Geen ervaring met zo’n hoes, maar zorg dat je boutjes enzo goed in het vet zet zodat het niet gaat roesten. Ook de ketting gesmeerd houden is belangrijk om te voorkomen dat die gaat roesten.
Ik zou dit toch echt niet doen met al het vocht. Is een beugel aan de muur een optie misschien?
Vandaag voor 't eerst een rondje gemaakt! De fiets is een oude van m’n broer en wel wat te groot dus ik voelde me een beetje uitgerekt haha, niet ideaal. Wat ik echt leuk vind is dat je zoveel meer kan zien dan tijdens hardlopen. Eindelijk nieuwe routes
Ja dat is leuk he! Je kan een bikefit doen bij een goede fietsenzaak. Scheel je veel in lengte met je broer?
Ik kom met dit natte weer altijd zo goor terug. Hebben jullie een spatbord? Vind dat altijd zo lelijk maar eigenlijk wel heel chill
Ik overweeg zo’n ass-saver maar dan kan ik geen zadeltasje meenemen… keuzes keuzes
Leuk! Ik wil alleen niet the grinch zijn, maar ik heb zo wel een blessure opgelopen waar ik ook in het dagelijkse leven last van had prima om zo te kijken of het wat voor je is maar als je vaker/langer wilt gaan zou ik wel voor een fiets op maat kijken!
Herinnert me eraan dat ik op aanbiedingen moet gaan letten want mijn hele kast hangt vol kleding, maar voorlopig kan ik niet meer fietsen zonder nieuwe fiets
Op mijn zadel past ook geen zadeltasje. Ik heb een tasje op mijn bovenbuis of ik neem zo’n zakje mee met daar in een binnenband/CO2 patroon (the pack). Past vrij makkelijk in de zakjes op mijn rug.
Overigens op geen enkele fiets een spatbord. Een regenjasje of winddichte body werkt best wel goed om de spetters niet op je kleding te krijgen, heb het idee dat je modder makkelijker van een winddichte laag af spoelt dan van fietsshirtjes.
M’n vriend heeft er van decathlon, die is heel makkelijk er op en af te zetten/halen. Wil het zelf ook wel eigenlijk haha, ik ben altijd 1 modderbende erna
Ik heb zo’n hele goedkope ass saver en die kan ik gewoon boven m’n zadeltasje schuiven. Dus wie weet kan dat bij jou ook!
Ik ben helemaal verslaafd en wil eigenlijk (als het kan…) deze zomer met m’n broer ergens heen fietsen ofzo. Op de fiets naar Parijs of Berlijn oid, of ergens in Europa gaan fietsen. Heeft iemand dat ooit als vakantie gedaan?
Of fietsen in de Alpen (dan moet ik wel serieuzer gaan trainen nog dat ik al van plan ben haha)?
Oh leuk! Ik ben als kind vaak op fietsvakantie gegaan, maar dan 40 km per dag, tentje en veel spullen mee. Wil je meer bikepacken op een racefiets? Met kamperen of van hotel naar hotel? Leuk idee! Je moet je eerste dagen dan wel echt rustig aan doen want je komt wel snel in de flow.
Ik heb het deze zomer in NL gedaan, in totaal ongeveer 600km in een 8 dagen. Wij hadden wel een auto mee (1 iemand reed de hele tijd en dan telkens 1 fietser als bijrijder) en daar was ik wel heel blij mee want na 4 dagen had ik super schrale billen waardoor op een zadel zitten echt niet leuk meer was haha. Dus als je dan een stukje in de auto kon was dat wel heel fijn. Maar als je niet zo’n gevoelige huid hebt als ik dan kan je dat wel aan denk ik!
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand in dit topic misschien tips heeft. M’n vriend is al een tijdje enthousiast over fietsen en heeft inmiddels ook een racefiets (een instapmodel omdat hij ook eerst wilde kijken hoe het beviel) en hij probeert mij nu ook mee te krijgen. Ik ben een beetje aan het twijfelen omdat ik 1. graag iets van beweging wil gaan doen maar asportief ben en dus bijna niks leuk vind (echt ik heb al zoveel geprobeerd, sportschool, skeeleren, noem maar op) en 2. het me ook wel leuk lijkt om voor de verandering iets actiefs samen te doen.
Maar nu komt het, ik vind die racefietsen er doodeng uit zien. ‘Normaal’ fietsen vind ik best leuk, maar ik heb een fiets zonder handremmen en gewone trappers. Ik weet uit eerdere ervaringen dat handremmen en trappers die achteruit draaien geen goede combinatie vormen met mijn onhandigheid. De vraag is dus; is er een manier om daarmee te oefenen, is het überhaupt iets dat went of kan ik het hele idee beter loslaten?
Ja hoor dat went! Een extra uitdaging is ook nog eens dat je voeten vastzitten aan de pedalen haha, dat vond ik het engst. Je moet namelijk wel op tijd uitklikken voordat je stilstaat anders val je om. Maar stel dat je daar nu echt nachtmerries van krijgt, dan kun je ook andere pedalen kiezen waar je niet op vast zit
Ik vond het fietsen in het begin ook best wel eng, zeker door bochtjes gaan en dicht bij de berm fietsen enzo. Maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt! Het is wel een dure hobby in de aanschaf dus misschien dat je eerst eens een fiets kan lenen om uit te proberen?
Ik zou sowieso inderdaad nog niet beginnen met die klikpedalen haha, dat zie ik echt niet zitten. Die heeft mijn vriend ook niet, het is echt heel laagdrempelig wat we zouden doen. Het geld is ook precies hetgeen wat me nu tegenhoudt. Het is natuurlijk niet alleen een fiets, maar ook alle kleding en accessoires. Maar misschien een goed idee om in mijn omgeving eens te kijken of iemand een fiets te leen heeft.
Ja fietsen is duur, want inderdaad: fiets, helm, bidonhouder, broekje, shirt en als je alles hebt wil je beter spul (zoals klikpedalen). Ik zou als ik jou was gewoon eens met lekker weer een rondje op een geleende / gehuurde fiets maken en kijken hoe je het vindt. Gewoon rustig, zonder klikpedalen, maar wel met een goed broekje. Misschien kun je gaan fietsen met je vriend, die kan je dan tips over schakelen enzo geven, dat is nog wel even wennen. Ik heb begin vorig jaar naar het idee van @crazyvibes een fiets gehuurd en vond het toen zo leuk dat ik er eentje gekocht heb!
Ohh, ik zag een oud studiegenoot die gerust met de sneeuw ging fietsen? Man durf amper te wandelen dan!
Ik had hetzelfde vorig jaar, maar m’n fiets was echt de aankoop van het jaar! Er is op Strava ook een FFclub. @Fitgurl had dat toen gefixt geloof ik.
Ja en ik doe geen halve dingen. Als ik ga fietsen wil ik ook full on een Jumbo Visma outfit en fancy helm
Ik ken alleen buiten mijn vriend om he-le-maal niemand met een racefiets die ik een keertje zou kunnen lenen en al helemaal geen vrouwen.
nee daarom heb ik er ook eentje gehuurd! Dan is het ook op jouw maat en loop je ook geen risico dat je een dure fiets van een vage kennis kapot maakt. Voor mij was het ook de beste aankoop van 2020