangevallen is hij een half jaar echt uit zijn doen geweest. Wilde niet meer spelen, heel lusteloos en vond niks meer leuk. Na verloop van tijd en toen we weer begonnen bij de hondenschool kwam hij weer meer los en werd hij weer blijer. Inmiddels krijgt hij als een paar jaar fluoxetine omdat hij niet zo stabiel is.
Ik ook niet perse. Maar dit is zo naar om te zien. Dat ik het ook even niet meer weet.
Zou echt meer hulp van een gedragsdeskundige inschakelen dan ‘onzin’. Wij trainen in Babberich bij https://www.hondencollege.nl/ maar ik heb Esther van Hondsgewijs wel eens gesproken (woon bij haar in de buurt) en zij is heel rustig en fijn.
Er zullen vast hondenfluisteraars zijn maar ik geloof daar ook niet zo in. Een gedragsdeskundige zou voor mij inderdaad een stap zijn, die kunnen ook gewoon bij je thuis komen!
De dierenarts zou als eerste stap uit kunnen sluiten of er lichamelijk niks aan de hand is (denk aan pijn enz) Hoe oud is je hondje?
Al dierenarts geweest uiteraard. Niks aan het handje verder gelukkig. Ze is 6.
Mijn pup (5+ maanden) begint nu waaks te worden en meer te blaffen en dat is zo irritant want ik heb een grasveldje voor mijn deur waar nogal eens honden komen spelen. Nu heb ik vanaf het begin toegepast dat je hem moet belonen als hij stil is. Maar die slimmerik snapt dat iets tè goed waardoor hij dus al blaffend op me afgerend komt en dan stil gaat zitten voor zijn brokje . Ik probeer er nu maar kort op te zitten met “nee” en hem af te leiden maar ik vind het wel lastig hoor.
ah lastig zegt, mijn pup zit nu ook in die fase en blaft ook om de meest random dingen. Ik probeer haar af te leiden door heel kort dan te trainen met de commando’s die ze kent bijv. down, poot, touch
https://leesvoer.hondenlot.nl/2015/11/29/heb-jij-een-echte-waakhond-5/
Ik zou een gedragsdeskundige/trainer om hulp vragen!